Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیات داوران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر پس از تماشای آثار سینمایی حاضر در این رویداد بزرگ سینمایی، ضمن ابراز خرسندی از توجه جامعه‌ سینمایی کشور به مسائل اجتماعی و به ویژه حوزه‌ سلامت، خواستار توجه بیشتر اصحاب فرهنگ و هنر بویژه فیلم‌نامه‌نویسان، فیلم‌سازان و تهیه‌کنندگان به اجتماعی شدن سلامت، الگوهای راهبری و الگوسازی برای مخاطبین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور - یکی از اعضای هیات داوران وزارت بهداشت در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، گفت: نقش، تأثیر و ضریب نفوذ سینما بر جامعه هویداست و از این رو انتظار می‌رود سینماگران و اصحاب هنر هفتم با رویکرد سلامت محور و طرح و بسط ابعاد و وجوه مختلف سلامت، ترویج سبک زندگی سالم، ارتقای مشارکت مردمی در حوزه سلامت، ترویج مفهوم عدالت در سلامت، معرفی و ترغیب به بهره‌گیری بهینه آحاد مردم از امکانات نظام سلامت، آگاه‌سازی عمومی در جهت پرهیز از رفتارهای پرخطر، نظام سلامت را در رسیدن به اهداف و ایران عزیز را در بهبود شاخص‌های سلامت یاری رساند.

وی افزود: با عنایت به این اهداف، هیات داوران وزارت بهداشت، سه فیلم از میان آثار به نمایش درآمده در بخش سودای سیمرغ و نگاه نوی سی‌وهشتمین جشنواره‌ فیلم فجر را بدون اولویت در رتبه‌بندی، شایسته تقدیر دانست و جوایز خود را به این آثار تقدیم کرد:

- آقای محمدحسین مهدویان برای فیلم «درخت گردو»؛ به پاس به  تصویرکشیدن ایثار، از خودگذشتگی و استقامت بر اصولِ سپیدجامگانی که در سخت‌ترین روزها و سال‌های دفاع مقدس، پای سوگند و شرافت انسانی و حرفه‌ای خود ایستادند؛ پزشکانی که زیر آتش دشمن از جان خود برای یاری‌رساندن به هم‌وطنان‌شان گذشتند.

- آقای حمیدرضا قربانی کارگردان فیلم «مغز استخوان» که روایتگر ایثار مادرانه و عشق پدرانه است حتا اگر فرزند هم‌خون نباشد؛ فیلمی درباره‌ خانواده‌ ایرانی و تلاش برای حفظ سلامت آن؛ درباره‌ مفهوم از خودگذشتن برای زندگی بخشیدن به کودکانی که آینده‌ سازان این سرزمین هستند.

- آقای بهرنگ دزفولی‌زاده برای فیلم «بی‌صدا حلزون»؛ تنها فیلم جشنواره‌ سی‌وهشتم فجر با تمرکز بر داستانی در حوزه‌ سلامت و طرح مسأله‌ای مهم با ارائه‌ راهکارها و توانمندی‌ها در این بخش که نشان از دغدغه‌مندی برای ارائه‌ تصویر درست یک «خانواده‌ سالم ایرانی» دارد.

گفتنی است؛ دکتر کیانوش جهانپور، سیدجمال ساداتیان، دکتر محمدهادی کریمی، خسرو نقیبی، سیدضیاء هاشمی، هارون یشایایی و مجید کریمی هیات داوران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را تشکیل دادند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر وزارت بهداشت هیات داوران وزارت بهداشت سی وهشتمین جشنواره جشنواره فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۵۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد

حنان حسن بلخی نماینده سازمان جهانی بهداشت در دیدار هیات بلندپایه مشترک سازمان جهانی بهداشت و یونیسف، با «امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان گفت: در حال کار روی طرحی برای ایجاد دیالوگ در حوزه بهداشت بین دولت‌های افغانستان و پاکستان هستیم.

این هیئت افزود: «بنیاد بیل گیتس» ۱۵ میلیون دلار برای امور بنیادی در حوزه بهداشت افغانستان و ۵۰۰ میلیون دلار برای ریشه‌کنی بیماری فلج اطفال در پاکستان و افغانستان اختصاص داده است.

متقی در این دیدار تأکید کرد: بهداشت، آموزش، کمک‌های بشردوستانه و مسائل اقتصادی نباید با سیاست گره بخورند.

وی گفت موضوع بیماری فلج اطفال یک موضوع کاملاً انسانی است.

پیش از این این هیات با قلندر عباد سرپرست وزارت صحت عامه طالبان دیدار و گفتگو کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • «هات داکس» جایزه بهترین مستند بین‌المللی را به فیلم هندی داد
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر منتشر شد