Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان و مقامات نظامی سابق رژیم صهیونیستی به قدرت و توانمندی بالای جنبش حزب الله در برابر اشغالگران قدس اذعان کردند. ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه کان رژیم صهیونیستی در یکی از برنامه‌هایشان با عنوان «زمان حقیقت» که یک برنامه مستند است، به طرح موشک‌های هوشمند حزب الله در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی و خطر استراتژیکی که برای رژیم صهیونیستی تشکیل می‌دهد، پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مستند دربرگیرنده مصاحبه با برخی شخصیت‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی است که درباره این خطر و پیامدهای آتی آن برای تل آویو صحبت می‌کنند.

در این برنامه، سرتیپ ذخیره عاموس یادلین رئیس مرکز مطالعات امنیتی و رئیس اسبق واحد اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی می‌گوید موشک‌های هوشمند، اولین تهدید استراتژیک برای اسرائیل است، این در حالی است که ایهود باراک نخست وزیر اسبق رژیم می‌گوید موشک هوشمند اجازه اصابت دقیق به اهداف ویژه و تاسیسات زیربنایی را می‌دهد.

باراک افزود افسانه‌ای نزد جامعه اسرائیلی شکل‌گرفته مبنی بر اینکه جنگ دوم لبنان، یک دستاورد فوق العاده است، ما موفق شدیم به دوازده سال آرامش دست یابیم، زیرا ما حزب الله را وادار کردیم تا بسیار بترسد و چه بسا توسعه توان موشکی را متوقف کردیم. در حالی که واقعیت اینگونه نیست، آنها(حزب الله) در اواخر سال 2006 میلادی، 14 هزار راکت داشتند، در سال 2018 میلادی، تعداد راکت‌های آنها به 140 هزار  رسیده است یعنی در این دوازده سال، آنها 120 هزار موشک با میانگین تقریبی 10 هزار موشک در سال اضافه کرده‌اند.

باراک درباره دقت موشک‌های حزب الله گفته است این موشک‌ها می‌توانند به دقت به اهداف ویژه یعنی زیرساخت‌ها یا اهدافی که از نظر نماد اهمیت بالایی دارند، نیروگاه‌ها و تاسیسات مشخص در پایگاه‌های نیروی هوایی و زیرساخت‌های مشخص دولت، ساختمان وزارت امنیت(جنگ) و دفتر نخست وزیری اصابت کنند.

آهارون حالیفا رئیس یگان عملیاتی ارتش رژیم صهیونیستی هم می‌گوید تهدید موشک‌های هوشمند یک تهدید واقعی برای اسرائیل است و در ردیف دومین تهدید پس از تهدید هسته‌ای و یک تهدید استراتژیک قلمداد می‌شود.

یوسی یهوشع تحلیلگر مسائل نظامی روزنامه یدیعوت آحرونوت از غافلگیرشدن رژیم صهیونیستی در برابر توان دفاعی روزافزون جنبش مقاومت حزب  الله لبنان سخن می‌گوید و تاکید می‌کند ما خیلی غفلت کردیم، ما اجازه جلوگیری از این توسعه و پیشرفت را در طول این سال‌ها دادیم و آن را خنثی نکردیم، معتقدم این یکی از بزرگترین شکست‌ها و ناکامی‌های اسرائیل است.

بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته در این برنامه مستند، در جنگ آینده، جبهه داخلی رژیم صهیونیستی فلج خواهد شد،‌به ویژه اینکه حزب الله می‌تواند به آسانی و به راحتی، کنست(پارلمان) اسرائیل را در عرض یک ساعت اگر بخواهد منهدم کند.

در مستند ارائه شده، زیان‌های احتمالی در جنگ آینده‌ای که رژیم صهیونیستی به راه اندازد، بررسی شده است که بر اساس آن در جنگ آینده، بیمارستان‌ها، سامانه‌های حمل و نقل، پایگاه‌های نیروی هوایی و بنادری که ارشت استفاده می کند

خبر دیگر اینکه رژیم صهیونیستی چندین فروند جنگنده جدید خریداری می‌کند. بر اساس گزارش کانال دوازدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی‌، ارتش رژیم اسرائیل تصمیم گرفته است جنگنده‌های جدیدی را خریداری کند. بر اساس این گزارش، ارتش رژیم اسرائیل این تصمیم را گرفته و رئیس ستاد  مشترک هم انتظار می‌رود این مسئله را به کابینه امنیتی در روزهای آینده اطلاع دهد مبنی بر این که ارتش خواهان خرید هواپیماهای جدید از جمله  اف 15 است،که هزینه خرید آن، چهار میلیارد دلار برآورد می‌شود.

انتهای پیام/

R36361/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موشک های هوشمند رژیم صهیونیستی جنگ آینده حزب الله بین الملل ارتش رژیم بر اساس موشک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۷۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان

حزب الله لبنان بامداد شنبه شهادت یکی از اعضای خود در حمله رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان را تأیید کرده است

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری "العهد"، حزب‌الله اعلام کرد که «فرج‌الله علی حمود» ملقب به «ساجد» از اعضای این جنبش در راه قدس به شهادت رسیده است.

براساس این گزارش وی از ساکنان دهستان «کفرکلا» در جنوب لبنان بود که در بمباران رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان به شهادت رسیده است.

ساعاتی پیش از این نیز رژیم صهیونیستی با حمله به یک خودروی شخصی، دو فرمانده نیرو‌های فجر شاخه نظامی جماعت اسلامی لبنان به نام‌های مصعب و بلال خلف را به شهادت رساند.

شبکه خبری المیادین شامگاه جمعه گزارش داد که رژیم صهیونیستی با یک فروند پهپاد، یک خودروی غیر نظامی را در البقاع غربی در شرق لبنان هدف قرار داده است.

تصاویری که منتشر شده نشان می‌دهد که این خودرو کامل سوخته است.

به دنبال این اقدام صهیونیست‌ها، حزب الله در اقدامی تلافی‌جویانه، حدود ۳۰ موشک از جنوب لبنان به سمت مناطق شمالی جولان اشغالی شلیک کرد.

همچنین حزب الله لبنان از گیر افتادن کاروان نظامی اسرائیلی در نزدیکی پایگاه رویسات العلم در شمال فلسطین اشغالی در کمین این گروه مقاومت خبر داد.

با آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در حمایت از مردم فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بار‌ها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

دیگر خبرها

  • شلیک ۱۵ موشک از لبنان به الجلیل غربی
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • حزب الله برای نخستین بار از موشک‌های «الماس» استفاده کرد+ فیلم
  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ۳۰موشک به پایگاه میرون صهیونیستی
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل
  • مقام حزب‌الله: ایران بازدارندگی ساختگی اسرائیل را نابود کرد
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان