Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-05-02@02:27:41 GMT

صادرات نفت عربستان ثابت ماند

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۲۶۷۲

صادرات نفت عربستان ثابت ماند

صادرات نفت عربستان در پی برداشت این کشور از ذخیره‌سازی‌های خود، ثابت باقی ماند.

به گزارش پایگاه خبری پلاتس از لندن، آمارهای رسمی مؤسسه جودی دیروز (دوشنبه، ۲۸ بهمن‌ماه) نشان داد عربستان که بزرگ‌ترین صادرکننده نفت در جهان است، صادرات نفت خود را در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی، نزدیک به رقم چشمگیر ۹ میلیون و ۳۷۰ بشکه در روز نگه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربستان با استفاده از ذخیره‌سازی نفت توانست صادرات نفت خود را در سطح یادشده نگه دارد.

این در حالی است که تولید نفت عربستان در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی به ۹ میلیون و ۵۹۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته بود. تولید نفت عربستان در ماه نوامبر این سال، به بالاترین حد ۱۱ ماه پیش از آن، یعنی 9 میلیون و 890 هزار بشکه در روز رسیده بود.

منبع: شانا

کلیدواژه: عربستان سعودی صادرات نفت آمار نفت عربستان بشکه در روز صادرات نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۲۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی

به طور متعارف عرضه و تقاضا باید بهای نفت در بازار انرژی را تعیین کند، اما تنش‌های سیاسی و بازی‌های امنیتی فعلی در جهان معاصر به اصلی‌ترین عامل بر روی نوسانات انرژی تبدیل شده است. جنگ اوکراین، تحریم روسیه، ایران و ونزوئلا به عنوان صادر کنندگان بزرگ نفت، و نیز جنگی فعلی غزه که می‌تواند دامنه آن به کل خاورمیانه کشیده شود جملگی بر بهای طلای سیاه تاثیر می‌گذارند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت در معاملات امروز بازار انرژی شاهد کاهش یک درصدی بود. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئیه با ۸۷ سنت کاهش، ۸۶ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۷۰ سنت کاهش، به ۸۱ دلار و ۹۳ سنت رسید. 

یکی از دلایل اصلی کاهش بهای نفت در معاملات امروز، انتشار گزارش‌های جدید درباره افزایش تولید نفت خام آمریکا بود. این گزارش‌ها حاکی از آن است که تولید نفت خام آمریکا در ماه فوریه به ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه در روز رسیده است. این آمار در ماه ژانویه ۱۲ میلیون و ۵۸۰ هزار بشکه بود که نشان دهنده افزایش قابل توجه در تولید است. 

امیدواری‌ها برای توافق میان حماس و رژیم صهیونیستی و استقرار آتش بس پایدار در نوار غزه از دلایل سیاسی بود که باعث کاهش بهای نفت در بازار انرژی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت
  • حجم و درآمد صادرات نفت روسیه کاهش یافت
  • عربستان قیمت نفتش را افزایش داد
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • کاهش قیمت نفت توقف‌بردار نیست
  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران