Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@02:14:11 GMT

شرط توقف برگزاری نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۰۲۹۵

شرط توقف برگزاری نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی

دبیر شورایعالی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پس از برگزاری نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی (تستا) با همکاری دبیرخانه شورایعالی عتف و مرکز همکاری‌ تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، شاهد برگزاری نمایشگاه‌های مشابهی توسط دیگر دستگاه‌ها بودیم.

مسود برومند دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اظهارداشت: هدف از برگزاری نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی (تستا) معرفی توانایی و پتانسیل‌ تولیدات داخلی به مشتری‌های بومی است تا نیازمندی‌های بازار داخل با تولیدات ایرانی متصل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: پس از شروع به کار نمایشگاه تستا با همکاری دبیرخانه شورای عالی عتف و مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، شاهد برگزاری نمایشگاه‌های مشابهی با همین موضوع توسط دیگر دستگاه‌های اجرایی بودیم که برای مثال وزارت صنعت، معدن و تجارت نمایشگاهی را با تمرکز بر حوزه صنعت برگزار کرد که در آن تقاضا و عرضه‌ در تولیدات حوزه صنعت به هم معرفی شدند.

*تجربه موفق نمایشگاه تستا در معرفی تقاضای ساخت و تولید ایرانی

برومند تصریح کرد: هدف اصلی اولیه از برگزاری نمایشگاه تستا هم این بود که در صنایع مختلف کشور،  تمام فناوران کشور، اعم از دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و تحقیقاتی، شرکت‌های خصوصی و دولتی و شرکت‌های دانش بنیان بتوانند از نیازهای مشتری‌های خود باخبر شوند و دستگاه‌های سفارش‌دهنده هم برای تامین نیازهای خود از توانایی‌های داخل برای واگذاری سفارش مطلع شوند.

دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) تصریح کرد: در این هدف‌گذاری، رویه مطلوب رسیدن به فرآیند ثابت و همیشگی برای امکان روبه‌رویی عرضه و تقاضا بود که اگر شرایط به گونه‌ای شود که تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به رویه اعلام همیشگی عرضه و تقاضای تولید داخل عادت کنند، دیگر نیازی به برگزاری نمایشگاه مستقل تقاضای ساخت و تولید ایرانی نیست.


وی تصریح کرد: در صورتی که دیگر نیازی به برگزاری مستقل نمایشگاه تستا نباشد، کار در قالب راه‌اندازی درگاه واحدی برای اطلاع‌رسانی نمایشگاه‌های تقاضای ساخت و تولید ایرانی در همه صنایع ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری نمایشگاه بازار علوم نمایشگاه تستا مسعود برومند دبیر شورای عالی علوم برگزاری نمایشگاه تحقیقات و فناوری نمایشگاه تستا شورای عالی دبیر شورای عالی علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۰۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه پرمخاطب و ترافیک تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بر اساس توافق وزارت صمت و شهرداری تهران، قرار است نمایشگاه‌های پرمخاطب به شهر نمایشگاهی شهر آفتاب منتقل شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!
  • توقف ساخت اسکله شناور در سواحل غزه از سوی آمریکا+فیلم
  • توقف ساخت اسکله شناور در سواحل غزه از سوی آمریکا
  • برگزاری نمایشگاه پرمخاطب و ترافیک تهران
  • بازدید رایزن فرهنگی ایران در کابل از نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • ساخت تونل عمودی 1.5 برابر برج میلاد توسط ایرانی‌ها(فیلم)
  • عرضه «پرونده مختارنامه» در نمایشگاه کتاب تهران
  • عرضه دو تک نگاری خبرنگار ایرانی از افغانستان در نمایشگاه کتاب
  • ساخت تونل عمودی 1.5 برابر برج میلاد توسط ایرانی‌ها
  • تجار افغانستانی در نمایشگاه توانمندی های صادراتی + فیلم