Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالکریم گراوند روز سه‌شنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر افزود: در این ساحل طولانی که خود بهترین ظرفیت گردشگری به شمار می‌رود اما هیچ امکانات گردشگری دریایی مناسب برای گردشگران وجود ندارد.

وی بیان کرد: استان بوشهر در حوزه گردشگری به خصوص گردشگری دریایی قابلیت، استعداد وظرفیت قابل توجهی دارد و باید این ظرفیت احیا و مورد استفاده قرار گیرد و استان نیز از طرح‌های ارائه شده در این بخش حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار بوشهر اضافه کرد: با وجود گام‌های برداشته شده در سایر بخش‌های گردشگری استان اما هنوز ظرفیت خالی زیادی در بخش گردشگری دریایی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر یکی از مشکلات حوزه گردشگری استان، موضوع امکانات اقامتی است براین اساس اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان باید برای تکمیل طرح‌های اقامتی اقدام بیشتری انجام دهد.

استاندار بوشهر گفت: گردشگری تنها با صحبت کردن به نتیجه نمی‌رسد بلکه باید زیرساخت‌های این بخش به خصوص در حوزه اقامتی که بیشترین مشکل استان بوشهر در این بخش است  فراهم شود.

 گراوند با تاکید برایجاد سوئیت‌ در دهکده‌های گردشگری افزود: در بخش گردشگری نباید تنها هزینه کرد بلکه باید این پروژه‌ها به نحوی باشند که زمینه ایجاد اشتغال را در پی داشته باشد.  

وی با بیان اینکه پروژه های اقتصاد مقاومتی استان نیازمند پیگیری جدی برای تکمیل است، اضافه کرد: یکی از بخش های مهم در حوزه پروژه های اقتصاد مقاومتی، گردشگری است که باید با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد.

گراوند گفت: باتوجه به مشکلات استان در زمینه اماکن اقامتی، ایجاد سوییت در دهکده های گردشگری باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، به طور مثال در پارک لیان این ظرفیت وجود دارد که سوییت های اقامتی احداث شود.

گراوند افزود: حوزه دریا، نقطه عطف توسعه استان در  زمینه گردشگری است لذا باید طرح ها و پروژه های این بخش با جدیت از سوی دستگاه های ذیربط مورد پیگیری قرار گیرد.

وی افزود: یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان طرح آبیاری و زهکشی در سد رئیسعلی دلواری است و توجیهات لازم برای تخصیص اعتبار این پروژه با هماهنگی شرکت آب منطقه‌ای و سازمان برنامه و بودجه باید صورت گیرد.

استاندار بوشهر گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم ۶۶۰ کیلومتر شبکه آب روستایی در استان بازسازی شد که از این میزان ۵۵۰ کیلومتر در ۲ سال گذشته انجام شده است و امروز با توجه به اقدام‌های انجام شده مساله آب از اولویت‌های استان بوشهر به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: در گذشته تنها ۱۰ هزار مترمکعب شیرین سازی آب در استان انجام می‌شد این درحالی است که امروز این میزان به بیش از۶۰ هزار مترمکعب رسیده و این انقلابی در حوزه آب بوشهر است.

استاندار بوشهر با اشاره به پروژه های اقتصاد مقاومتی در بخش شیلات گفت: توسعه شیلات و پروژه های این بخش، نیازمند تامین انرژی برق است لذا اداره کل شیلات با همکاری شرکت برق نهایت پیگیری برای تکمیل طرح های شیلاتی و تامین برق آنها را انجام دهند.

گراوند با تاکید بر پیگیری برای اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: اگر مصوبات روی کاغذ باقی بماند هیچ اتفاقی نمی افتد و نتیجه بخش نخواهد بود.

وی تاکید کرد: برای اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی، سازمان برنامه و بودجه هماهنگی لازم را با حوزه اقتصادی استانداری داشته باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر گفت: در زمان حاضر با هدف افزایش تولید، بهبود معیشت و فضای کسب و کار ۲۳ پروژه اقتصاد مقاومتی در این استان تصویب و در حال اجراست.

علی درویشی افزود: برای اجرای این پروژه‌ها ۸۱هزار و ۱۴۲میلیارد ریال اعتبار تصویب و با اجرای آنها هشت هزار و ۹۶۸ فرصت شغلی جدید در استان  ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: اجرای طرح تحول کشاورزی شهرستان دشتستان (طرح نخلستان) از جمله مهمترین طرح اقتصاد مقاوتی در استان بوشهر است که اجرای آن موجب ثبیت اشتغال ۶هزار و ۸۱۳نفر در بخش کشاورزی می شود.   

دبیرستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر اضافه کرد: از این شمار پروژه بیشترین تعداد شامل هفت پروژه در بخش آب، ۶ پروژه در بخش آبزی پروری و۳ پروژه در بخش توسعه زیرساخت‌های بندری اجرا  و سایر پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در بخش گردشگری، صنعت، درمان و مسکن اجرا می‌شود.

وی گفت: رونق تولید و ایجاد اشتغال از سیاست‌های محوری اقتصادی مقاومتی است و استان بوشهر به لحاظ برخورداری از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل کم نظیر و منحصربه فرد می‌تواند در تحقق هدف‌های اقتصاد مقاومتی از جمله استانهای پیشرو در کشور باشد.

درویشی ادامه داد: ایجاد ظرفیت‌های جدید بندری، محورهای ارتباطی و خدمات مرتبط، بهره‌برداری بهینه از منابع آب و خاک و افزایش بهره وری منابع آب در بخش کشاورزی، تامین آب آشامیدنی پایدار، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و فعالیت‌های آبزی پروری از جمله رویکردها و برنامه های مهم ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بوشهر است.

وی گفت: احداث  ۲ واحد آبشیرین‌کن در شهرستان دشتستان، آبشیرین کن سیراف، احداث شبکه آبیاری و زهکشی سد رئیسعلی دلواری، تکمیل خط انتقال و بهینه‌سازی ایستگاه پمپاژ حاج مهدی، اجرای طرح تحول کشاورزی دشتستان، احداث گلخانه، کلینیک تخصصی و فوق تخصصی، اجرای زیرساختهای شهرک شیلاتی زیارت، رود شورشمالی، تکمیل زیرساخت آبزی پروی دلوار ۳ از جمله  این پروژه‌هاست.

درویشی توسعه طرح پرورش ماهی در قفس پروتئین گستر سینا، اجرای عملیات آبخیزداری، راه اندازی واحد یوتیلیتی پتروشیمی متانول کاوه، احداث اقامتگاه‌های بومگردی قلعه سی‌نیز، احداث هتل، احداث مسکن مددجویان و تامین سرپناه برای ۲ هزار خانوار مددجوی زیر پوشش کمیته امداد، احداث چهار مجتمع خدمات رفاهی، احداث پایانه صادراتی، ترانزیتی و کانتینری و تاسیسات زیربنایی مجتمع بندری جزیره نگین را از جمله دیگر پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان بوشهر عنوان کرد.

برچسب‌ها بوشهر عبدالکریم گراوند ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اقتصاد مقاومتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر عبدالکریم گراوند ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اقتصاد مقاومتی بوشهر عبدالکریم گراوند ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اقتصاد مقاومتی پروژه های اقتصاد مقاومتی اقتصاد مقاومتی استان بوشهر سازمان برنامه و بودجه استاندار بوشهر گردشگری دریایی بخش گردشگری گردشگری استان پروژه ها پروژه در بخش برای اجرای برای تکمیل بوشهر گفت قرار گیرد طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۳۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب تهران به همراه مدیران و معاونان سازمان صمت استان، تعزیرات حکومتی تهران و سازمان غذا و دارو با حضور در دو شرکت‌های داروسازی از خطوط تولید و آزمایشگاه‌های مختلف این دو مجموعه بازدید کرد و گفت: مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، علی صالحی در حاشیه این بازدید ضمن تبریک و تهنیت روز کارگر و معلم اظهار کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری که سال جاری را با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نام گذاری کردند و حسب دستور رئیس قوه قضائیه به منظور حمایت از تولید، از دو شرکت داروسازی توفیق دارو و خوارزمی که از جهات مختلف برای نظام جمهوری اسلامی ایران ارزشمند هستند، بازدید به عمل آوردیم.

وی افزود: در قوه قضائیه دبیرخانه اقتصاد مقاومتی در دادگستری‌های تمام استان‌های کشور فعال است تا از واحدهای تولیدی و صنعت گران حمایت شود.

دادستان تهران ادامه داد: در جلسه امروز با مسئولان و مدیران این شرکت‌های دارویی اعلام کردیم که مطالبات، مسائل و مشکلات موجود را به صورت مکتوب به دبیرخانه واحد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران ارائه دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای پیگیری و رفع آن‌ها اقدام کنیم.

صالحی درباره مشکل اعلامی طولانی شدن ترخیص مواد اولیه گفت: فرایند اداری ترخیص مواد اولیه را با قید فوریت بررسی و مرتفع می‌کنیم، همچنین برای رفع مشکل فرسودگی ماشین‌آلات شرکت‌ها از طریق برگزاری جلسه با بانک‌های عامل موضوع اعطای تسهیلات مصوب را پیگیری خواهیم کرد.

وی بیان کرد: بیشتر مشکلاتی که دو شرکت داروسازی بیان کردند مربوط به تأمین نشدن نقدینگی، پرداخت نشدن مطالبات، فرسوده شدن ماشین آلات، کیفیت قیمت گذاری در صنعت دارو، تخصیص نیافتن به موقع ارز و مشکلات تأمین مواد اولیه بود که مقرر شد شرکت‌های داروسازی مسائل مربوط به هر دستگاه را به صورت مجزا اعلام کنند تا پیگیری و جلسات لازم از طریق واحد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران صورت گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران افزود: مصوبات حمایتی که در جلسه امروز تصویب شد، در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران پیگیری خواهد شد، همچنین جلساتی به منظور پیگیری اجرای مصوبات با مسئولان امر که می‌توانند مشکلات این واحدهای تولیدی را رفع کنند در دادسرای تهران برگزار خواهیم کرد و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، موانع پیش روی این واحدهای تولیدی را در خصوص چالش‌هایی که مطرح کردند به حداقل می‌رسانیم.

کد خبر 750026

دیگر خبرها

  • ریسک سرمایه‌گذاری در دریا باید کاهش یابد
  • ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات
  • ۳۳۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج سال جاری در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • شش مولفه اقتصاد مقاومتی متعلق به مردم است 
  • نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود
  • اقتصاد دریا در مازندران مورتوجه قرار نگرفته است
  • بازدید دادستان تهران از دو شرکت‌ داروسازی
  • پروژه تالار مرکزی سنندج با پیشرفت مطلوبی در حال انجام است