Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@22:10:54 GMT

ده‌ها کشته و زخمي در افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۶۴۴۰

ده‌ها کشته و زخمي در افغانستان

خبرگزاری آریا- براثر حملات امروز گروه‌های تروریستی و همچنین وقوع انفجار‌ها در برخی نقاط افغانستان ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری آریا، براثر حملات امروز گروههای تروریستی و همچنین وقوع انفجارها در برخی نقاط افغانستان دهها نفر کشته و زخمی شدند.
 
کشه شدن یازده غیرنظامی افغان در حمله هوایی
یازده غیرنظامی افغان در حمله هواپیمای بدون سرنشین در استان هرات جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شماری از ساکنان استان هرات با انتقال اجساد کشته شدگان به دفتر استانداری هرات اعلام کردند: براثر حمله هواپیمای بدون سرنشین در شهرستان «کشک کهنه» استان هرات، یازده غیرنظامی از جمله هشت کودک کشته شدند.
ساکنان استان هرات افغانستان به کشتار غیرنظامیان دراین حمله هوایی به شدت اعتراض کردند.
هر چند هویت عاملان این حمله هوایی هنوز اعلام نشده است، اما نظامیان خارجی از هواپیما‌های بدون سرنشین استفاده می‌کنند، مسئولان محلی استان هرات هنوز در این باره اعلام نظر نگرده اند.
براساس آمار کمیسیون حقوق بشر افغانستان، هفتصد و پنجاه غیرنظامی افغان در سال گذشته میلادی قربانی حملات هوایی شدند.
 
سه زخمی براثر انفجار در کابل
انفجار بعد از ظهر امروز در غرب شهر کابل سه زخمی برجای گذاشت.
فردوس فرامرز سخنگوی فرماندهی پلیس کابل اعلام کرد: این انفجار که ناشی از بمب مغناطیسی بود در منطقه " باغ داود " از توابع حوزه پنجم امنیتی کابل به وقوع پیوست که براثر آن دو نظامی و یک غیرنظامی افغان زخمی شدند. روز گذشته نیز شهر کابل صحنه انفجار بمب مغناطیسی بود، اما تلفات جانی در پی نداشت.
از سوی دیگر وزارت دفاع افغانستان امروز در بیانیه اعلام کرد: شش نفر از عناصر داعش براثر حمله هوایی و عملیات زمینی نیرو‌های ارتش در استان کنر در شرق افغانستان به هلاکت رسیدند.
وزارت دفاع افغانستان در بیانیه‌ای دیگر از کشته شدن 39 مخالف مسلح دولت افغانستان در عملیات شبانه روز گذشته نیرو‌های ارتش در 9 استان این کشور خبر داد و افزود: در این عملیات بیست مخالف مسلح دیگر زخمی شدند.
 
9 کشته در حمله طالبان در افغانستان
حمله امروز طالبان به یک پاسگاه نیرو‌های خیزش مردمی در استان کاپیسا 9 کشته برجای گذاشت.
" قیس قادری " سخنگوی استانداری کاپیسا گفت: طالبان به یک پاسگاه نیرو‌های خیزش مردمی (شبه نظامیان حامی دولت افغانستان) در شهرستان " نجراب " استان کاپیسا حمله کردند که براثر این حمله و انفجار مواد منفجره کار‌گذاشته شده در این پاسگاه، 9 نفر از نیرو‌های خیزش مردمی کشته شدند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ده کشته زخمی غیرنظامی افغان بدون سرنشین حمله هوایی استان هرات زخمی شدند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۶۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت که حمله روز دوشنبه بر مسجد اهل تشیع در ولسوالی گذره هرات به معنای نیرومند شدن داعش در افغانستان نیست.

سخنگوی طالبان این حمله را یک جنایت خوانده و افزود که تلاش‌ها برای جستجوی عاملان این رویداد ادامه دارند.

مجاهد افزود: «جنایت اخیر داعش در ولایت هرات کدام دست‌آوردی برای آن‌ها نیست و قوت آنان را هم نشان نمی‌دهد. این یک جنایت محض است که انجام شده و در اکثر کشورها ممکن انجام شود. نیروهای امنیتی متوجه پیدا کردن سرنخ این جنایت هستند و عاملان را به جزا خواهد رساندند.»

مسئولیت حمله روز دوشنبه بر مسجد اهل تشیع در ولسوالی گذره هرات را گروه داعش پذیرفت؛ در این حمله تروریستی ۷ نفر جان باختند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • حمله افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان؛ هفت نفر به شهادت رسیدند
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • فوری | حمله خونین افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • ۷ شهید درپی حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات
  • ۶ نفر در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان جان باختند