Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بیژن زنگنه، وزیر نفت در آیین رونمایی از دکل ۷۲ فتح گفت: امروز روز خوبی برای من است و ساخت دکل در ایران یکی از آروز‌های صنعت نفت ماست. سالیان زیادی است که به دکل در صنعت نفت نیاز داریم.

او ادامه داد: دکل یک تجهیز نیست در واقع یک کارخانه سیار است که به سرعت قابل انتقال است و ایده فرآورش سیار (Skid-mounted) را از آن گرفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نفت تصریح کرد: از جهاد دانشگاهی به‌دلیل سرسخت بودنش تشکر می‌کنم. در صنعت نفت همه باید سخت‌یگر باشند، زیرا در سیستم‌های قدیمی مقاومت وجود دارد ما  به جهاد دانشگاهی اصرار می‌کنم این کار را ادامه دهند و عمق ساخت را بالا ببرند.

بیشتر بخوانید: فعالیت دکل حفاری ۷۲ فتح آغاز شد

زنگنه افزود: وظیفه ما این است کار و اشتغال ایجاد کنیم، اهواز پس از اصفهان و اراک یکی از قطب‌های صنعتی است که باید از آن حمایت کنیم.

او بیان کرد: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها در برنامه ماست و حمایت از جهاد دانشگاهی نیز ادامه خواهد داشت  دکلِ ساخته‌شده، فقط برای ایران نیست و باید در تمام منطقه از آن استفاده کرد، منطقه ما سال‌ها نفت خواهد داشت.

وزیر نفت گفت: در پایان پس از جهاد دانشگاهی از شرکت ملی حفاری ایران و همه مدیران پیشین و کنونی شرکت ملی نفت قدردانی می‌کنم.

در ادامه این برنامه بیژن زنگنه وزیر نفت در حاشیه رونمایی از دکل ۷۲ فتح در جمع خبرنگاران گفت:سیاست وزارت نفت حمایت و تقویت از سازندگان داخلی، شرکت‌های دانش‌بنیان‌ و استارت‌آپ‌هاست.

او گفت: خوزستان می‌تواند از مراکز اصلی کار باشد، ما باید از فرصت تحریم برای توسعه ساخت داخلی و فناوری ملی استفاده کنیم.

زنگنه تصریح کرد: ۴ درصد از اعتبارهای طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت معادل ۲۴۰ میلیون دلار به جوامع پیرامونی اختصاص می‌یابد می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دکل 72 بیژن زنگنه وزیر نفت جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی صنعت نفت وزیر نفت ۷۲ فتح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۱۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمایل زیمبابوه به استفاده از صنعت تراکتورسازی ایران

کنستانتینیو چیونگا در دیدار با مسئولان گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به تراکتورهای۴۷ و ۷۵ اسب بخار تولیدی تراکتورسازی اشاره کرد و افزود: تراکتور‌های ایرانی از لحاظ کمی و کیفی فراتر از تولیدات بسیاری از کشور‌ها پیشرو در این صنعت است.

وی همچنین صنعت داروسازی ایران را نیز منحصر به فرد دانست و گفت: تولیدات دارویی ایران در زیمبابوه استفاده می‌شود که بسیار راضی کننده است.

وی روابط کنونی ایران و زیمبابوه را مطلوب دانست و اظهار کرد: این روابط باید در زمینه‌های اقتصادی بیش از پیش توسعه یابد.

کنستانتینیو چیونگا چند روز پیش با رئیس جمهور و معاون اول رییس جمهور کشورمان نیز مذاکراتی داشته است. پیش از این تراکتورسازی ایران آمادگی ایجاد خط مونتاژ در زیمبابوه را اعلام کرده بود.

 تراکتورسازی ایران اکنون با ۹ شرکت اقماری در تبریز ۲ شرکت در خارج از آذربایجان شرقی و ۲ شرکت در بیرون از مرز‌های ایران اسلامی، بزرگترین تولید کننده ماشین آلات کشاورزی و تراکتور از ۳۵ تا ۱۵۰ اسب بخار در کشور است و در زمان حاضر ۹۹ درصد نیاز کشاورزان کشور به تراکتور را تامین می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • تمایل زیمبابوه به استفاده از صنعت تراکتورسازی ایران
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد