Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در شرایط تحریم‌های بین اللملی و پیدا کردن راهی برای توسعه اقتصادی، دولت آمریکا یکی از شهروندان ایرانی را که قصد دور زدن تحریم‌ها را داشت دستگیر کرد، اما دولت ایران توانست او را با یکی از زندانیان آلمانی مقیم ایران معاوضه کند و البته صحبت‌هایی درباره بازداشت دو تبعه کشور فرانسه هم مطرح شد که سخنگوی دستگاه قضا نسبت به آن واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری خود درباره بازداشت یک شهروند ایرانی به جرم دور زدن تحریم‌ها گفت: متاسفانه برای یک ایرانی از سوی آمریکا به اتهام دور زدن تحریم‌ها پرونده تشکیل شد و از آنجا که وی در آلمان اقامت داشت، او را بازداشت کردند.

سخنگوی دستگاه قضا افزود: آمریکا سعی داشت که این فرد را از آلمان به آمریکا انتقال دهد، اما توانستیم او را با یک زندانی آلمانی در ایران، معاوضه کنیم.

اسماعیلی تصریح کرد: از مدت‌ها قبل فردی از اتباع آلمان به اتهام تصویربرداری از اماکن نظامی کشور بازداشت و به سه سال حبس محکوم شده بود.

وی افزود: ما شرط کردیم این فرد تبعه آلمان با شهروند ایرانی در آلمان مبادله شود و روز شنبه تبعه ایرانی به کشور بازگشت و تبعه آلمانی نیز دوشنبه به آلمان فرستاده شد.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: در مورد ادعای فرانسه مبنی بر بازداشت دو تبعه این کشور باید بگویم که تنها یک نفر آن‌ها تبعه فرانسه است و دیگری فردی ایرانی و دارای تابعیت فرانسه است.

اسماعیلی تصریح کرد: ما تابعیت دوگانه را به رسمیت نمی‌شناسیم و از نظر ما فرد دوم ایرانی است.

وی افزود: اجازه مداخله دیگران در امور قضایی خود نمی‌دهیم. برای این دو فرد کیفرخواست صادر شده و ۱۳ اسفند ماه دادگاه با حضور وکلا برگزار می شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دور زدن تحریم ها تبادل زندانیان سخنگوی دستگاه قضا دور زدن تحریم ها یک زندانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۸۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور 3 فیلم کوتاه ایرانی در یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه

جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه اوبرهاوزن آلمان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین رویداد سینمایی ویژه آثار کوتاه میزبان سه فیلم ایرانی است.

به گزارش ایسنا، در این رویداد سینمایی که از تاریخ دوم می (۱۳ اردیبهشت) آغاز شده  و تا ششم می (۱۷ اردیبهشت) در کشور آلمان ادامه خواهد داشت، مستند کوتاه «به قید محرمانگی» به کارگردانی مشترک شروین وحدت و پیام عزیزی و دو فیلم کوتاه داستانی «ریزو» ساخته آزاده ناوی و «کدام خانه، کدام دوست» به کارگردانی عباس طاهری در این رویداد سینمایی به نمایش گذاشته می‌شوند.

جشنواره اوبرهاوزن که امسال هفتادمین دوره خود را برگزار می‌کند، یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه در دنیاست و برنده جایزه بزرگ این جشنواره به رقابت‌های آکادمی اسکار معرفی خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آخرین عکس باورنکردنی که از چالی چاپلین در سال ۱۹۷۷ گرفته شده را ببینید / خیلی پیر و روی ویلچر (عکس) فیلم کوتاه ؛ من تو هستم (فیلم) جشنواره فیلم مسکو میزبان آثار ایرانی می‌شود

دیگر خبرها

  • رسانه‌های عبری: نتانیاهو در منگنه است و حکم‌های بازداشت خواب را از چشمانش ربوده است
  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • ماجرای جلوگیری از ورود پزشک فلسطینی به فرانسه
  • افزایش آمار بازداشت معترضان در دانشگاه‌های آمریکا
  • حضور 3 فیلم کوتاه ایرانی در یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه
  • رمزگشایی از تشدید فشارهای لابی اسرائیل علیه موسویان/ مقاله تند جروزالم‌پست علیه دیپلمات پیشین ایرانی
  • چند دانشجو در آمریکا بازداشت شده‌اند؟
  • فرودگاه شارل دوگل فرانسه به پزشک فلسطینی اجازه ورود نداد