Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@20:48:56 GMT

تمام اطلاعات معاملات خودرو دراختیار سازمان مالیات

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۷۸۶۷

تمام اطلاعات معاملات خودرو دراختیار سازمان مالیات

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، امیدعلی پارسا، ریس سازمان امور مالیاتی، در هفدهمین جشنواره تولید ملی، افتخار ملی، اظهار کرد: معافیت مالیاتی در همه جای دنیا محدود و مشروط است، ولی در ایران اینطور نیست. برای مثال قرار نیست همه بخش‌های کشاورزی یا فرهنگ و هنر از پرداخت مالیات معاف شوند.

وی افزود: مالیات در بخش صنعت نیز مالیات بر سود است و با توجه به اینکه بخش‌های با سود بیشتر مالیات بیشتر می‌پردازند مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پارسا منطق معافیاتی در ایران را ضعیف توصیف کرد و گفت: فقط ۳۵ درصد از بودجه عمومی ما از ناحیه مالیات تامین می‌شود. البته فشار آوردن به تولیدکننده واقعی به اسم مالیات هنر نیست و جز سیاست‌های سازمان امور مالیاتی هم نیست.

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه این سازمان به دنبال حذف معافیت‌های نابجا است، تصریح کرد: اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم تقدیم دولت شده تا در نهایت شاهد کاهش فشار بر تولیدکنندگان و در عین حال افزایش درآمد مالیاتی کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه در این اصلاحیه جهت‌گیری به سمت افزایش مالیات اشخاص است، گفت: آنچه باید در نظام مالیاتی ما اتفاق بیفتد و در جا‌های دیگر دنیا نیز رخ داده، تحقق مالیات هوشمند است.

به گفته این مقام مسئول، مالیات باید مبتنی بر اطلاعات واقعی مربوط به کسب و کار مودی باشد تا عدالت مالیاتی محقق شود بنابراین باید از طریق استقرار سامانه‌های فروشگاهی همه اطلاعات لازم را گردآوری کرد تا هوشمندسازی نظام مالیاتی محقق شود و همه ریزداده‌های لازم نیز باید به صورت روشن و غیرقابل کتمان در اختیار سازمان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سازمان مالیاتی اکنون اطلاعات تمام نقل و انتقالات خودرویی را در اختیار دارد و این اتفاق باید در حوزه‌های دیگر هم رخ دهد، تصریح کرد: اگر درآمد‌های پاک مالیاتی منبع تامین بودجه نشود مجبور به چاپ پول می‌شویم و این در نهایت به معنی فشار بیشتر بر اقشار متوسط و صعیف است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: جشنواره موسیقی فجر دادگاه روح الله زم آزادراه تهران شمال انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب سازمان امور مالیاتی معافیت های مالیاتی اصلاح قانون مالیات های مستقیم نقل و انتقالات خودرو بودجه عمومی هوشمندسازی نظام مالیاتی جشنواره موسیقی فجر دادگاه روح الله زم آزادراه تهران شمال انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب سازمان امور مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۷۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،شاهین مستوفی با اعلام شناسایی فرار مالیاتی در اداره کل امور مالیاتی استان فارس گفت: در راستای رسیدگی به اسناد و مدارک به­ دست آمده از اجرای بازرسی مالیاتی موضوع ماده (۱۸۱) قانون مالیات­های مستقیم یک شرکت فعال در زمینه تولید فوم ساختمانی، فردی به عنوان دلال مواد اولیه پتروشیمی شناسایی شده است که با توجه به اجرای بازرسی‌های صورت گرفته از محل فعالیت شخص نامبرده، مشخص شد در بازه زمانی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ فروشی افزون بر ۸۶۰ میلیارد تومان فروش مواد اولیه پتروشیمی خارج از شبکه رسمی کشور داشته است.
مستوفی افزود: شخص مذکور مطابق اطلاعات موجود در سامانه‌های مالیاتی، صرفا مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان فروش در اظهارنامه مالیاتی سال ۱۴۰۱ ابراز نموده است که در همین راستا اقدامات قانونی مبنی بر تنظیم گزارش مالیاتی و مطالبه مالیات و جرائم متعلقه در منابع مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده از مودی در موعد مقرر قانونی، در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس
  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟
  • چگونه مالیات کمتری بدهیم؟
  • زمان ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی و شرکت‌ها
  • بهانه‌ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات به پایان رسید | مبادلات طلا ساماندهی خواهد شد؟ | پاسخ سازمان مالیاتی به ابهامات صنف طلافروشان
  • بهانه‎ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات به پایان رسید
  • وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی
  • نیمه پنهان مالیات‌ستانی
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد