Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@19:58:14 GMT

انتقاد پمپئو از دیدار سناتور‌های آمریکایی با ظریف

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۷۹۴۷

انتقاد پمپئو از دیدار سناتور‌های آمریکایی با ظریف

خبرگزاری ایسنا: به نقل از واشنگتن فری بیکن، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران در واکنش به دیدار مخفیانه سناتورهای آمریکایی با محمدجواد ظریف در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: این دموکرات‌ها در حال کمک‌رسانی و همدستی با ایران هستند.

وی با اشاره به اینکه ایالات متحده ماه‌ها قبل محمدجواد ظریف را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است، ادعا کرد: او وزیر امور خارجه کشوری است که یک هواپیمای مسافربری را ساقط کرده و هنوز جعبه سیاه آن را تحویل نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او وزیر خارجه کشوری است که در 27 دسامبر یک آمریکایی را کشت. او وزیر خارجه کشوری است که حامی اصلی تروریسم و یهودستیزی در جهان است.

پمپئو در ادامه اظهارات خود افزود: آن‌ها دیدار کرده‌اند. نمی‌دانم محور صحبت‌های آن‌ها چه بوده است اما امیدوارم که در حال تقویت سیاست خارجه آمریکا بوده باشند و نه تقویت سیاست‌های خودشان.

به گزارش ایسنا، پایگاه اینترنتی د فدرالیست روز گذشته به نقل از این منابع که نام آنها را ذکر نکرده، از دیدار پنهانی سناتورهای دموکرات آمریکا از جمله کریس مورفی با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس امنیتی مونیخ در هفته گذشته خبر داد.

گفته شده بود که این اقدام مورفی در راستای تضعیف سیاست‌های دولت ترامپ بوده است. دفتر سناتور مورفی از اظهارنظر در خصوص این ادعا خودداری کرده است.

همچنین یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا روز گذشته از برگزاری دیدار میان مقامات ایرانی و سناتور مورفی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیج ابراز بی‌اطلاعی کرده بود.

سناتور مورفی که از منتقدان اصلی سیاست‌های خصمانه ترامپ در قبال ایران و خاورمیانه است بارها مواضع ترامپ درقبال برجام، جنگ یمن و سوریه و موضع کاخ سفید درباره ایران را زیر سوال برده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: پمپئو ظزیف خارجه کشوری وزیر امور خارجه کنفرانس امنیتی محمدجواد ظریف سناتور مورفی خارجه آمریکا او وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۷۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است

به گزارش جماران؛ حسین امیرعبداللهیان نوشت: ‌سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسراییل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است.

این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل بوده و به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است.

در پی نسل‌کشی دهها هزار تن از زنان و کودکان فلسطین، بویژه پس از کشف گورهای دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسراییل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.

کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسراییل را فورا متوقف کند و پاسخگو باشد.

 

دیگر خبرها

  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سناتور آمریکایی: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو