Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@06:36:01 GMT

افزایش ۱۱ درصدی قصور پزشکی در سال جاری

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۱۳۰۰

افزایش ۱۱ درصدی قصور پزشکی در سال جاری

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، عباس مسجدی آرانی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح ساختمان جدید کمیسیون‌های پزشکی مرکزی سازمان پزشکی قانونی در جمع خبرنگاران گفت: پس از گذشته چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که مطرح می‌شود بحث پیشرفت و عدالت در جامه است.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات بسیار مهم در حوزه قضایی رسیدگی به پرونده‌ کمیسیون‌ها است و با توجه به اینکه آمار قابل توجهی در سال ۹۷ و ۹۸ در خصوص پرونده‌های تشکیل شده، نیاز به یک فضای فیزیکی قابل توجه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسجدی آرانی با اشاره به افتتاح ساختمان کمیسیون پزشکی استان تهران در ایام دهه فجر گفت: کمیسیون مرکزی پزشکی که امروز ساختمان آن را افتتاح می‌کنیم در حقیقت برای این منظور در نظر گرفته شدهکه از تمام استان‌ها در خصوص پرونده‌های مرتبط با کمیسیون‌های پزشکی به آن مراجعه کنند و یک محیط مناسب برای کارشناسان و پزشکان و ارباب رجوع‌ها داشته باشیم.

رییس پزشکی قانونی کشور درباره آمار پرونده‌های تشکیل شده در کمیسیون‌های پزشکی گفت: در سال ۱۳۹۷، ۲۰ هزار پرونده در خصوص قصور پزشکی در این کمیسیون‌ها تشکیل شده که قصور پزشکی در ۴۶ درصد این پرونده‌ها به اثبات رسیده و بقیه تبرئه شده‌اند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون نیز بیش از ۲۲ هزار پرونده در خصوص قصور پزشکی در کمیسیون‌های پزشکی تشکیل شده که رشد پنج درصدی نسبت به سال‌ گذشته داشته و همچنین ۱۱ درصد قصور پزشکی نیز افزایش پیدا کرده است.

مسجدی آرانی تصریح کرد: پزشکان با رعایت اخلاق حرفه‌ای و توجه به کار می توانند میزان پرونده‌های تشکیل شده در کمیسیون‌های پزشکی را کاهش داده و به حفظ جایگاه پزشکی کمک کنند. درمورد کاهش پرونده‌های قصور پزشکی نیز اقداماتی را انجام داده‌ایم از جمله اینکه با دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت در این خصوص نیز تفاهمنامه امضا کردیم تا با درس گرفتن از قصور پزشکی که در گذشته صورت می‌گرفته، بتوانند از قصور پزشکی پیشگیری کنند، همچنین رعایت اخلاق حرفه‌ای و ارتباط مناسب و موثر با بیمار می‌تواند نسبت به کاهش قصور پزشکی موثر باشد.

رییس سازمان پزشکی قانونی در پاسخ به این سئوال که آیا جرایم در نظر گرفته شده برای پرونده‌های قصور پزشکی بازدارندگی لازم را دارد، گفت: رسیدگی به جرایم پزشکی در دادسرای جرایم پزشکی اجرا می‌شود و بطور قطع احکام در نظر گرفته شده بازدارندگی لازم را دارند اما چنانچه مولفه‌های که ذکر شد عملیاتی نشود این روند رو به رشد خواهد بود، افزون بر اینکه مردم حق دارند در حوزه پزشکی بهترین خدمات را دریافت کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قصور پزشکی پزشکی قانونی کمیسیون های پزشکی کمیسیون های پزشکی پرونده های تشکیل شده نظر گرفته شده قصور پزشکی پزشکی قانونی مسجدی آرانی پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۱۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مدیر جهاد کشاورزی آمل با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون تقویم در شهرستان آمل، از ارزیابی و قیمت گذاری ۲۰۰ فقره پرونده تغییر کاربری اراضی در جلسه کمیسیون تقویم این شهرستان خبر داد.

مهرداد فولاد افزود: جلسات این کمیسیون بر اساس دستورالعمل نحوه تقویم و ارزیابی اراضی زراعی و باغ‌ها موضوع قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها برگزار می‌شود.

فولاد تصریح کرد: این جلسه با حضور نمایندگان فرمانداری و اقتصاد و دارایی برگزار و ۲۰۰ فقره پرونده ساخت و ساز غیرمجاز و یک فقره پرونده ساخت و ساز مجاز قیمت‌گذاری شد.

وی گفت: تصمیمات این کمیسیون در قیمت‌گذاری اراضی، ملاک عمل کمیسیون در پرداخت عوارض موضوع ماده ۲ و آرای مراجع قضایی در پرداخت جرائم نقدی قانون قرار می‌گیرد.

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • تشکیل ۱۰۶۷ پرونده تعزیراتی در فروردین سال جاری
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • کاهش ۳۰ درصدی پرونده‌های معوق قضایی استان