Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر تیم «ثبات و همگرایی» افغانستان در واکنش به اعلام نتایج ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد که کودتا علیه مردم سالاری را نمی‌پذیریم، ما پیروز انتخابات هستیم و حکومت تشکیل می‌دهیم. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان و رهبر تیم ثبات و همگرایی اعلام کرد که تیمش پیروز انتخابات است و حکومت همه شمول تشکیل خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در جمع هوادارانش اظهارداشت: از مردم افغانستان، نیرو‌های امنیتی و حامیان ثبات و همگرایی تشکر می‌کنم که با شرایط خطیر پای صندوق‌های رای رفتند.

عبدالله گفت: همواره به عنوان تیم انتخاباتی مسئولیت پذیر با تلاش بسیار تحمل کردیم تا روند انتخابات با شفافیت و بر اساس قانون و عدالت به پیش برود.

رئیس اجرایی دولت افغانستان خاطرنشان کرد: همه می‌دانند که درباره ۳۰۰ هزار رای «مشکوک»، «خارج از وقت» و «غیربیومتریک» تصمیم‌هایی گرفته شد که مخالف قانون است.

وی تصریح کرد که نتایج امروز انتخابات کودتا علیه مردم سالاری و خیانت به اراده مردم بود بنابراین از ریشه آن را غیرقانونی می‌دانیم.

عبدالله هشدار داد: افرادی که در عوض پول در کمیسیون‌ها و روند انتخابات خیانت کردند، مردم آن‌ها را فراموش نخواهند کرد، اما آن‌هایی که به مردم سالاری و آینده سالم کشور و تعیین سرنوشت از مسیر آرا را باور دارند همانطور که ما نپذیرفتیم آن‌ها نیز ایستادگی کنند.

رئیس اجرایی دولت افغانستان تاکید کرد: موضع ما در همه روند‌های ملی از جمله صلح، خواست مردم افغانستان است و تغییری در آن ایجاد نخواهد شد، تیم «ثبات و همگرایی» بر اساس آرای شفاف و بیومتریک شده پیروز انتخابات است و ما پیروزی خود را اعلام می‌کنیم.

عبدالله اظهارداشت که «تقلب کاران» رو سیاه تاریخ افغانستان هستند بنابراین ما حکومت همه شمول تشکیل می‌دهیم.

این اظهارات پس از نخستین سخنرانی اشرف غنی در حالی بیان شد که کمیسیون انتخابات افغانستان امروز نتایج نهایی ریاست جمهوری این کشور را اعلام کرد.

بر اساس اعلام نتایج نهایی انتخابات، اشرف غنی با کسب ۵۰.۶۴ درصد کل آرا برنده انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام شد.

«محمد اشرف غنی» در نخستین سخنرانی خود پس از نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اظهارداشت: انتخابات پایان یافته و هیچ کس را به چشم رقیب، مخالف و حریف نمی‌بینم، لحظه همکاری فرا رسیده است.

وی افزود: ما در افغانستان صلح همیشگی می‌خواهیم و تمام شهروندان این کشور شریک در اقتدار ملی و تحکیم قانون اساسی هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رئیس اجرایی دولت افغانستان پیروز انتخابات ثبات و همگرایی تشکیل می دهیم ریاست جمهوری نتایج نهایی مردم سالاری اشرف غنی ما پیروز بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۲۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل

یک هیئت بلندپایه ترکمنستان برای گفتگو درباره توسعه تجارت و ترانزیت با افغانستان به کابل سفر کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، هیئت بلندپایه جمهوری ترکمنستان به هدف ادامه گفتگوها با مقامات حکومت طالبان به‌منظور توسعه تجارت و ترانزیت میان دوکشور وارد کابل شده است.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان، قرار نشست سه‌جانبه جهت اتصال منطقه‌ای و توسعه تجارت و ترانزیت میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان در روزهای آینده برگزار گردد.

پس از رسیدن هیئت ترکمنستان، «نورالدین عزیزی» وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان نشست بین‌الوزارتی را پیرامون دستورکار نشست سه‌جانبه با ترکمنستان و قزاقستان برگزار کرد.

این نشست با حضور نمایندگان وزارت‌های امورخارجه، معادن، کشاورزی، آبیاری و دامپروری، مخابرات و فناوری اطلاعات، بانک مرکزی افغانستان و اداره خط آهن افغانستان برگزار شد.

دیپلماسی تجاری محور سفر هیئت حکومت طالبان به ترکمنستانترکمنستان از شرکای مهم اقتصادی افغانستان می‌شودترکمنستان: افغانستان بر اساس حقوق بین‌الملل از منابع آبی استفاده کند

عزیزی در این نشست با تأکید به آماده‌سازی فهرست فرصت‌های سرمایه‌گذاری در افغانستان، افزایش دادوستد میان کشورها، از نمایندگان ادارات خواست موضوعات مورد بحث ادره خود و دستورکار تهیه شده این وزارت را با مقامات مربوطه در میان بگذارند.

کارشناسان افغان پیش از این با اشاره به دیدارهای هیئت حکومت طالبان با مقامات عالی ترکمنستان تاکید کرده بودند در صورت عملی شدن پروژه‌های بزرگ از جمله «تاپی»، واردات برق و همکاری ریلی، ترکمنستان از شرکای مهم اقتصادی افغانستان می‌شود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • سفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز