Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@16:56:12 GMT

مردم روز جمعه با حضور در انتخابات کار را تمام کنند

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۳۲۱۵

مردم روز جمعه با حضور در انتخابات کار را تمام کنند

عارف با دعوت از آحاد مردم برای حضور در انتخابات ۲ اسفند گفت: امیدواریم مردم روز جمعه با حضور در انتخابات کار خودشان را تمام کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، محمدرضا عارف در نشست خبری امروز سه شنبه 29 بهمن که به همراه اعضای ستاد ائتلاف برای ایران و با عنوان تشریح عملکرد فراکسیون امید برگزار شد، گفت: فراکسیون امید با 102 عضو رسمی تشکیل شد و راهبردی که ما داشتیم در مسیر راهبرد کلی جریان اصلاحات بود که آن راهبرد ایجاد امید، آرامش و رونق اقتصادی در کشور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما در این راهبرد رویکردمان انسجام بخشی، وحدت و همکاری بین نمایندگان لیست امید بود و در همین زمینه نیز میثاق نامه ای را امضا کردیم البته از همان ابتدا برخی از اعضای به بهانه ای نیامدند اما راهبرد وحدت و انسجام بخشی را تا آخرین روزها ادامه می دهیم.

 

وی با بیان اینکه فراکسیون امید منسجم ترین فراکسیون سیاسی مجلس در طول دوره های مختلف بوده است، گفت: رویکرد دیگر ما در فراکسیون امید همکاری حداکثری با نمایندگان بود و احساس مان این بود اگر با تفاهم و همکاری مسایل را دنبال کنیم، قطعا موفق خواهیم بود.

 

عارف با بیان اینکه رویکرد فراکسیون امید در حوزه حاکمیتی حمایت و همکاری با دولت در کنار نقدهای دلسوزانه بود، گفت: ما بسیاری از نقدهایمان را به صورت محرمانه و خصوصی بیان کردیم، هدف مان این بود که مشکلات حل شود البته با نهادهای دیگر نظیر قوه قضاییه نیز این همکاری ار داشتیم و حتی در این زمینه کارگروهی را تشکیل دادیم که مسایل را دنبال کند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست ما در مورد موکلین ما این بود که ما به سراغ آنها برویم نه اینکه آنها بخواهند به سراغ ما بیایند و به همین دلیل در حوزه تهران 4 دفتر در شهرستان های پردیس، اسلامشهر، شهر ری و شمیرانات تشکیل دادیم و در مناطق 22 گانه تهران کارگروهی را داشتیم که هفته ای یا دو هفته یک بار به این مناطق سرکشی می کرد.

 

وی با اشاره به کمیته های ویژه ای که در فراکسیون امید برای پیگیری مسایل مختلف تشکیل شد، گفت: کمیته گفت و گوی ملی، کمیته رفع حصر و کمیته دانشگاه از جمله کمیته هایی بود که در فراکسیون تشکیل شد و حتی با پیگیری های کمیته دانشگاه مطالبات و مسایل سیاسی دانشجویان حل شد و پرونده دانشجویان ستاره دار با وجود کمیته دانشگاه برای همیشه بسته شد.

 

وی با اشاره به فعالیت فراکسیون امید در حوزه نظارتی گفت: راهبرد اصلی ما این بود که در هیئت رییسه و کمیسیون های تخصصی مجلس حضور پررنگ و فعال داشته باشیم همان گونه هم که مشاهده کردید این اتفاق افتاد ما در سال اول 5 نفر در هیئت رییسه مجلس از فراکسیون امید داشتیم و در سال های بعدی نیز این اتفاق افتاد و در کمیسیون های تخصصی نیز موفق بودیم و حتی در تشکیل فراکسیون های تخصصی نیز فراکسیون امید پیشتاز بود و در مورد طرح ها و لوایح نیز سیاست مان این بود که اگر بتوانیم طرح ها را فراکسیونی نکنیم و نظر بقیه نمایندگان و فراکسیون ها را نیز کسب کنیم.

 

عارف ادامه داد: در مدت 45 ماهی که از عمر مجلس دهم می گذرد، ما 163 جلسه هیئت رییسه فراکسیون امید، 72 جلسه شورای مرکزی این فراکسیون و 68 جلسه مجمع عمومی آن را داشته ایم.

 

رییس شورای عالی سیاستگزاری اصلاح طلبان با بیان اینکه راهبرد جریان اصلاحات در دهه 90 اجماع سازی و وحدت درون جبهه اصلاحات بود، گفت: من از مردم تهران خاضعانه سپاسگزاری می کنیم که در انتخابات گذشته بیش از آنچه لیاقت داشتیم چه در انتخابات مجلس و چه شورای شهر ما را حمایت کردند و امیدواریم این حمایت را بار دیگر در جمعه شاهد باشیم.

 

وی با بیان اینکه نتیجه گیری اصلاح طلبان برای ارایه لیست در مجلس یازدهم این بوده است که لیستی کاملا اصلاح طلبانه ارایه دهد، گفت: ما شاهد روندی در بررسی صلاحیت ها بودیم که خیلی در این زمینه توجیه نشدیم و شاهد بودیم شخصیت های برجسته و جوانان با انگیزه و توانا تایید صلاحیت نشدند و شورای عالی اصلاح طلبان نیز با همین موضع کارها را دنبال کرد. معتقد بودیم اگر احزاب اصلاح طلب به یک لیست واحد برسند، شانس شان بالاتر است لذا به همین دلیل از کسانی که جمع شدند و این انسجام را در جبهه اصلاحات ایجاد کردند، تشکر می کنم.

 

رییس فراکسیون امید مجلس در پاسخ به این سوال که طبق نظرسنجی ها وضعیت آرای اصلاح طلبان برای مجلس یازدهم مناسب نیست و برخی علت ریزش رای را عملکرد فراکسیون امید می دانند، گفت: این تحلیل ها و نظرسنجی ها در انتخابات های قبل نیز بود و معتقدیم مردم ما اصلاح طلب هستند و به لیست اصلاح طلبان رای می دهند، ادعا داریم که عملکرد فراکسیون امید و مجلس دهم خوب بوده است البته نظرسنجی ها در مورد انتخابات در کشور نگران کننده است که امیدواریم مردم در روز جمعه با رای خودشان کار را تمام کنند.

 

وی همچنین در مورد جدا شدن تعدادی از نمایندگان از فراکسیون امید گفت: کسانی که سرمایه اصلاح طلبان بودند، در این فراکسیون ماندند. درست است ما برای مجلس دهم ائتلاف کردیم ولی عده ای راه خودشان را جدا کردند و فراکسیون دیگری تشکیل دادند و قطعا یکی از آفت های مجلس دهم سه فراکسیون بودن آن است و به همین دلیل راهبرد جدید اصلاح طلبان برای مجلس یازدهم این بود که لیستی کاملا اصلاح طلبانه ارایه دهند و در این زمینه میثاق نامه محکمی چه در تهران و چه در شهرستان ها داریم که افراد موظف هستند این میثاق نامه را امضا کنند.

 

عارف همچنین در ادامه در پاسخ به این پرسش که برخی معتقدند که عدم انسجام فکری در جریان اصلاحات مانع ارایه لیست شد، گفت: منش جریان اصلاحات فرد محوری نیست یک نفر تصمیم نمی گیرد بلکه ما با خرد جمعی تصمیم گیری می کنیم. هشت سال قبل جریان اصلاحات یک پروسه را طی کرد و آن بحث شورای عالی اصلاح طلبان بود ما در جلسه شورای عالی برای اینکه در انتخابات مجلس یازدهم لیست ارایه دهیم یا نه، جلسات متعددی برگزار کردیم؛ در نهایت جمع بندی این بود که لیستی به اسم شورای عالی در تهران ارایه ندهیم و خود احزاب اصلاح طلب این لیست را ارایه دهند و علت این تصمیم گیری نیز این بود که انسجام را از دست ندهیم.

 

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه مرعشی در صحبت هایی ادعا کرده است که آقای خاتمی توصیه کرده است که کارگزاران در تهران لیست بدهند و آیا این توصیه را به شورای عالی اصلاح طلبان نداشته است، گفت: با شناختی که از آقای مرعشی دارم، فکر نمی کنم چنین صحبتی را انجام داده باشند و به نیابت از ایشان آن را تکذیب می کنم، آقای خاتمی همواره بر همبستگی تاکید داشته اند و از تصمیم اصلاح طلبان حمایت کرده اند.

 

رییس شورای عالی اصلاح طلبان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر لیست هایی که از طرف جریان های اصلاح طلب و همچنین علی مطهری برای تهران ارایه شده است، گفت: آقای مطهری هیچ وقت ادعای اصلاح طلبی نمی کنند و هیچ گاه نگفته اند که من اصلاح طلب هستم. وی به عنوان یک فرد لیست داده است در دور قبل و مجلس دهم نیز لیستی به ما ارایه داد که ما در جلسه شورا از آن گذشتیم.

 

عارف در پایان در مورد انتقاداتی که به عملکرد اصلاح طلبان چه در مجلس و چه در دولت وارد است، گفت: آنانی که از ناکارآمدی دولت اصلاحات حرف می زنند، مشاهده می کنند که شاخص های فعالیت این دولت در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بسیار برجسته است ما با کار خودمان نشان می دهیم که خدمتگزار مردم هستیم، دغدغه اصلی ما پاسخ به مطالبات مردم است./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: عارف انتخابات مجلس انتخابات شورای عالی اصلاح طلبان عملکرد فراکسیون امید حضور در انتخابات اصلاح طلبان جریان اصلاحات کمیته دانشگاه همین دلیل تمام کنند مجلس یازدهم روز جمعه نظرسنجی ها میثاق نامه هیئت رییسه برای مجلس تشکیل شد مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۳۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند

«حسین نجابت» نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس و آرایش فهرست‌های انتخاباتی، اظهار کرد: در مورد وضعیت لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) و ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (اُمنا) باید صبر کنیم ببینیم چه لیستی برای مرحله دوم از این دو تشکیلات خارج می‌شود و بعداً در این خصوص اظهار نظر کنیم.

وی افزود: با توجه به تاکیداتی که رهبر معظم انقلاب نسبت به برخی بد اخلاقی‌ها، نفرت‌پراکنی‌ها، درگیری‌ها و یقه‌گیری‌ها داشتند، فکر می‌کنم اقبال به لیست شورای ائتلاف (شانا) در مرحله دوم انتخابات، بیشتر از مرحله اول انتخابات باشد که البته این امر در حال حاضر یک ارزیابی و پیش‌بینی است.

نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم با اشاره به ترکیب سیاسی مجلس دوازدهم اظهار کرد: در مجلس آینده، یک گروه کوچک از اصلاح‌طلب‌ها حضور خواهند داشت که فراکسیون تشکیل می‌دهند؛ در جناح اصولگراها در ابتدا احتمال می‌دهم برای اینکه آیا یک فراکسیون واحد شود یا دو فراکسیون، چالش‌هایی به وجود بیاید اما فکر می‌کنم در نهایت یک فراکسیون تشکیل شود زیرا حتماً دوستان با مقداری خویشتن‌داری بتوانند با همدیگر کار کنند.

داوطلب عضویت در کمیسیون انرژی خواهم بود

عضو سابق کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اولویت خود در مجلس آینده تاکید کرد: با توجه به حوزه تخصصی‌ام، در مجلس آینده حتماً داوطلب عضویت در کمیسیون انرژی خواهم بود؛ تخصص من فیزیک ذرات بنیادی یا نزدیک به فیزیک هسته‌ای است و در کمیسیون انرژی، مطالعات و تحقیق و تجربه در سه دوره مجلس دارم که علی‌القاعده باید به آن کمیسیون بروم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در رابطه با اولویت مجلس دوازدهم اظهار کرد: با توجه به تخصصم، قطعاً مسائل مربوط به حوزه انرژی باید در اولویت مجلس آینده باشد زیرا به طور عمومی در انرژی، مصرف بی‌محابا و هدررفت داریم.

وی ادامه داد: در بخش انرژی باید روی فناوری‌های جدید سرمایه‌گذاری شود و به سرعت جواب بدهد و هم مردم در مصرف انرژی باید توجه پیدا کنند که چه سرمایه عظیمی در اختیار آن‌هاست؛ بنابراین به نظرم باید انرژی و کنترل مصرف در مجلس آینده به مساله فراگیر تبدیل شود.

نجابت تاکید کرد: طبیعتاً در کمیسیون انرژی نظرات متخصصان مهم است و اعضای این کمیسیون با وزرای نفت و نیرو و نیز رئیس سازمان انرژی اتمی در ارتباط هستند و می‌توانند نظرات جامعی را ارائه دهند؛ همانطور که در مجلس هفتم ما تبصره ۱۳ معروف را دادیم که ابعاد مختلفی دارد.

وی ادامه داد: لازم است در کنار ارتقای فناوری‌ها و اصلاح شیوه مصرف به موضوع مهم تخصیص یارانه‌ها و اینکه کجا و چگونه و به چه اشخاصی تعلق بگیرد هم توجه شود؛ همه این‌ها از نظر من مسائل اساسی و نظرات مهمی است که در مجلس آینده باید به آن‌ها رسیدگی شود.

حرکت پویش مهر قابل قدردانی است

نجابت در رابطه با «پویش با مهر انتخاب کنیم» خبرگزاری مهر گفت: در پویش مهر، کار مثبتی صورت گرفته است که در اتصال با فرمایشات رهبری انقلاب، هر کسی باید آورده‌های خود را در میدان بیاورد و خبرگزاری‌ها هم باید در این خصوص تلاش و به هر میزانی که می‌توانند کمک کنند تا مردم حضور بیشتری در انتخابات داشته باشند و انتخاب آن‌ها آگاهانه باشد که قابل قدردانی است.

کد خبر 6085077

دیگر خبرها

  • مردم در دور دوم انتخابات مجلس نیز حضوری پرشور داشته باشند
  • انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائم‌شهر تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود
  • انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائمشهر تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند
  • تمام ظرفیت‌ها وتجارب مدیریتی برای حل مشکلات مردم بهره‌گیری می شود
  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود
  • آمادگی ۴ حزب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • اصلاح طلبان در کدام حوزه های انتخابیه کاندیدا دارند؟
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت