Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-03@02:47:16 GMT

آمریکا هواپیماهای مافوق صوت می‌سازد

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۹۵۸۴

آمریکا هواپیماهای مافوق صوت می‌سازد

تین نیوز

به دنبال افزایش رقابت تسلیحاتی میان آمریکا با چین و روسیه، اداره کل ملی هوانوردی و فضا (ناسا) روز دوشنبه اعلام کرد: هواپیمایی مافوق صوت با سرعت ۹۹۰ مایل بر ساعت تا اواخر سال جاری توسط ناسا ساخته می‌شود.  

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روزنامه اکسپرس، هواپیمای مافوق صوت (X-۵۹ QueSST) دارای انفجار صوتی کمتر از صدای بسته شدن درب یک خودرو در روی زمین است که قرار است در اواخر سال ۲۰۲۰ توسط شرکت لاکهید مارتین ساخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی شرکت لاکهید مارتین در این باره گفت: روند ساخت و تولید این هواپیمای مافوق صوت به سرعت در حال انجام است.  

وی افزود: بر اساس مدل‌ها و شبیه سازی‌هایی که اجرا کرده‌ایم، به محض رسیدن به سرعت مافوق صوت به آن صوت انفجار بسیار پایین دست پیدا خواهیم کرد.  

وی در ادامه افزود: پروازهای آزمایشی این غول هواپیمایی مافوق صوت در سال ۲۰۲۱ انجام می‌شود.  

نیروی هوایی آمریکا با بیان اینکه این هواپیما توان جابه جا کردن مسافر را نیز دارد، افزود: این هواپیما می‌تواند در سه ساعت و ۴۵ دقیقه از نیویورک به لندن سفر کند.  

مرکز بین‌المللی مطالعات استراتژیک در گزارش سالیانه خود تاکید کرده، هزینه‌های نظامی جهانی در سال ۲۰۱۹ میلادی با چهار درصد افزایش، بزرگترین رشد ثبت شده در یک دهه گذشته بوده، ضمن آنکه که روند رقابت بین قدرت‌های بزرگ نیز شتاب گرفته است.  

«جان شیپمن» مدیر این مرکز مطالعاتی هنگام ارائه گزارش در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان گفت، این هزینه‌ها با خروج اقتصادها از بحران مالی (در سال ۲۰۰۸) و آگاهی بیشتر از تهدیدها افزایش یافته است.  

مرکز بین‌المللی مطالعات استراتژیک مدعی شده،  «سلاح‌های جدیدی که چین و روسیه در حال تولید و توسعه آن‌ هستند - موشک‌های مافوق صوت و زیردریایی‌های بدون سرنشین - که از آن‌ها به عنوان «غیرقابل نفوذ» یاد می‌شود، به گسترش مسابقه تسلیحاتی دامن‌زده است. » 

در گزارش این مرکز اعلام شده که «در این شرایط، دو بودجه بزرگ نظامی در جهان روند رشد خود را ادامه دادند به گونه‌ای که بودجه نظامی آمریکا در سال ۲۰۱۹ به ۶۵۸ میلیارد دلار و چین ۱۸۱ میلیارد دلار رسید. بودجه نظامی دو کشور نسبت به سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۶. ۶ درصد افزایش یافته است. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مافوق صوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۹۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا (ع) می‌سازد

آفتاب‌‌نیوز :

لطیفی که برای اولین بار دبیری جشنواره هنری امام رضا را هم برعهده دارد، عنوان کرده این فیلم سینمایی را می‌سازد و با احتمالی در جشنواره فجر امسال هم حضور داشته باشد. «عشق آباد تا عشق آباد» یک فیلمنامه اقتباسی است که حامد عنقا نوشته و قرار است محمدحسین لطیفی کارگردان آن باشد. به گفته این فیلمساز، این فیلم کار سنگینی است پیش تولیدش همزمان با شروع جشنواره هنری امام رضا (ع) آغاز می‌شود.

آخرین فیلم سینمایی این فیلمساز «غریب» بود که در جشنواره چهل و یکم به نمایش درآمد. این فیلم درباره شهید بروجردی بود که بابک حمیدیان نقش اول را بازی کرد.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • حمله راکتی مقاومت به «نتساریم»
  • تجلیل از ۱۵۰ استاد و مربی نظامی و عقیدتی بسیج در مشهد
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است
  • اعلام قطع روابط با اسرائیل از سوی کلمبیا
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا (ع) می‌سازد
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود