Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@02:31:47 GMT

هفته لیست‌های انتخاباتی در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۹۵۷۲

هفته لیست‌های انتخاباتی در کرمانشاه

در استان کرمانشاه هم هر روز یک لیست و توصیه‌ انتخاباتی متفاوت از سوی احزاب و گروه‌های سیاسی راهی فضای رسانه‌ای و مجازی می شود به طوری که حتی فعالان سیاسی و انتخاباتی را دچار سردرگمی کرده است.

شکاف اصولگرایان

یکی از سخت ترین لیست های انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در کرمانشاه بسته است؛ این شورا برای سه کرسی حوزه انتخابیه مرکز استان مجبور شده از بین هفت کاندیدای اصولگرا چهار نفر را کنار بگذارد، حتی یکی از کاندیداهای فعلی مجلس را.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جامعه اسلامی فرهنگیان کشور، جامعه اسلامی کارمندان استان کرمانشاه، جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت و جبهه سوم انقلاب از دیگر گروه های سیاسی اصولگرا هستند که هریک دست به معرفی کاندیداهای متفاوتی برای حوزه های انتخابیه استان زده اند.
همچنین شاخص ترین داوطلب اصلاح طلبان در مرکز استان کرمانشاه که رد صلاحیت او از دلایل مهم سکوت شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان بوده، بهروز خسروی است، خسروی اما اکنون به حمایت از یک کاندیدای اصولگرا برخاسته است، به نوشته هفته نامه بیستون، بهروز خسروی با حضور در ستاد سلمان محمدی حمایت خود را از وی اعلام کرده است. 

از سوی دیگر شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان کرمانشاه به تبعیت از شورای عالی اصلاح طلبان گفته است که برای هشت کرسی استان هیچ لیستی را منتشر نمی کند.

همچنین گرچه حزب کارگزاران سازندگی کشور لیست انتخاباتی صادر کرده اما شاخه استانی این حزب در کرمانشاه تاکنون نامزدی را به صورت علنی معرفی نکرده است.

صلاحیت چند تن از اصلاح طلبان مطرح تایید نشده اما در همه حوزه‌های انتخابیه کرمانشاه از جمله مرکز استان، همچنان تعدادی نامزد اصلاح طلب در میدان رقابت حضور دارند.

به هم خوردن مرزهای سیاسی

فضای انتخاباتی استان با اتفاقات عجیبی هم روبرو بوده است؛ از جمله اینکه مرزهای اصلاح طلبی و اصولگرایی در برخی حوزه‌های انتخابیه به هم ریخته و برخی احزاب اصلاح طلب کاندیداهای اصولگرا معرفی کرده یا برخی گروه های اصولگرا به حمایت از نامزدهای اصلاح طلب برخواسته اند.

به عنوان نمونه، حزب اصلاح طلب «توسعه»، در حوزه انتخابیه شرق استان از یک کاندیدای اصولگرا حمایت کرده و در مقابل جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت که منتسب به اصولگرایی است، در حوزه های انتخابیه پاوه و اسلام‌آبادغرب نامزدهای دارای گرایش اصلاح طلبی معرفی کرده است.

گرچه بیشتر فضای انتخاباتی استان کرمانشاه بویژه در شهرستان‌ها متاثر از معیارهای قومی، فامیلی و عشایری است اما تاثیر حمایت جریان‌ها و گروه‌های سیاسی از کاندیداها هم در رای دادن دست‌کم بخشی از شهروندان محسوس است.

بنابر اعلام ستاد انتخابات استان کرمانشاه، شمار نهایی نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مورد تایید شورای نگهبان در استان ۱۶۰ نفر بوده که تاکنون ۱۴ نفر آنها انصراف داده اند.

استان کرمانشاه ۶ حوزه انتخابیه و هشت نماینده دارد که ۲ نماینده فعلی آن یعنی حسن سلیمانی و حشمت الله فلاحت پیشه ترجیح دادند برای دوره بعدی کاندیدا نشوند. شهاب نادری، نماینده پاوه و اورامانات و فرهاد تجری، نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب هم ردصلاحیت شده اند.
سه نفر از چهار نماینده فعلی استان در مجلس در حوزه انتخابیه مرکز استان و یک نفر هم در حوزه سنقر رقابت می کنند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۳ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا اصولگرایان انقلاب شورای نگهبان گروه های سیاسی مجلس شورای اسلامی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی حوزه های انتخابیه استان کرمانشاه گروه های سیاسی مرکز استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۹۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه انتخابیه کرمانشاه

فضل‌الله رنجبر کد خبر 6093424

دیگر خبرها

  • لیست نهایی «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران+ اسامی
  • لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد | انتخابات در این ۸ حوزه تمام الکترونیکی برگزار می‌شود
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات اعلام شد
  • لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
  • رونمایی از لیست انتخاباتی شورای وحدت برای تهران+اسامی
  • پراکنده شده ۳۲ کاندیدای تهران در پنج لیست انتخاباتی /۸ کاندیدای مورد حمایت شانا و اُمنا چه کسانی هستند؟ +جدول
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • لیست نهایی جبهه انقلاب برای انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران منتشر شد
  • حوزه انتخابیه کرمانشاه
  • اخبار انتخاباتی در هفته‌ای که گذشت چه بود؟