Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکارگروه تنظیم بازار با اشاره به اینکه بعد از تحریم‌ها حدود 70 درصد از قطعات مورد نیاز خودروسازی‌ها داخلی سازی شده است، گفت: اما تقاضا برای خرید خودرو واقعی نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس عباس قبادی امروز در نشست تخصصی و آئین رونمایی از کتاب بازاریابی در موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اقتصاد و مجموع فعالیت‌های بازرگانی ایران دوران ویژه‌ای را طی می‌کند و در بین کشورهای در حال رشد دنیا، اقتصاد ایران با توجه به تحریم‌ها از تاب‌آوری منحصر‌بفردی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیرکارگروه تنظیم بازار با بیان اینکه در این شرایط هر نوع کالایی موجود است،  بیان داشت: باید به اندازه کافی و مطابق با نیاز بازار تولید  و بازاریابی کرد.

وی افزود:  اگر تحریم نبود اقتصاد وضعیت بهتری داشت اما  با این وجود باید از شرایط کاهش صادرات نفت نهایت بهره‌برداری را انجام دهیم و اقتصاد را بدون نفت اداره کنیم.

* داخلی سازی 70 درصدی قطعات وارداتی خودرو پس از تحریم‌ها

قبادی اظهار داشت: خوشبختانه قطعه‌سازان کشور از این تحریم‌ها بهره‌ بردند و بیش از 60 تا 70 درصد قطعاتی که قبلا وارد کشور می‌شد را اکنون در داخل کشور تولید می‌کنند. 

وی در مورد تنظیم بازار شب عید بیان داشت: هدف ما در این راستا هم تنظیم بازار شب عید و هم قدم برداشتن در مسیر سلامت مردم است و در این شرایط است که وارد مسیر بازداریابی می‌شویم.

* 80 درصد روغن مورد نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شود

دبیرکارگروه تنظیم بازار با بیان اینکه در خصوص روغن حدود 80 درصد مصرف کشور وابسته به واردات هستیم اظهار داشت: باید در این زمینه باید مصرف را کاهش دهیم. 

* تقاضای خرید خودرو واقعی نیست

وی با بیان اینکه حدود 4 یا 5 سال پیش تعداد زیادی خودرو در انبارهای خودروسازان وجود داشت، گفت: با تسهیلات اعطایی به مردم باعث شدیم تا این خودروها به مردم فروخته شود اما اکنون به محض اینکه سایت فروش خودرو باز می‌شود در مدت زمان کمتر از 5 دقیقه تمام خودروهای 6 ماه آینده خودروسازان به فروش می‌رسد که این مساله نشان می‌دهد که تقاضا در حوزه خودرو واقعی نیست و باید با بازداریابی جلوی آن را گرفت. 

دبیر کارگروه تنظیم بازار گفت: آنچه که در زمینه خودرو اتفاق می‌افتد، منطبق با نیاز واقعی مصرف‌کنندگان در بازار نیست.

قبادی بیان داشت: برای تنظیم بازار شب عید  بیش از 100 هزار تن کالا از جمله شکر، روغن، برنج، گوشت و مرغ به بازرگانی استان‌ها تحویل شده است و در شبکه‌های مورد اطمینان توزیع شده است. 

وی بیان داشت: قیمت این اقلام مصوب شده و از ابزارهای نظاتی بهره می‌گیریم تا با گران‌فروشی و تخلفات برخورد شود. 

وی افزود: 4 هزار فروشگاه عرضه مستقیم کالا در سراسر کشور از این هفته کار خود را آغاز می‌کنند.

* ذخیره‌سازی گوشت و مرغ معادل 130 درصد مصرف ایام پیش رو  

دبیر کارگروه تنظیم بازار اظهار داشت: در زمینه تامین گوشت مرغ و گوشت قرمز هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و بیش از 130 درصد مصرف ایام عید و ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده است. 

وی اظهار داشت: برای تامین سیب و پرتقال شب عید هیچ مشکلی وجود ندارد و از پتانسیل اصناف برای توزیع استفاده خواهد شد. 

دبیرکارگروه تنظیم بازار اظهار داشت: در سراسر کشور 199 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در ایام پایانی سال برگزار خواهد شد که در کنار آن حراج‌های فوق‌العاده هم برگزار خواهد شد. 

قبادی اظهار داشت: توزیع کالاهای اساسی در میادین میوه و تره‌بار در ایام پایانی سال انجام خواهد شد و برای کالاهای پر مصرف ماه مبارک رمضان هم تدارک لازم دیده شده است. 

دبیرکارگروه تنظیم بازار اظهار داشت: بحث تنظیم بازار از پیچیدگی‌های بسیاری برخوردار است و در مقطعی که موضوع هدفمندی یارانه‌ها مطرح شد هر چقدر کالا به بازار تزریق می‌شد در راستای احتکار از بازار خارج و جمع‌آوری می‌شد. 

به گزارش فارس در این جلسه مطرح شد که بازداریابی یکی از زمینه‌های متعدد بازاریابی است که با قدرت تاثیرگذار خود می‌تواند کشور را در مقابل ناملایمات از جمله ناملایمات تحریم‌ها توانمند سازد. بازداریابی به دنبال راه‌هایی برای بازداشتن بازاریابی جهت مدیریت تقاضا می‌‌باشد. 

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: اقتصاد وزارت صنعت کتاب تجارت تنظیم بازار اظهار خرید خودرو واقعی نیست تنظیم بازار شب عید تحریم ها داخلی سازی درصد مصرف خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۴۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار

امتداد - تمام ارکان نظام باید به دنبال تداوم سیاست ثبات ارزی باشند؛ چرا که راهکار علاج اقتصاد بیمار ایران این مقوله بسیار مهم است.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، آلبرت بغزیان؛ اقتصاددان در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا در خصوص مدیریت بانک مرکزی بر بازار ارز و تاثیراتی که سیاست ثبات اقتصادی و ارزی در جلوگیری از سفته بازی به‌جا می‌گذارد، گفت: یکی از کارکرد‌های ثبات ارزی که طی سال گذشته توسط بانک مرکزی قابلیت خود را در اقتصاد به نمایش گذاشت، اهمیت تمرکز بر مسائلی است که به ثبات اقتصادی و ارزی منتهی می‌شود، بنابراین این موضوع علاوه براینکه در دستور کار بانک مرکزی است، باید یکی از الزامات مهمی باشد که تمام ارکان دولت‌ها به آن پایبند باشند تا اقتصاد کشور دچار مخاطرات جدی نشود که بی ثباتی ایجاد می‌کند.

وی یادآور شد: هر چند تنش‌های سیاسی و نظامی طی هفته‌های اخیر در مدت محدودی وضعیت بازار ارز را دچار مخاطراتی کرد، اما عدم دستکاری بانک مرکزی به صورت تعمدی درمسائل مرتبط با نرخ ارز نشان داد این بانک خواستار تداوم سیاست ثبات ارزی و اقتصادی است؛ به همین خاطر نیز نوسانات به تدریج کمتر شدند.

بغزیان در ادامه بحث یادآور شد: به دلیل تداوم سیاست‌های بانک مرکزی در موضوع ثبات ارزی در ماه‌های گذشته شاهد این واقعیت بسیار مهم در عرصه جامعه بودیم که مردم مدتی جویای نرخ ارز نبودند چرا که ثبات ارزی در دستور کار بود.

این اقتصاددان گفت: با اینکه در اجرای سیاست ثبات ارزی توسط بانک مرکزی نرخ دلار در بازار آزاد تفاوتی با نرخ ارز رسمی و دولتی داشت، اما به دلیل ایجاد اطمینان در مردم که بازار ارز نوسان ندارد کسی به دنبال خرید ارز و تقاضای کاذب نبود.

وی با بیان اینکه وجود ثبات ارزی باعث هدایت سرمایه‌ها به سمت بانک‌ها در حساب‌های بلند مدت و سرمایه گذاری در تولید و بورس شد، تاکید کرد: بنابراین این روند نشان می‌دهد تمام ارکان نظام باید به دنبال تحقق و تداوم سیاست ثبات ارزی و اقتصادی باشند؛ چرا که راهکار و علاج اقتصاد بیمار ایران، این مقوله بسیار مهم است.

بغزیان گفت: ثبات ارزی و بازگشت آرامش به اقتصاد و بازار‌ها منوط به رسیدن دولت به این درک است که نباید در کار بانک مرکزی دخالت کند، بلکه باید اجازه داده شود تا سیاست تثبیت در بانک مرکزی دنبال شود.

این اقتصاددان در پایان تصریح کرد: از سوی دیگر دولت نباید بابت رفع کسری بودجه و تامین نقدینگی مورد نیاز خود بانک مرکزی را تحت فشار قرار دهد، بلکه باید در این مسیر برای اجرای سیاست‌های بانک مرکزی همراه آن باشد تا زمینه برای مشارکت مردم در امر جهش تولید فراهم شود و سایر سیاست‌ها در بخش‌های مختلف نیز کارساز باشند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ذاکری: تنها ۱۸ درصد دارایی ها به بخش خصوصی واقعی واگذار شده است/ سرمایه‌ها در دست اقلیتی متمرکز شده که امروز امکان کنترل آنها نیست / هشدار نسبت به تهی سازی ظرفیت دولت با خصوصی سازی رانتی
  • قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی
  • کلید رشد آینده خودرو‌های برقی در کجاست؟
  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • قیمت خودرو امروز ۱۲ اردیبهشت +جدول
  • صعود قیمت خودورهای داخلی و خارجی در بازار؛ این خودروی داخلی رکورد رشد قیمت را زد | جدول قیمت ها
  • وزیر صمت: تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند
  • از کجا میشه لوازم یدکی چانگان خرید و ارسال داشته باشه؟