Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@02:37:25 GMT

آزادي حلب نتيجه اتحاد ارتش و ملت سوريه بود

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۶۴۴۱

آزادي حلب نتيجه اتحاد ارتش و ملت سوريه بود

خبرگزاری آریا- رئیس جمهور سوریه: در مبارزه با تروریسم ملت سوریه پیروز میدان است.
به گزارش خبرگزاری آریا، بشار اسد رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با شبکه الاخباریه به مناسبت آزادسازی کامل حلب این پیروزی را به ملت این کشور تبریک گفت و تصریح کرد : سوریه درمبارزه با تروریستها پیروز شده است.
بشار اسد در پیام تلویزیون  به مردم حلب افزود: سلام به مردم عزیز حلب ، سلام به ثبات و ایستادگی ، سلام به ایمان شما به خدا و کشور ، سلام به شجاعت و فداکاری که ارتش عربی سوریه برای شما به ارمغان آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زمانی که شهر حلب در اواخر سال 2016 آزاد شد گفتم که این آزادی همانند پیروزی های قبل نخواهد بود، به این علت بود که می دانستم نیروهای مسلح ما با قلوب و عقول خود تا کجا مقابله می کنند و یقین داشتم که میهمن طلبی مردم حلب و وفاداری آنها به کشور و ارتش میهن ، همه محاسبات دشمنان را برهم خواهد زد و این همان چیزی بود که رخ داد.
رئیس جمهوری سوریه در ادامه گفت : لازم بود حلب  بهایی بپردازد که در سطح عظمت و بزرگی مردم آن باشد ، سالها گلوله باران شدید و وحشیانه که بیشتر محله ها را دربر گرفت ، دهها هزار شهید و زخمی ، یتیم و بیوه شدن شمار زیادی ، سالها محاصره بدون آب و برق و دیگر ملزومات حیات ، تا به این طریق حلب و ساکنان آن را به زانو درآورند. با هر خمپاره ای که به حلب اصابت می کرد امید دشمنان این بود که این حلب به حلبی دیگر تبدیل شود. حلب دیگری که هیچ گاه در طول تاریخ وجود نداشته است ، حلبی که در کنار دمشق ، دو بال پرواز کشور را شکل ندهد بلکه حلبی باشد که ساکنان و فرزندان آن در کنار خیانتکاران با اندکی دلار ، ننگ و خفت زیادی را بپذیرند. این در رویای دشمنان بود اما در دنیای واقعی ما ، با هر خمپاره ای که شلیک شد ، ترس و وحشت کاهش یافت و تمایل برای مبارزه بیشتر شد. با هر شهیدی که حلب داد ، روحیه ملی بالا رفت و ریشه های ایمان به وطن عمیقتر شد. در دنیای واقعی ما ، حلب واقعی باقی ماند ، حلب تاریخی و اصیل ، چرا که مردم حلب نه تنها به معنای واقعی کلمه ایستادگی کردند و درد و رنج را تحمل کردند بلکه به کار و تولید در طول سالهای محاصره با وجود شرایطی که با هر منطق اقتصادی در تضاد بود ، ادامه دادند.
با این حال ، این شهر حتی به میزان اندک در اقتصاد ملی مشارکت داشت و من اطمینان دارم که این نوع ایستادگی که نشان دهنده اراده ای قوی و محکم و فرهنگی ریشه ای و اصولی است حلب را از زیر خاکستر جنگ به جایگاه طبیعی و واقعی و پیشگام خود در اقتصاد سوریه خواهد رساند. درست است که آزادسازی شهر حلب در سال 2016 ، امید مورد نظر را برای این شهر محقق نکرد و این شهر تحت حملات خمپاره ای بزدلان باقی ماند، درست است که امروز پیروزی در نبرد به معنای پیروزی در جنگ نیست اما از نظر نظامی ، در شرف پایان است و از نظر منطق ملی ، پیروزی با ایستادگی آغاز می شود. بنابراین حلب پیروز شد و سوریه پیروز شد ، همه ما بر ترسی که تلاش کردند در قلوب ما بکارند پیروز شدیم ،
بر توهماتی که تلاش کردند در سر ما جای دهند پیروز شدیم ، بر پراکندگی و کینه توزی و خیانت و همه نمادهای این صفات پیروز شدیم. اما کاملا متوجه هستیم که این آزادسازی به معنای پایان جنگ نیست و به معنای از بین رفتن توطئه ها نیست ، و تروریسم از بین نرفته است و به معنای تسلیم شدن دشمنان نیست. اما مطمئنا به معنای این است که پوزه آنها به عنوان مقدمه ای برای شکست کامل آنها که دیر یا زودی محقق خواهد شد ، به خاک مالیده شده است.
رئیس جمهوری سوریه تصریح کرد : همچنین به این معنا است که ما آرام نمی نشینیم بلکه خودمان را برای نبردهای بعدی آماده می کنیم و بنابراین نبرد آزادسازی استان حلب و ادلب بدون درنظر گرفتن صدای طبلهای توخالی که از شمال شنیده می شود ، ادامه خواهد داشت همانطور که آزادسازی سراسر خاک سوریه و سرکوب تروریسم و تحقق ثبات ادامه خواهد داشت. ارتش عربی سوریه در انجام وظایف ملی خود کوتاهی نخواهد کرد و همانند گذشته ، ارتشی از مردم و برای مردم خواهد بود. ارتشی که بدون وحدت با مردم خود در نبرد به پیروزی رسیده باشد در تاریخ وجود ندارد.
وی در ادامه گفت :
زمانی که ارتش با مردم در دیدگاه و آرمان خود متحد شود به پیروزی می رسد و این چیزی بود که در حلب و دیگر شهرهای سوریه دیدیم
که جان خود را برای زندگی و سعادت دیگران فدا کردند. ما برابر عظمت شهدا و مجروحانمان سر تعظیم فرود می آوریم و وظیفه داریم برابر عظمت خانواده های گرامی آنها بایستیم و ادای احترام کنیم. عزیزان و فرزندان ما در حلب ، پیروزی اراده شما را که به وسیله آن وارد نبردی بزرگتر خواهیم شد که همانا نبرد ساخت حلب است ، به شما تبریک می گویم و با اراده همه سوریها ، سوریه را خواهیم ساخت و به لطف خدا آزادسازی را دنبال خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آزادی حلب ارتش سوریه پیروز شدیم خمپاره ای پیروز شد مردم حلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۶۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذوب‌آهن به‌دنبال بهبود آمار تقابل با استقلال

تیم فوتبال ذوب آهن در حالی امروز به مصاف استقلال می‌رود که در ۹ سال اخیر تنها یک بار موفق به شکست استقلال در ورزشگاه آزادی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های ذوب‌آهنو استقلال تاکنون ۴۵ بار در تاریخ لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که سهم ذوب‌آهن ۱۲ پیروزی و استقلال ۱۷ پیروزی بوده است، ضمن اینکه ۱۶ بازی دو تیم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

در این ۴۵ رویارویی دو تیم ۹۶ گل به ثمر رسیده که سهم استقلال ۵۳ گل و سهم ذوب‌آهن ۴۳ گل بوده است.

دو تیم ۲۲ بار در چارچوب رقابت‌های لیگ‌برتر در تهران و به میزبانی استقلال به مصاف یکدیگر رفته‌اند که ۱۱ دیدار با پیروزی استقلال و پنج دیدار با پیروزی ذوب‌آهنبه پایان رسیده است، ضمن اینکه شش دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. همچنین در ۹ سال اخیر ذوب‌آهنیک بار آن هم در لیگ بیستم موفق به شکست استقلال در ورزشگاه آزادی شده است.

گفتنی است بهترین پیروزی‌های دو تیم برابر یکدیگر با نتیجه سه بر صفر رقم خورده است که ذوب‌آهن یک بار و استقلال سه بار موفق به ثبت این نتیجه شده‌اند.

آمار رویارویی‌های ذوب‌آهنو استقلال

کد خبر 751041

دیگر خبرها

  • شگفتی‌سازی نوشاد عالمیان با پیروزی مقابل نفر چهارم رنکینگ جهان
  • ذوب‌آهن به‌دنبال بهبود آمار تقابل با استقلال
  • دروسی: مقابل یووه خوب بازی کردیم/ مصدومیت دیبالا جدی نیست
  • گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه
  • یک رهبر ارشد حماس: پیروزی نزدیک است
  • طبیعت ۷۴ - ۶۸ ذوب آهن/ شاگردان حاتمی در یک قدمی فینال قرار گرفتند
  • نتانیاهو: شروطی را که به معنای تسلیم‌شدن ما باشد، نمی‌پذیریم
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • منچسترسیتی - وولورهمپتون؛ ترکیب رسمی