Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد از برگزاری اعتکاف رجبیه در ۵۰۰ مسجد تهران طی روزهای ۱۸، ۱۹ و ۲۰ اسفندماه خبر داد.

حجت‌الاسلام حجت‌الله ذاکر معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: امسال همچون سال‌های گذشته در ایام‌البیض ماه شریف رجب، اعتکاف رجبیه در مساجد تهران برگزار خواهد شد که در مجموع در ۴۲۷ مسجد زیر نظر مرکز رسیدگی به امور مساجد این برنامه برگزار خواهد شد و با احتساب مساجد دانشگاه‌ها، سازمان‌ها، بیمارستان‌ها و دیگر مراکز آموزشی در مجموع مراسم اعتکاف در ۵۰۰ مسجد تهران برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تأمین سلامت و امنیت معتکفین با کمک نهادهای دیگر

وی با اشاره به برگزاری جلسات توجیهی برای مدیران اجرایی مراسم اعتکاف در موضوعات سلامت، امنیت و موضوعات فرهنگی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر نهادهای فرهنگی در حوزه تأمین متواهای فرهنگی مشارکت خواهند داشت و نیروی انتظامی، هلال احمر و آتش‌نشانی نیز از لحاظ امنیت و سلامت معتکفین مشارکت خواهند داشت.

وی ادامه داد: کتاب «بر بال اعتکاف» تحت نظارت آیت‌الله جوادی آملی منتشر شده است که با هماهنگی صورت گرفته با دفتر معظم‌له این کتاب در اختیار برگزارکنندگان اعتکاف قرار خواهد گرفت و با تخفیف ویژه نیز در اختیار معتکفین قرار می‌گیرد تا در حوزه معرفتی و محتوایی این مراسم نیز اثرگذار باشد.

ذاکر با اشاره به اینکه توصیه اکید به معتکفین پرهیز از استفاده از تلفن‌ همراه و فضای مجازی است، گفت: فرصت سه روزه اعتکاف بهترین زمان برای انس و خلوت با خداوند و تفکر است که افراد می‌توانند بهترین استفاده را در این زمینه داشته باشند.

تشکیل حلقه‌های معرفت برای معتکفین با حوزه مبلغان

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه سخنرانی و ارائه محتوای غنی به معتکفین از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این ایام است، تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی و معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم آمادگی لازم برای اعزام کارشناس و مبلغ به مساجد در صورت نیاز را دارند و حتی بناست مبلغ و کارشناس مستقر نیز به مساجد اعزام شود تا در مساجد معتکف شود و با برگزاری حلقه‌های معرفتی پاسخ‌گوی سوالات و شبهات افراد باشند. به‌این منظور باید مساجد درخواست‌های خود را برای اعزام مبلغ به مرکز ارائه کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد آمادگی دارد تا مساجد نیازمند را از بعد فرهنگی کمک‌رسانی کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اعتکاف مرکز رسیدگی به امور مساجد سازمان تبلیغات اسلامی اعتکاف رجبیه حجت الاسلام ذاکر هلال احمر آتش نشانی نیروی انتظامی ۵۰۰ مسجد تهران برگزار خواهد شد اعتکاف رجبیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۰۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ نماینده ولی فقیه ئر استان لرستان گفت:مسجد پایگاه دین، اخلاق ،معنویت و بزرگترین مرکز  کسب آگاهی و والاترین کانون احیا و تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی است .
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی با تاکید بر اینکه مسجد باید محور و کانون همه فعالیتهای فرهنکی ،سیاسی و اجتماعی در حامعه باشند، فزود:بهره گیری از همه ی ظرفیتهای استانی را برای رونق مساجد و جذب جوانان مومن، نخبه و انقلابی خواستار شد .
فرمانده سپاه حضرت ابالفضل(ع) لرستان هم به هجمه ی گستره فرهنگی دشمن علیه ملت ایران و ارزشهای اسلام و انقلاب اسشاره کرد و گفت: مساجد باید محل رجوع مردم و مرکر حل مشکلات آنان باشد .
 سردار باقری افزود: یک هزار و ۸۰۰ پایگاه بسیج در استان وجود دارد و برنامه ریزی شده همه آنان را به مساجد منتقل کنیم .
مدیر کل صداوسیمای استان لرستان هم گفت: هویت بخشی به مساجد و تولید برنامه های مختلف فرهنگی، سیاسی ،اجتماعی واقتصادی با محور مساجد و استودیو گریزی را از سیاست های رسانه ملی برای محور قرار گرفتن مساجد عنوان کرد و افزود: آماده ایم تا پایان سال هر هفته بخشی از برنامه های تولید محتوا در صداوسیمای لرستان را در یکی از مساجد برگزار کنیم .  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



 

دیگر خبرها

  • انجام امور فرهنگی باید برعهده مردم باشد
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم