Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن گفت: از تعداد ۴ هزار و ۳۰۰ نفر متقاضی، ۲ هزار و ۱۵۵ نفر در طرح اقدام ملی مسکن استان قم پذیرفته‌شده‌اند. ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حسن صبوری با حضور در دفتر خبرگزاری تسنیم استان قم، با اشاره به گستره حوزه فعالیتی راه و شهرسازی اظهار داشت: تقریباً فعالیت‌های دو الی سه وزارت خانه در حوزه کاری ما بوده و در هر دوره‌ای به دلیل مقتضیات و شرایط، یک حوزه برجسته و موردتوجه قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن گفت: ظرف یک سال گذشته، با اتمام پروژه مسکن مهر و شروع طرح اقدام ملی، موضوع مسکن جزو اولین موضوعاتی است که با آن برخورد داشته و در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی بیان کرد: سهمیه استان قم در این طرح، 4300 نفر بوده که تأمین زمین آن انجام‌شده و اقدامات اجرایی آن در حال انجام است.

صبوری ابراز کرد: در همان ساعات اولیه این سهمیه‌ها پر شد و نشان داد که اگر بیش از این هم سهمیه برای شهر و استان قم در نظر گرفته شود این کشش و تقاضا وجود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به شناسایی و معرفی اراضی طرح اقدام ملی مسکن در استان گفت: باید بعدازاین، عملیات اجرایی پروژه را پیگیری کنیم؛ تقریباً دو تا از پروژه‌ها به مرحله فونداسیون رسیده و از این به بعد باید گزارش پیشرفت کار را ارائه دهیم.

وی پیرامون نگرانی‌های ثبت‌نام کنندگان در این طرح اظهار داشت: قرار شده از اول اسفند به اعتراضات رسیدگی شود، بر اساس اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته در سامانه، به مردم اعلام می‌کنیم که نگران نباشند.

صبوری ادامه داد: به دلیل انجام نشدن مرحله پالایش اطلاعات در خود استان، خیلی نمی‌توانیم وارد این بحث شویم، اطلاعات اولیه فرم «ج» از طریق اطلاعاتی که در سازمان ملی زمین و مسکن بوده گرفته‌شده و تعداد نفرات به استان ابلاغ‌شده است.

افزایش دو برابری سهم استان زنجان از طرح اقدام ملی مسکنچرا بررسی ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در استان زنجان به تاخیر افتاد؟‌طرح اقدام ملی مسکن براساس موجودی زمین در داخل شهرها انجام می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در خصوص چگونگی دریافت تسهیلات نیز گفت: از زمانی که عقد قرارداد و پیش‌نویس قرارداد تنظیم می‌شود پرداخت‌ها انجام و پرداخت تسهیلات قطعی می‌شود، اما به دلیل قطعی و پالایش نهایی نشدن نفرات امکان گرفتن تسهیلات وجود ندارد.

وی تأکید کرد: سازنده طرح اقدام ملی بنیاد مسکن بوده و از دو سه ماه قبل اقدامات اجرایی را آغاز و دو الی سه سایت نیز کار طراحی معماری آن را شروع کرده‌اند.

صبوری با بیان اینکه وضعیت استان قم در این طرح نسبتاً خوب است، گفت:از تعداد 4 هزار و 300 نفر 2 هزار و 155 نفر در طرح اقدام ملی مسکن استان قم پذیرفته‌شده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خاطرنشان کرد: از مردم درخواست داریم که نگران نباشند، زیرا ممکن است کسانی که در مرحله اول رد شده‌اند در مرحله بعد تأیید شوند.

وی با بیان اینکه بر اساس تکالیف باید 13 هزار مسکن در طرح جامع اقدام ملی برای همشهریان خود تأمین کنیم، افزود: اگر طرح جامع مسکن به‌روزرسانی شود ممکن است تعداد 13 هزار مسکن عدد بیشتری باشد.

صبوری با تأکید بر اینکه برای تأمین مسکن صنف خبرنگاران باید از طریق قانون ساماندهی اقدام کرد، تصریح کرد: نمی‌توانیم امتیاز ویژه‌ای برای صنف و یا گروه خاصی در نظر بگیریم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خاطرنشان کرد: در واقع طرح اقدام ملی خارج از قانون ساماندهی نبوده و از طریق طرح اقدام ملی و در قالب ثبت نامی می‌توان برای اصحاب رسانه مسکن ایجاد کرد اما اینکه در حال حاضر، جداگانه سهمیه‌ای را برای آن‌ها در نظر بگیریم در توان ما نیست.

انتهای پیام/451/ش

R7854/P/S6,62/CT13

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان قم شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۱۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح نهضت ملی مسکن و توسعه حمل‌ونقل دو وظیفه اصلی راه و شهرسازی است

معاون وزیر راه و شهرسازی از اجرای دو طرح نهضت ملی مسکن و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل به عنوان دو وظیفه اصلی این وزارتخانه نام برد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی؛ محمدعلی زهره‌ای، امروز_ چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: وزارت راه‌وشهرسازی اجرای دو وظیفه اصلی نهضت ملی مسکن و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل را بر عهده دارد که در هر دوی آنها پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم.

وی گفت: با وجود همه مشکلات موجود در راستای ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال، تأمین زمین و هماهنگی با بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات انجام شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: عملیات اجرایی ۲.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور شروع شده و در خصوص اجرای قانون جوانی جمعیت هم کار ماندگاری در حال انجام است.

زهره‌ای تصریح کرد: در خصوص اجرای طرح نهضت حمل و نقل البته تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی مهمترین مشکل در این زمینه را بی‌عدالتی در پرداخت‌ها اعلام کرد و افزود: حل این مشکل نیازمند نگاه ویژه به پرسنل راه و شهرسازی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: برای رفع مشکل نیروی انسانی اداره کل راه و شهرسازی به حمایت استانداری خراسان جنوبی نیاز داریم.

میرمحمد مودی، مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی هم در این دیدار گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص اجرای نهضت ملی مسکن و باندهای دوم ارائه کرد و گفت: اجرای پروژه راه‌آهن با توجه به تأمین اعتبار آن از طریق تهاتر نفتی، مشکل مالی ندارد و پیمانکاران اجرای این پروژه خواستار کمک مالی برای افزایش ماشین‌آلات شده‌اند.

مودی با اشاره به این نکته که اتفاقات خوبی در راه و شهرسازی در خراسان جنوبی در حال وقوع است، وعده ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در مدت چهار سال را نشانگر شجاعت رئیس‌جمهور در این زمینه دانست.

کد خبر 751846

دیگر خبرها

  • اجرای طرح نهضت ملی مسکن و توسعه حمل‌ونقل دو وظیفه اصلی راه و شهرسازی است
  • قیمت آپارتمان های ۷۰ تا ۹۰ متری در تهران
  • قیمت آپارتمان‌های ۷۰ تا ۹۰ متری در تهران
  • ۶۰هزار نفر واجد شرایط نهایی طرح نهضت ملی مسکن در کرمان
  • معاونان وزیر راه و شهرسازی به مشکلات مردم قم رسیدگی می کنند
  • واگذاری مسکن به ۱۱۷ نفر از فعالان واجد شرایط هنر و رسانه استان قزوین
  • خرید و فروش مسکن به سامانه «خودنویس» افزوده می‌شود+ فیلم
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن در دولت سیزدهم ساخته شده است
  • سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • اخذ سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده شهر زهک