Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: انتخابات مجلس یکی از مهمترین انتخابات‌های سرنوشت ساز در مسیر قانون گذاری، توسعه و پیشرفت کشور به شمار می‌رود. از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ۱۰ دوره انتخابات مجلس برگزار شده است.

استان چهارمحال و بختیاری با جمعیت ۹۶۰ هزار نفری، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. این استان دارای چهار حوزه انتخابیه لردگان و خانمیرزا، حوزه انتخابیه بروجن، حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کوهرنگ، کیار و دهستان دستگرد و حوزه انتخابیه شهرکرد، بن و سامان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شامگاه روز چهارشنبه هفته گذشته همزمان با سراسر کشور تبلیغات کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهارمحال و بختیاری آغاز شد و ۷۳ نفر برای نشستن بر چهار صندلی مجلس رقابت می‌کنند.

روند تبلیغات کاندیداها از چهارشنبه شب هفته گذشته آغاز شده و تا بامداد روز پنج شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

هم اکنون تنور انتخابات در این استان با آغاز تبلیغات نامزدها روز به روز در حال داغ شدن است و نامزدها از تمام توان خود برای معرفی بیشتر خود در حال استفاده هستند.

نامزدهای انتخابات مجلس در این دوره از انتخابات از روش‌هایی برای انتخابات استفاده می‌کنند که در انتخابات گذشته کمتر به آن توجه شده بود.

بهره گیری از فضای مجازی برای تبلیغات

فضای مجازی یکی از مهمترین از مکان‌هایی است که بسیاری از نامزدها برای تبلیغات خود برگزیده‌اند و سرمایه گذاری قابل توجهی برای تبلیغات در آن انجام داده‌اند. فضای مجازی و بهره گیری از آن برای تبلیغات در حالی در انتخابات امسال مورد توجه قرار گرفته است که در انتخابات سال‌های گذشته به این امر کمتر توجه شده بود.

حامیان این نامزدها از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف با بهره گیری از تمام روش‌ها و راه‌ها در حال جذب اعضا و افزایش تعدادی اعضای گروهای خود هستند تا با اعلام آمار گروهای خود بیان کنند که چقدر حامی دارند و به نحوی برای نامزد خود محبوبیت بیشتری کسب کنند، اگرچه که بسیاری از این افراد جذب شده در گروه‌ها و کانال‌ها متعلق به استان‌های دیگر است و واقعی نیستند.

در بسیاری از کانال‌های تبلیغاتی مجازی که این کانال‌ها خود را حامیان نامزدها معرفی کرده‌اند، شعارهایی از طرف نامزد مورد نظر مطرح می‌شود که مشخص نیست که آیا این شعارها واقعی هستند و از طرف نامزد مورد نظر مطرح شده است یا از طریق حامیان برای جذب مخاطب مطرح شده است.

با این حال برخی از نامزدها فقط از طریق فضای مجازی در حال تبلیغ خود هستند. بسیاری از نامزدها روش میدانی و سنتی گذشته را در پیش گرفته‌اند و از این شهر به آن شهر و از این روستا به آن روستا با کاروانی از حامیان خود می‌روند و در مساجد و حسینه ها اقدام به سخنرانی می‌کنند.

استفاده از موسیقی سنتی برای جذب نگاه مردم

برخی از حامیان نامزدها انتخابات مجلس با برپایی موسیقی‌های سنتی از جمله نواختن سرنا و دهل به دنبال جذب نگاه مردم و معرفی بیشتر نامزد انتخاباتی دارند.

بارش برف و بسته بودن برخی محورهای ارتباطی روستاها در شهرستان کوهرنگ به ویژه منطقه دهستان موگویی کار را برای تبلیغات نامزدها مشکل کرده است. برخی از نامزدها از تمام توان خود برای ورود به این روستا در حال استفاده هستند تا به نحوی بیان کنند روحیه جهادی دارند و مشکلات این منطقه را در آینده با چنین روحیه‌ای حل می‌کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان چهارمحال و بختیاری در خصوص تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس گفت: برگزاری انتخابات از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در کشور است.

سید محمد موسوی بیان کرد: مردم به برکت انقلاب اسلامی در انتخابات شرکت می‌کنند و مردم با حضور در انتخابات نقش مهمی در سرنوشت خود و کشور ایفا می‌کنند. نامزدهای انتخابات در فرصت باقی مانده باید برای تبلیغ در مسیر قانون حرکت کنند

وی با اشاره به فرصت اندک باقی مانده برای تبلیغات نامزدهای مجلس، بیان کرد: نامزدهای انتخابات در فرصت باقی مانده باید برای تبلیغ در مسیر قانون پیش بروند.

و

وی تصریح کرد: دیده بانان در صورت مشاهده اقدامات غیرقانونی داوطلبان همچون تبلیغات غیرقانونی گزارش تخلفات را می‌دهند و این مهم سریعاً مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نامزدهای انتخابات مجلس در فرصت باقی مانده باید تلاش کنند برنامه‌های اصلی و واقعی خود را به دور از هر بزرگنمایی برای مردم صادقانه بیان کنند و از سردادن شعارهایی که انجام آن برای نماینده امکان پذیر نیست، پرهیز کنند.

نامزدهای انتخابات مجلس در این استان ضمن رعایت اخلاق تبلیغاتی باید در مسیر قانون تبلیغات حرکت کنند تا عدالت نیز در این بخش رعایت شود.

کد خبر 4855604

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرکرد تبلیغات انتخابات 98 انتخابات 98 راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر بارش برف بوشهر ایلام انتخابات مجلس شورای اسلامی تعطیلی مدارس شهرکرد انقلاب اسلامی ایران قزوین گرگان قاسم سلیمانی بیرجند نامزدهای انتخابات مجلس فرصت باقی مانده چهارمحال و بختیاری تبلیغات نامزدها انقلاب اسلامی مسیر قانون برای تبلیغات بهره گیری برای تبلیغ فضای مجازی کانال ها روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۰۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات مجلس

با استناد به دستورالعمل ابلاغی پخش مناظره‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس ستاد انتخابات رسانه ملی با حضور اعضای هیأت بررسی تبلیغات آیین قرعه‌کشی پخش مناظره‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌ها در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه در صدا و سیمای مرکز استان برگزار شد.

سیدصداقت‌الله موسوی، مدیرکل صدا و سیمای استان کرمانشاه در توضیح برنامه صدا و سیما برای معرفی نامزد‌های دور دوم انتخابات، اظهار کرد: بعد از قرعه‌کشی نتایج زمان‌بندی ضبط و پخش برنامه‌ها به اطلاع نامزد‌ها رسید.

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمانشاه تصریح کرد: در این دوره چهار نامزد برای کسب ۲ کرسی به مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی راه یافته و با هم رقابت می‌کنند.

وی در خصوص زمان پخش ویدئو‌های انتخاباتی در سیمای استان، گفت: پخش ویدئو‌های از امروز در ساعت‌های ۹، ۹ و ۳۰ دقیقه، ۱۱ و ۱۱ و ۳۰ دقیقه به مدت ۷ روز تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

موسوی با اشاره به ضبط سه مناظره از این چهار نامزد، تصریح کرد: این مناظره‌ها در روز‌های سیزدهم، پانزدهم و هفدهم اردیبهشت‌ماه پخش و تکرار آن در همین ساعت در روز‌های مقابل آن انجام می‌شود.

وی در توضیح برنامه‌های نامزد‌ها در بخش صدا، خاطرنشان کرد: بخش فایل‌های صوتی تبلیغات از امروز و در ساعت‌های ۹، ۱۱ و ۳۰ دقیقه، ۱۳ و ۳۰ دقیقه و ۱۶ و ۳۰ دقیقه پخش خواهد شد و تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد پخش فایل‌های صوتی مناظره چهار نامزد در ساعت ۱۵ تا ۱۶ انجام خواهد شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تبلیغات کاندیداها در رسانه ملی گلستان آغاز شد
  • گفت‌وگوی مستقیم نامزدهای انتخابات با مردم در «فرصت انتخاب» و «نماینده مردم»
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در زنجان و طارم
  • فهرست نامزدهای مورد حمایت جبهه «ایران قوی» منتشر شد
  • آنچه باید درباره انتخابات 21 اردیبهشت‌ بدانید | معرفی 6 فهرست انتخاباتی در دور دوم
  • رقابت چالشی کاندیداها در میدان مناظره‌ها
  • لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
  • اعلام زمان پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات مجلس