Web Analytics Made Easy - Statcounter

درخواست استفاده از جت‌های خصوصی پس از شیوع ویروس کرونا در جهان به شدت افزایش یافته است.

به گزارش عصر ایران به نقل از بی‌بی‌سی، در هفته‌های گذشته کسب و کار خطوط هوایی با رکود در جهان مواجه شده و بسیاری از مسافران و گردشگران داخل یا خارج چین گیر کرده‌اند.

در این میان ثروتمندان یا افراد بانفوذ جهان به سمت اپراتورهای جت خصوصی رفته و از آنها می‌خواهند مقدمات پرواز با این وسایل را برایشان مهیا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقابل کمپانی‌های اجاره و تهیه جت خصوصی به دلیل ممنوعیت برخی از پروازها، کمبود هواپیما و خدمه مجبور به دور زدن بسیاری از مشتریان خود هستند.

به دلیل محدودیت‌های جهانی در پروازهای بین‌الملل در زمان شیوع کرونا، تقاضا برای درخواست استفاده از جت‌های خصوصی افزایش یافته است/ عکس: GETTY IMAGES

"دارین فویلس"از  آژانس "بیزینس پارمونت" استرالیا در این باره گفت: تقاضا برای جت‌های خصوصی "رشد قابل توجهی" را نشان می‌دهد اما شرکت‌ها، امکانات کافی برای ارائه هواپیما و خدمه به همه آنها را ندارند.

بسیاری از آژانس‌ها تمایلی به ارسال هواپیماهای خود به سرزمین اصلی چین ندارند. در کنار خطرات احتمالی این سفرها برای خدمه و احتمال ابتلای آنها به ویروس کرونا کسب‌و‌کار این آژانس‌ها نیز با مشکل روبه‌رو خواهد شد. آنها پس از بازگشت از چین سریعا و به مدت دو هفته وارد قرنطینه شده و قادر به کار نخواهند بود.

شرکت "مای جت آسیا" سنگاپور در ماه گذشته شاهد افزایش 80 تا 90 درصدی تقاضا برای جت‌های خصوصی بود.

"لوگان راویش‌کانسار" مدیر اجرایی "مای جت آسیا" در این باره گفت: بسیاری از مردم برای سال نوی قمری چینی به این کشور سفر کرده‌اند و اینک در تلاش برای بازگشت هستند. بسیاری از آنها قصد دارند با جت‌های خصوصی به پکن، شانگ‌های و هنگ‌کنگ سفر کنند.

او اضافه کرد: هواپیماهای خصوصی ما در پرواز به نقاط جهان محدودیت‌هایی دارند و قوانین اجازه هر پروازی را به ما نمی‌دهند.

بسیاری از مسافران نیز که  امیدی برای خروج از چین ندارند خواهان استفاده از جت‌های خصوصی هستند. "ادام تویدل" مدیر یک شرکت خدمات هوایی در این باره گفت: یک مشتری دولتی از آمریکای جنوبی از شرکت "پرایوت فلای" خواست تا 4 پرواز خصوصی از ووهان را برای انتقال بیش از صدها مسافر  آماده کند. پرایوت فلای سرویس جهانی برای پروازهای خصوصی است.

شعبه بریتانیایی این شرکت اعلام کرد که تقاضای زیادی از افراد و گروه‌های خاص برای استفاده جت‌های خصوصی داشته است.

براساس گزارش شرکت پرایوت فلای یک "جت فوق سبک" با قدرت انتقال 2 تا 4 مسافر با هزینه 2400 دلار ی (1850 پوند) در اختیار سرنشینان قرار می‌گیرد. یک جت "تقریبا متوسط" با ظرفیت حمل 6 مسافر نیز ساعتی 6 هزار دلار برای مشتریان هزینه در بر دارد.

شرکت جهانی "ویستا جت" نیز اعلام کرد: با وجود لغو پروازها به چین و بازگشت از این کشور، شاهد رشد دو رقمی تقاضا برای استفاده از جت‌های خصوصی در ماه گذشته در این کشور بودیم.

"ایان مور" رئیس بازرگانی این شرکت نیز افزود: بخشی از این افزایش به دلیل تعطیلات سال نوی چینی بوده است. آنها نیز اعلام کردند که به مشتریانی که پرواز خصوصی را به مسایل مالی و تجاری در زمان شیوع کرونا ترجیح می‌دهند، افتخار می‌کنیم.

راویش‌کانسار در این باره گفت: استفاده از هواپیماهای دربست و خصوصی در سال 2003  و زمان شیوع سارس در داخل و خارج از چین نیز بسیار ساده‌تر بود. اما این دولت‌ها کنترل‌های بیشتری را اعمال کرده و شرایط استفاده از جت‌های خصوصی سخت‌تر شده است.

__________________________________________________

بیشتر بخوانید:

گسترش ویروس کُشنده چینی/ آمریکا با پرواز اختصاصی شهروندانش را از "شهر قرنطینه" خارج می‌کند معاون وزیر بهداشت: پرواز مسافرتی به چین ممنوع شد پرواز کرونا به ایران/ شیوع ویروس مهلک در ایران از شنیده‌ها تا تکذیب (فیلم)

_______________________________________________

 

لینک کوتاه: asriran.com/002zqX

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرونا پرواز جت خصوصی افزایش تقاضا ویروس چین باره گفت برای استفاده ویروس کرونا زمان شیوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۳۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروازهای تهران به ایلام لغو شد

تین نیوز

مدیر فرودگاه شهدای ایلام از لغو پروازهای امروز شرکت هواپیمایی ایران ایر در مسیر ایلام به تهران و بالعکس به دلیل شرایط نامساعد جوی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، وحید فروغی زاده امروز در خصوص لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران ایر در مسیر ایلام به تهران و بالعکس، اظهار داشت: حسب اطلاعیه شرکت هواپیمایی ایران ایر به اطلاع می رساند، پرواز شماره ۳۳۵۱ و ۳۳۵۰ تهران ایلام تهران این شرکت به دلیل شرایط نامساعد جوی مسیر باطل اعلام شد.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام، افزود:به دلیل شرایط نامساعد هوا و پایین بودن دید افقی این پرواز باطل شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افزایش پروازهای فرودگاه شهدای خوی به ۳ روز در هفته
  • ◄ رفع انحصار ریلی با ایجاد یک نهاد رگولاتوری
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی
  • لغو پرواز‌های شرکت هواپیمایی ایران ایر تهران - ایلام و بالعکس
  • پروازهای تهران به ایلام لغو شد
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • ابتذال در سینما برآیند تقاضا است/ از کیهان بچه‌ها شروع کردم