Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@09:44:31 GMT

تالار بورس سرخ پوش شد/ریزش ۴۶۹۲ واحدی شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۳۶۲۱

تالار بورس سرخ پوش شد/ریزش ۴۶۹۲ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس و اوراق بهادار از ابتدا تا پایان معاملات امروز روند نزولی داشت و در پایان معاملات با ریزش ۴۶۹۲ واحدی در جایگاه ۴۷۲ هزار و ۱۱۹ واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس و اوراق بهادار امروز (سه شنبه 29 بهمن) در چهارمین روز معاملاتی خود در هفته جاری در ابتدای معاملات با ریزش 2914 واحدی در ارتفاع 473 هزار و 898 واحد قرار گرفت و در ادامه روز این روند ادامه دار شد تا جایی که شاخص کل بورس در پایان معاملات با ریزش ۴۶۹۲ واحدی در جایگاه ۴۷۲ هزار و ۱۱۹ واحد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس جدول معاملاتی روز جاری شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۲۵۱ واحد کاهش معادل ۰.۹۸ درصد به ۱۲۵ هزار و ۹۵۰ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۵۰۹ واحد ریزش معادل ۰.۳۳ درصد به ۱۵۲ هزار و ۱۸۷ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۲۲۹ واحد کاهش معادل ۰.۳۳ درصد به ۱۰۱ هزار و ۴۲۶ واحد، شاخص آزاد شناور با ۴۴۷۱ واحد کاهش معادل ۰.۷۸ درصد به ۵۷۰ هزار و ۳۱۹ واحد، شاخص بازار اول با ۵۱۳۵ واحد کاهش معادل ۱.۵۱ درصد به ۳۳۵ هزار و ۶۸۵ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۸۲۴ واحد ریزش معادل ۰.۱۸ درصد، به ۹۹۳ هزار و ۵۶۷ واحد رسید.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس نمادهای کگل با 421 واحد، شبندر با 326 واحد، شپنا با 319 واحد، شتران با 272 واحد، فخور با 236 واحد و وغدیر با 233 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. نمادهای وتجارت - بانك تجارت، خساپا – سايپا، وبملت - بانك ملت، خودرو - ايران‌ خودرو، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، شپنا - پالايش نفت اصفهان و  فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ صبح امروز در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که در میان آنها نمادهای وتجارت - بانك تجارت، وبملت - بانك ملت و شپنا - پالايش نفت اصفهان روند نزولی داشتند.

 

بنابراین گزارش بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز نمادهای کگل، وامید، رمپنا، شبندر، شپدیس و رانفور به ترتیب با ۴۱۳، ۳۹۵، ۳۳۰، ۲۸۳، ۲۵۳ و ۲۴۵ واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

در پایان معاملات امروز نمادهای وتجارت - بانك تجارت، خساپا – سايپا، وبملت - بانك ملت، خودرو - ايران‌ خودرو،  فولاد - فولاد مباركه اصفهان، شپنا - پالايش نفت اصفهان و فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که در میان آنها تنها 2 نماد خساپا – سايپا و خودرو - ايران‌ خودرو روند صعودی داشتند و باقی نمادها با رنگ سرخ در نماگر بورس به نمایش درآمده بودند و به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۷۰۶ هزار و ۱۱۲ نوبت معاملاتی، ۵ میلیارد و ۵۵ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۳۶ هزار و ۸۷۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

 

 

یادآور می شود: شاخص کل بورس و اوراق بهادار روز گذشته (دوشنبه 28 بهمن) سومین روز کاری خود در هفته جاری را با رشد ۴۰۶۲ واحدی و رسیدن به ارتفاع ۴۷۶ هزار و ۸۱۲ واحد به پایان رساند. بر اساس جدول معاملاتی روز جاری شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۰۸۳ واحد افزایش معادل ۰۸۶ درصد به ۱۲۷ هزار و ۲۰۶ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۳۸ واحد رشد معادل ۰.۱۶ درصد به ۱۵۲ هزار و ۶۹۷ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۵۸ واحد افزایش، معادل ۰.۱۶ درصد به ۱۰۱ هزار و ۷۸۵ واحد، شاخص آزاد شناور با ۴۱۳۸ واحد افزایش معادل ۰.۷۳ درصد به ۵۷۴ هزار و ۷۹۰ واحد، شاخص بازار اول با ۱۱۲۰ واحد افزایش معادل ۰.۳۳ درصد به ۳۴۰ هزار و ۸۲۱ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۶۴۶۷ واحد رشد معادل ۱.۶۸ درصد، به ۹۹۵ هزار و ۳۹۲ واحد رسید.

 

بنابراین گزارش، بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در پایان معاملات روز گذشته نمادهای فارس با ۱۲۵۸ واحد، فولاد با ۹۲۵ واحد، فملی با ۶۹۷ واحد، پارس با ۴۱۹ واحد، شتران با ۳۷۳ واحد، پارسان با ۳۱۵ واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند و در مقابل تنها نماد رمپنا با ۴۶۲ واحد افت بود که در پایان معاملات روز گذشته در صدر جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس قرار داشت و تاثیر منفی بر این شاخص داشت.

 

در پایان معاملات روز گذشته نمادهای وتجارت - بانك تجارت، وبملت - بانك ملت، خساپا – سايپا، خودرو - ايران‌ خودرو ، شپنا - پالايش نفت اصفهان، فولاد - فولاد مباركه اصفهان و فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ در صدر لیست نمادهای پربیننده بورس قرار داشتند که در میان آنها نمادهای نمادهای وتجارت - بانك تجارت، – سايپا، خودرو - ايران‌ خودرو ، شپنا - پالايش نفت اصفهان روند نزولی داشتند و باقی نمادها با رنگ سبز در نماگر بورس به نمایش درآمدند و به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز گذشته بورس، در ۸۱۹ هزار و ۱۰۳ نوبت معاملاتی، ۶ میلیارد و ۴۳۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۴۲ هزار و ۳۸۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس شاخص کل بورس در پایان معاملات شاخص کل بورس و اوراق بهادار پایان معاملات روز گذشته فولاد مبارکه اصفهان پایان معاملات امروز واحد افزایش معادل ۰ پالایش نفت اصفهان واحد کاهش معادل معاملات با ریزش روند نزولی نمادهای وتجارت بورس قرار واحد قرار گرفت بیشترین تاثیر ۰ ۳۳ درصد شاخص بازار بانک تجارت تاثیر منفی بانک ملت واحد افت واحد رشد روز جاری هم وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۳۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۱۱ اردیبهشت/رشد ۱۲۲۲۶ واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۱۲۲۲۶ واحدی به ۲,۲۶۸,۸۴۵ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ با رشد ۱۲۲۲۶ واحدی به ۲,۲۶۸,۸۴۵ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۶۰۱۸.۲۶ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۵.۷۷۴ میلیارد سهم بود که طی ۲۹۵,۲۳۹ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۳۵,۹۱۸.۵۳۸ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۳۹۰,۲۷۷.۲۹۴ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فولاد»، «فملی» و «شپنا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 748297

دیگر خبرها

  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۱۱ اردیبهشت/رشد ۱۲۲۲۶ واحدی
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی