Web Analytics Made Easy - Statcounter

وقتی هوا خوب باشد، اغلب مردم دوست دارند تنی به آب بزنند یا به دریا و رودخانه بروند و قایق‌سواری کنند. خریدن ماشین برای رفتن به سفر یا خرید قایق کوچک آسان است؛ اما وسیله‌ای که هم در آب و هم در خشکی حرکت کند کمیاب و گران به نظر می‌رسد. اگر دوست دارید خودرو خود را درون آب هم ببرید، بهتر است نگاهی به این خودروهای آبی و خاکی بیندازید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اعتمادآنلاین، به نقل از «good2go»، خودروهای جالبی را که هم در دریا و هم در خشکی حرکت می‌کنند معرفی می‌کند:

 

DUKW ارتش آمریکا

 

 

این وسیله که به آن «Duck» نیز می‌گویند بسیار ناشناخته مانده است. اگر فیلم یا مستندی درباره D-day (به طور کلی به روزهایی می‌گویند که عملیات بزرگی در آنها انجام می‌شود؛ اما به طور مشخص به روزهای بزرگ عملیاتی در جنگ جهانی دوم اطلاق می‌شد) تماشا کرده باشید، حتماً ماشین داک را دیده‌اید که از سواحل نورمندی می‌آیند. شرکت جنرال موتورز 21 هزار عدد از این نوع خودرو را برای جنگ جهانی دوم ساخت. این ماشین گنجایش 25 نفر را دارد و سرعت آن در خشکی به 80 کیلومتر بر ساعت می‌رسد، اما در آب هشت کیلومتر بر ساعت می‌راند. امروزه از این خودروها برای تورهای گشت آبی استفاده می‌کنند.

 

لامبورگینی کونتاش

 

 

کونتاش تنها مدل لامبورگینی است که هم در آب و هم در خشکی راه می‌رود. این مدل متعلق به شرکت لامبورگینی نیست و شخصی آن را دوباره طراحی کرده، موتور را در وسط قرار داده و باله‌هایی در کنار ماشین کار گذاشته است. این ماشین دوزیست اصلاً ارزان نیست و تنها قیمت شیشه آن سه هزار و 700 دلار است. مطمئن باشید که اگر این ماشین را بخرید، هیچ کس دیگری آن را ندارد، اما سوال اینجاست که اصولاً چرا باید کسی این مدل را بخرد؟

 

کوآداسکی (QuadSki)

 

 

این خودرو برای بالا بردن آدرنالین بدن بسیار عالی است. کوآداسکی برخلاف وسایل نقلیه دیگر، هنگام ورود از آب به خشکی سرعتش کم نمی‌شود. این وسیله با داشتن موتور بی‌ام‌و کی 1300 می‌تواند سرعت 72 کیلومتر بر ساعت را هم در خشکی و هم در آب حفظ کند.

 

پنتر (Panther)

 

 

پنتر یکی از کاربردی‌ترین خودروهای آبی است. بدنه زیرین این ماشین بسیار سخت است به طوری که صفحه‌ای محکم برای ماهیگیری دارد. موتور این خودرو به قدری قوی است که می‌تواند تا 128 کیلومتر بر ساعت روی آب و 193 کیلومتر بر ساعت روی خشکی حرکت کند و برای ورزش‌های آبی بسیار عالی است. چرخ‌های ماشین تاشو است و در خشکی به خوبی روی زمین قرار می‌گیرد، بعد دوباره در آب جمع می‌شود تا با سطح آب برخورد نکند.

 

ترا ویند (Terra Wind)

 

 

چرا باید تنها خودروها هیبریدی باشند؟ می‌توان وسیله‌ای ساخت که هم ماشین، هم خانه و هم قایق باشد و همزمان هیبریدی نیز باشد. ترا ویند این‌گونه است. شما با این وسیله می‌توانید بدون هیچ مشکل و سختی‌ به هر جایی که دوست دارید سفر کنید. این خودرو جکوزی، کانتر آشپزخانه گرانیتی، ظرفشویی، مایکروویو و یخچال هم دارد.

 

بایسکی (Biski)

 

 

موتورسیکلت‌ها نیز نوعی جت‌اسکی هستند. حال فکر کنید این 2 با هم ترکیب شوند. بای‌اسکی ترکیبی از موتورسیکلت و جت‌اسکی است. احتمالاً موتورسواران طرفدار این مدل‌اند چون می‌توانند لذت موتورسواری در دریا و خشکی را با هم تجربه کنند. تصور کنید که برای ایمنی بیشتر هم کلاه موتور بر سرتان بگذارید و هم جلیقه نجات بپوشید!

 

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: هم در آب و هم در خشکی کیلومتر بر ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۰۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت باد در بعضی از مناطق استان ایلام به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید

سیروس نادری زرنه در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حداکثرسرعت باد ایستگاه‌های هواشناسی تا ساعت ۷/۳۰ صبح امروز کیلومتر بر ساعت اعلام کرد.

ارکواز ۸۰

آبدانان ۶۵

دهلران ۶۵

ایوان ۵۸

سرابله ۵۴

ایلام ۵۱

هلیلان ۴۴

مهران ۴۰

دره شهر ۴۹

بدره ۳۰

لومار ۲۲

کد خبر 6087181

دیگر خبرها

  • خودروهای غرق شده در پارکینگ کارخانه خودروسازی در بم | ویدئو
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکار‌های مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می‌آیند
  • نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر
  • ویپ؛ وسیله‌ای برای ترک اعتیاد! و یا وسیله‌ای اعتیاد آور + فیلم
  • تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی: اوروس SE
  • لطفا خودخواهانه تردد نکنید!
  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • برگردید تا غرق نشوید
  • سرعت باد در ایلام به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید
  • سرعت باد در بعضی از مناطق استان ایلام به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید