Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمعیت هلال احمر استان گفت: با پشتوانه اعتماد ملی و شفاف‌سازی در حوزه‌های آموزشی، امداد و نجات و توان بخشی ارائه خدمت می‌کنیم. ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

محسن حرازی‌زاده با حضور در غرفه خبرگزاری تسنیم در نمایشگاه کتاب، مطبوعات محلی و رسانه‌های یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در یزد اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر به عنوان یک نهاد عمومیِ غیر دولتی بیشترین توان و پتانسیل، اعتماد مردم و حضور شهروندان داوطلب را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: فعالیت‌های داوطلبانه، بشردوستانه، رفتارهای بی طرفی و بی غرضی، جهان شمولی و وحدت سرلوحه فعالیت‌های هلال احمر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فعالیت‌های داوطلبانه، امداد و نجات در حوادث و بلایا، آموزش و تکمیل تجهیزات امدادی برای زمان حادثه را از جمله وظایف جمعیت هلال احمر دانست و گفت: در مدیریت بحران جدید آموزش و اطلاع‌رسانی شهروندان با هماهنگی وزارت بهداشت، علوم و آموزش و پرورش، امداد و نجات در جاده‌های کوهستانی، آواربرداری و غریق نجات و جمع آوری کمک‌های مردمی در حادثه به عهده این سازمان گذاشته شده است.

وی با اشاره به اعتماد شهروندان به جمعیت هلال احمر بیان کرد: با پشتوانه اعتماد ملی توانستیم جمع‌آوری کننده کمک‌های مردمی با محوریت هلال احمر باشیم و با حفظ این اعتماد و شفاف‌سازی ارائه خدمت می‌کنیم.

حرازی‌زاده در مورد حوزه آموزشی گفت: از آنجایی که معتقدیم حادثه هیچگاه خبر نمی‌کند و در هر خانوار حداقل یک امدادگر باید وجود داشته باشد، با برگزاری دوره‌های آموزشیِ اقداماتِ کمک‌های اولیه، ابتدایی‌ترین خدمات و بزرگترین اقدامات را هنگام حادثه ارائه می دهیم که بازخورد و فایده آن برای شهروندان است.

انتشار فراخوان تبلیغات فضای داخلی سالن‎ها در نمایشگاه کتاب تهراننمایشگاه کتاب و مطبوعات یزد| اختتامیه جشنواره‌ رسانه‌های یزد از نگاه دوربیننمایشگاه کتاب و مطبوعات یزد| استاندار یزد: رسانه‌ها برای تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فعالیت کنند‌‌نمایشگاه کتاب و مطبوعات یزد| نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس: باید برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنیم

وی در حوزه امداد و نجات و تکمیل تجهیزات بیان کرد: باوجود نبود اعتبارات قابل توجه، سعی شده چه از لحاظ سیستم ارتباطی و راداری و چه از لحاظ سیستم لجستیک در تیم‌های امداد کوهستان و جاده‌ای و مرکز فوریت‌های امداد و نجات یا VOC اقدامات خوبی انجام شود.

 این مسئول با اشاره به اینکه جوانان نیروهای توانمند، خلاق، متفکر و کم توقع هستند، گفت: با سازماندهی و ساماندهی نیروهای جوان می‌توانیم ارائه دهنده خدمات خوبی باشیم.

وی تشریح کرد: اگر به هزار نفر رفتارهای بشر دوستانه آموزش دهیم، حداقل هزار نفر کارهای غیر بشر دوستانه انجام نمی‌دهند و این افراد می‌توانند با اشاعه رفتارهای بشر دوستانه به گروه‌های همسان خود موجب شوند تا جامعه به سمت آسیب‌های اجتماعی کشیده نشود.

وی ارائه خدمات شایسته به غنچه‌های هلال احمر، کانون‌های دانش‌آموزی و دانشجویی که دغدغه همه حاکمیت جامعه است را از فعالیت‌های دیگر جمعیت هلال احمر دانست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایجاد تیم‌های بهداشت درمان اضطراری برای امدادرسانی، بازگشایی درمانگاه هلال احمر شامل درمانگاه عمومی و دندانپزشکی، ورود توانبخشی جمعیت هلال احمر به استان و اجرای مانورهای منطقه‌ای و استانی برای آماده بودن و توان‌افزایی نیروها را از دیگر فعالیت‌های جمعیت هلال احمر برشمرد.

وی در پایان گفت: 7 هزار و 800 داوطلب استانی در همه مشاغل و رده‌های اجتماعی و سنی فعال هستند که توان جمعیت هلال احمر محسوب می‌شوند و در جریان حوادثی مانند سیل گرگان، اهواز و سیستان و بلوچستان با اعزام همین نیروها بازخورد خوبی گرفتیم.

انتهای پیام/ 784/ ت

R41376/P/S6,76/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب و مطبوعات یزد فعالیت های داوطلبانه جمعیت هلال احمر هلال احمر امداد و نجات بشر دوستانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۷۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی‌ هلال‌احمر به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی اخیر

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به تداوم امدادرسانی این جمعیت در مناطق متأثر از سیل و آب‌گرفتی گفت: بیش از ۵ هزار نفر از خدمات امدادی هلال احمر بهرمند شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان امداد و نجات هلال احمر، بابک محمودی با اشاره به تداوم امدادرسانی این جمعیت در مناطق متأثر از سیل و آب‌گرفتی اظهار کرد: لازم است بدانیم ۲۳ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد تحت تأثیر سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: نیروهای جمعیت هلال احمر در ۱۳۴ مورد عملیات امداد و نجات به ۵۰۲۲ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۲۲۴ نفر را به مناطق امن انتقال و از ۱۸۶ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت، ۱۵۳ نفر اسکان اضطراری داده شدند، ۲۸۳۲ کیلوگرم برنج، ۲۳۰۲ کیلوگرم نایلون، ۱۲۹۳ تخته پتو، ۶۲۷ تخته موکت، ۴۲۰ کیلوگرم روغن، ۶۹۹ قوطی کنسرو، ۲۰۰ قرص نان، ۳۲۰ ست شست‌وشو، ۷۶ ست بهداشتی و ۳۷ دستگاه چادر امدادی، توسط نیروهای جمعیت هلال احمر بین متأثران توزیع شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد: ۲۱۹ تیم عملیاتی متشکل از ۷۷۷ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثران امدادرسانی کردند.

کد خبر 750680

دیگر خبرها

  • ورود خودروهای جدید به هلال احمر
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید هلال احمر به استان‌های کشور
  • امدادرسانی به ۱۶ شهرستان درگیر آبگرفتگی در خوزستان
  • ورود خودرو‌های جدید به هلال احمر
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید جمعیت هلال احمر به استان‌های کشور
  • امدادرسانی‌ هلال‌احمر به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی اخیر
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۲۳ استان
  • جمع‌آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک مردمی در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • جمع آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • جمع‌آوری31 میلیاردریال کمک مردمی درفعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر