Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نشریه نیویورک تایمز در گزارشی می‎گوید که دونالد ترامپ هفته گذشته و تنها چند ساعت پس از کشته شدن ۲ نظامی تروریست آمریکایی در افغانستان، موافقت خود را با امضای توافق صلح با طالبان ابراز داشت. تاریخ انتشار: 10:46 - 29 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۷۴۸۰

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ رسانه‌ های محلی افغانستان شنبه هفته گذشته گزارش دادند که نظامیان آمریکایی در ولایت ننگرهار مورد حمله قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صبح روز بعد از این حمله، ارتش تروریستی آمریکا با انتشار بیانیه ای، اعلام کرد که در پی این حمله ۲ نفر از نظامیان آمریکایی کشته و ۶ نفر دیگر نیز مجروح شده اند.

با این وجود منابع محلی افغانستان شمار نظامیان کشته شده در جریان این حمله را ۷ نفر اعلام کرده اند.

هفته گذشته و در خبری دیگر رسانه‌ های آمریکایی گزارش دادند که دونالد ترامپ موافقت مشروط خود را برای صلح با طالبان اعلام کرده است.

اکنون نشریه «نیویورک تایمز» گزارش داده دونالد ترامپ تنها ساعاتی پس از کشته شدن این نظامیان به دست سرباز افغانستانی، دستور توافق صلح با طالبان را صادر کرده است.

 

بیشتر بخوانید:

پیامدهای اشغالگری آمریکا برای افغانستان دومینوی کشته شدن نظامیان آمریکایی در افغانستان

 

این نشریه آمریکایی می‌نویسد: روز ۱۰ فوریه (۲۰ بهمن) و تنها ساعاتی پیش از آغاز مراسم بزرگداشت ۲ نظامی آمریکایی، «دونالد ترامپ» تصمیم مهمی را اتخاذ کرد و به دیپلمات‌های خود چراغ سبز توافق صلح با طالبان را داد؛ اقدامی که شاید به خروج آمریکا از افغانستان و احتمالا خاتمه طولانی‌ ترین جنگ آمریکا منتهی شود.

نیویورک تایمز در بخش دیگری از این گزارش به عدم استقبال از نیرو‌های آمریکایی در افغانستان اشاره کرده و می‎نویسد: «افغانستانی ها پس از گذشت مدتی از حضور نظامیان آمریکا، آنها را به عنوان نیرو‌های مهاجم در نظر گرفتند.»

بر اساس این گزارش در طول جنگ افغانستان، ۳۵۰۰ نفر از نیرو‌های آمریکایی و ناتو در این جنگ جان خود را از دست دادند که از این تعداد بیش از ۱۵۰ نفر، در حملات مشابهی مانند آنچه هفته گذشته روی داده، کشته شده اند.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دونالد ترامپ افغانستان طالبان آمریکایی در افغانستان توافق صلح با طالبان نظامیان آمریکایی نظامیان آمریکا نیویورک تایمز پس از کشته شدن دونالد ترامپ هفته گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۱۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه «ای بی سی نیوز» روز چهارشنبه به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که با توجه به اینکه امکان حبس کوتاه مدت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل اتهامات قضائی وجود دارد، سرویس مخفی این کشور چند جلسه برای برنامه ریزی اقدامات مرتبط برگزار کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند با این حال سرویس مخفی آمریکا هنوز برنامه مشخصی در این باره ندارد.

سرویس مخفی آمریکا مسئول محافظت از روسای جمهور فعلی و سابق این کشور (و همچنین خانواده‌های آنها) است، اما حفاظت از رئیس جمهور سابق در زندان یک مورد بی سابقه خواهد بود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یکی از پرونده‌های قضایی خود به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی، متهم شده است.

کد خبر 6088028

دیگر خبرها

  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات