Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا الفت نسب در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص تاثیر رمز پویا بر کسب و کارهای اینترنتی گفت: گزارشات متعددی مبنی بر کم شدن معاملات در این حوزه به ما رسیده است بر همین اساس ما فراخوان دادیم تا فعالین این حوزه مشکلات خود را گزارش کنند.

وی ادامه داد: ارسال رمز دوم از طریق اپلیکیشن و پیامک و مدت زمان یک دقیقه‌ای آن باعث بروز مشکلاتی شده به خصوص برای افرادی که سن بالایی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که ارسال پیامک و رمز از طریق اپلیکیشن هنوز مشکلاتی دارد و برای شخص من بارها این مشکل پیش آمده که رمز ارسال نشده است.

الفت نسب با اشاره به انتشار برخی آمارها مبنی بر کاهش خرید اینترنتی گفت: انتظار داشتیم که با اجباری شدن رمز پویا این اتفاق رخ دهد و حتی برخی کسب و کارها آمار 30 درصد را اعلام کردند اما ما منتظر هستیم تا گزارشات تکمیل شود سپس عدد دقیق را اعلام کنیم. ما اعتراض خود را نسبت به این سیستم بارها اعلام کردیم اما در نهایت فکر نکنم تاثیری در تصمیم گیری‌ها داشته باشد.

وی ادامه داد: ما نافی برخورد با فیشینگ نیستیم، اتفاقا این طرح موارد مثبتی داشته است به طوریکه در جلسه روز گذشته یکی از معروف‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی از این طرح ابراز رضایت می‌کرد زیرا روزانه چند ده میلیون از این سایت با کارت‌های دزدی خریداری می‌شد و در نهایت این شرکت درگیر دادگاه و پس دادن پول‌ها بود. اما اکنون این دردسرها به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش داشته است، موضوع این است که نباید اجباری در این کار قرار داد و انتخاب این خدمات را باید به رضایت مشتری گذاشت.

وی ادامه داد: در بیشتر شرکت‌ها کارت بانکی به نام مدیرعامل است اما کارت در دست مامور خرید و به صورت تنخواه هزینه می‌شود اینکه هر دقیقه به دنبال مدیرعامل باشند تا رمز دوم را بگیرند کار را سخت می‌کند.

وی در خصوص اینکه سایر کشورها چگونه با این پدیده برخورد کرده‌اند، گفت: این موضوع متاسفانه فقط در ایران اتفاق می‌افتد در کشورهای دیگر بحث کردیت کارت از امنیت بالایی برخوردار است و به این راحتی نمی‌توان از آن سو استفاده کرد برای همین نمی‌توان گفت کشورهای دیگر چه راهکاری در این خصوص دارند.

الفت نسب در پایان گفت: برای حل یک مشکل، ایجاد یک مشکل دیگر راهکار نیست. ضمن آنکه در بحث فیشینگ باید به طور جدی با آن برخورد شود اما طرح فعلی نشان داد که کارآمد نیست و مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کسب و کارهای اینترنتی رمز پویا رمز پویا الفت نسب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۹۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جوشن سهرابی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برابر برنامه ریزی انجام شده طرح سه روزه ویژه مقابله با سرقت مغازه در استان بوشهر با بهره گیری از ظرفیت دوایر تجسس و پلیس آگاهی اجرا که تلاش پلیس استان منجر به شناسایی و دستگیری ۹ نفر سارق و کشف ۱۱ فقره سرقت مغازه با استرداد اموال سرقتی مکشوفه به افراد مالباخته شد.

وی افزود: معدل کشف سرقت مغازه استان بوشهر در سال جاری میزان ۸۰ درصد به دست آمده، و افزایش ۶۰ درصدی کشفیات این سرقت مهم در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل منجر به کاهش ۲۸ درصدی وقوع سرقت مغازه در سال جاری شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر به نقش مؤثر مردم در رعایت توصیه‌ها و نکات ایمنی و همراهی و همکاری با پلیس در کسب این موفقیت اشاره و تاکید کرد: نصب تجهیزات مراقبتی الکترونیکی و تقویت حفاظت فیزیکی مناسب این اماکن در کنار ایجاد اشتغال و کارآفرینی و از همه مهم‌تر پیشگیری و درمان به موقع مصرف کنندگان مواد مخدر می‌تواند در کاهش بیشتر وقوع این سرقت مؤثر باشد.

کد خبر 6091500

دیگر خبرها

  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • پیرمغان را با صدای علیرضا عصار و با شعر حافظ بشنوید
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران
  • آنتونی: رقم انتقالم به منچستریونایتد تاثیری روی عملکرد من ندارد
  • کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • ایجادشعبه ویژه پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • آغاز اردوی تیم ملی کشتی فرنگی