Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@21:49:11 GMT

برگزاری دومین نشست کمیته مشترک نظامی لیبی در ژنو

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۵۳۰۶

برگزاری دومین نشست کمیته مشترک نظامی لیبی در ژنو

براساس اعلام مقام‌های سازمان ملل در ژنو طرف‌های درگیر در لیبی امروز سه‌شنبه مذاکراتشان با میانجگری این سازمان جهت نجات آتش بس شکننده در این کشور را از سر گرفتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آتش بس فعلی در لیبی در تاریخ ۱۲ ژانویه با میانجیگری روسیه و ترکیه حاصل شد و نخستین وقفه در درگیری‌های این کشور را بعد از چندین ماه درگیری بر سر کنترل شهر طرابلس رقم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال دو طرف درگیری تاکنون بارها آتش بس را نقض کرده‌اند.

کشور نفت خیز لیبی بین دو جناح موسوم به دولت توافق ملی لیبی به رهبری نخست وزیر آن یعنی فایز السراج و همچنین جناح موسوم به ارتش ملی لیبی شامل نیروهای وفادار به ژنرال خلیفه حفتر دو پاره شده است.

هیات پشتیبان سازمان ملل در لیبی اعلام کرد امروز پنج نماینده نظامی از هر یک از طرف‌ها در قالب کمیته مشترک نظامی لیبی(۵+۵)در شهر ژنو و در فاصله بیش از یک هفته بعد از آنکه آنها به اولین دور مذاکرات‌شان بدون دستیابی به توافقی پایان دادند، دیدار داشتند.

در دور قبلی این مذاکرات هیات سازمان ملل اعلام کرد: دو طرف اتفاق نظری فراگیر بر سر فوریت حفاظت، حاکمیت و تمامیت ارضی لیبی توسط لیبیایی‌ها داشته‌اند. آنها همچنین بر سر جلوگیری از موج اعزام شبه‌نظامیان غیرلیبیایی و فرستادن آنها به کشورهایشان هم توافق داشتند.

مذاکرات در ژنو در حالی انجام می‌شود که اقدامات دیپلماتیک دیگر قدرت‌های جهان برای پایان دادن به درگیری‌ها در لیبی تشدید شده است.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه توافق کردند تا یک عملیات دریایی جدید با هدف اعمال تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل بر لیبی اجرا کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ليبي سازمان ملل آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۵۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا

شانا _ گروه فیلم: نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش روز یکشنبه (نهم اردیبهشت‌) با حضور رضا نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، امیر هوشنگ کرمی، سرپرست امور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران، سلیمان قاسمیان، مدیرکل آسیا، آفریقا و اقیانوسیه معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت و علی شاهوردی، مدیر هماهنگی افزایش ظرفیت و تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های فراسرزمینی در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در حاشیه دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا برگزار شد.

دریافت 28 MB

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • برگزاری هفتمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • نتایج نشست مشترک جنبش فتح و حماس در چین چه شد؟
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • برگزاری اولین نشست کمیته پایش، ارزیابی و بهبود شاخص های لجستیک
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • برگزاری دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش‌بنیان در اصفهان