Web Analytics Made Easy - Statcounter

جالب است که زنان در عرصه مدیریتی و حضور به عنوان کاندیدا نیز بسیار رشد کرده اند. اینکه درصد مشارکت و ثبت نام زنان در هر انتخاباتی برای پذیرش نقش و مسئولیت سیاسی افزایش می یابد و بسیار این حضور جلوه گر است خود نشان دهنده پیشرفتی دیگر در این زمینه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از طنین یاس، انتخاب به عنوان راه مشروط برای چرخش نخبگان در نظام های دموکراتیک باعث جنب و جوش فوق العاده اجتماعی می شود‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هر انتخاباتی زنان به عنوان جمعیت مهم رای دهنده که ۵۰ درصد آرا را در اختیار دارند، بسیار در نتیجه امر انتخابات تعیین کننده هستند.

  نگاهی به نحوه و گستره حضور زنان در انتخابات ها که همواره در حال پیشرفت است خود به نوعی نشان دهنده مشارکت و تاثیر گذاری هر چه بیشتر زنان و دختران در جوامع امروز است. انتخابات هم یک روند انتخاباتی و سیاسی و هم یک مشارکت اجتماعی است.   جالب است که زنان در عرصه مدیریتی و حضور به عنوان کاندیدا نیز بسیار رشد کرده اند. اینکه درصد مشارکت و ثبت نام زنان در هر انتخاباتی برای پذیرش نقش و مسئولیت سیاسی افزایش می یابد و بسیار این حضور جلوه گر است خود نشان دهنده پیشرفتی دیگر در این زمینه است.   تا حدودی درصد حضور زنان برای کاندیداتوری در هر انتخابات افزایش یافته که در حال برابری با مردان هستند. این موضوع نشان می دهد زنان امروز ایران به انگیزه و خودباوری لازم برای حضور در عرصه سیاسی و پذیرش نقش مدیریت و مسئولیت ان رسیده اند.   همچنین دیده می شود که زنان در برخی از شهرهای کشور به عنوان کاندیدای مطرح و شاخص در انتخابات شرکت می کنند و بعضا نامزد بلامنازع انتخاباتی حوزه انتخاباتی خود هستند. بازهم انتخابات و روند دموکراتیک چرخش قدرت در کشورمان هم زمینه رشد زنان را فراهم کرده و هم جایگاه های رفیعی برای حضور آنان در اجتماع ایجاد کرده است.   بنابراین انتخابات در کشورمان هم روند دموکراتیک برای چرخش قدرت سیاسی بوده و هم زمینه رشد اجتماعی را بوجود آورده است.   بخش اعظمی از وعده های انتخاباتی امروز مربوط به زنان است. این وعده ها هم نگاه ها را به سمت پیشرفت این حوزه متوجه می کند و هم حق و حقوق اجتماعی آنان را با ارزش می سازد و یادآوری می کند. به هر جهت برگزاری انتخابات سبب ساز ایجاد مواهب زیادی برای زنان می شود. هم عرصه را برای حضور آنان می گشاید و هم با ایجاد توجه و تمرکز دیدگاه ها در این حوزه جایگاه رفیعی در زمینه اجتماعی برای آنان به ارمغان می آورد.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: روند دموکراتیک نشان دهنده برای حضور پذیرش نقش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۴۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه، عصر پنجشنبه در جلسه کمیته تبلیغات انتخاباتی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته در نظام جمهوری اسلامی در کشور ایران، فراهم بودن شرایط ظهور و بروز همه سلایق در جریان انتخاب مردم در امور کشور است.

وی افزود: اینکه همه سلیقه‌ها، مذاهب و اقوام بتوانند در رقابت انتخاباتی حاضر شوند نشان دهنده نگاه عادلانه در قانون و در این نظام مقدس است.

استاندار گلستان گفت: احترام به قانون به عنوان یک اصل در رقابت انتخاباتی محسوب می‌شود و انتظار می‌رود هر فردی که قصد دارد در این عرصه حاضر شود و وارد مجموعه قانون‌گذاری کشور شود، ابتدا خود پایبند به قانون باشد.

وی یادآور شد: در برخورد با تخلفات با هیچ فردی تعارف نداریم و بدون اغماض بر اساس قانون برخورد خواهیم کرد.

گفتنی است، بر اساس اعلام رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان گلستان ۷۰۰ ناظر بر روند برگزاری انتخابات نظارت می‌کنند.

سیدعلی مهاجر رئیس ستاد انتخابات استان گلستان نیز اعلام کرد مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گنبدکاووس در ۲۳۰ شعبه برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088737

دیگر خبرها

  • اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است
  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود