Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت اروپایی تولید کننده گرافن خط تولید جدیدی به صورت پایلوت افتتاح کرده که در آن قرار است از گرافیت استخراج شده گرافن تولید شود.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، شرکت زنگرافن یکی از تولیدکنندگان مواد گرافنی، اعلام کرد که این شرکت یک خط تولید آزمایشی برای تولید پایلوت و تحقیق و توسعه افتتاح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جیمز جردن رهبری کار در این مرکز را به عهده می‌گیرد و به سمت قائم مقام مدیرعامل ارتقا یافته است. زنگرافن شرکتی نوآور برای ارائه راه‌حل‌های مبتنی بر گرافن است که روی توسعه محصولات و کاربرد‌های گرافن تمرکز دارد.

پروژه گرافیت آلبانی پروژه‌ای منحصربه‌فرد برای این شرکت بوده که موجب شده است تا این شرکت رقابت‌پذیری خود را در بازار گرافن حفظ کند. آزمایشگاه‌های مستقل مختلفی در ژاپن، بریتانیا، کانادا و ایالات متحده آمریکا نشان دادند که گرافیت استخراج شده آلبانی خلوص بالایی داشته و می‌توان از آن به‌عنوان ماده اولیه مناسب برای تولید گرافن استفاده کرد. این گرافیت استخراج شده به راحتی قابل لایه‌برداری بوده و با استفاده از انواع روش‌های مکانیکی، شیمیایی و الکتروشیمیایی می‌توان آن را لایه‌برداری کرد و گرافن تولید نمود.

زنگرافن علاوه بر تولید گرافن، روی توسعه کاربرد گرافن نیز تمرکز دارد. این شرکت سال گذشته قراردادی با آزمایشگاه‌های چمیسار امضا کرد تا از زیرساخت‌های این آزمایشگاه برای تولید کسب‌وکار خود استفاده کند. براساس این قرارداد، زنگرافن علاوه‌بر دریافت خدمات مشاوره‌ای مختلف از این آزمایشگاه، از فضای اداری و آزمایشی این مجموعه آزمایشگاهی در منطقه گولف انتاریو استفاده می‌کند. این فضا قرار است به‌عنوان مرکز تحقیق و توسعه شرکت برای تحقیقات روی گرافن مورداستفاده قرار گیرد که تولید مقیاس کوچک گرافن نیز بخشی از برنامه‌هایی است که قرار است در این فضا انجام شود. این فضا‌ها به شرکت زنگرافن اجازه می‌دهد که سرعت رشد خود را افزایش دهد.

همچنین زنگرافن قراردادی با دانشگاه منچستر به امضا رسانده است تا با کمک این دانشگاه به تحقیق درباره تجاری‌سازی مواد دوبعدی بپردازد. ماحصل این همکاری مشترک، تسریع تجاری‌سازی مواد دوبعدی و وارد شدن آن‌ها به بازار خواهد بود. هدف راهبردی این شرکت، قرار دادن نام زنگرافن به‌عنوان پیشرو در بازار مواد دوبعدی است که این کار با توسعه کاربرد‌های جدید گرافن در صنعت امکان‌پذیر می‌شود. همکاری با دانشگاه‌ها می‌تواند توسعه محصولات گرافنی را تسریع کرده و کاربرد‌های جدیدی برای این ماده ایجاد کند.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری نانو گرافن گرافیت مواد دوبعدی برای تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۲۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران

معاون وزارت صنعت امارات در بازدید از "آی‌هیت" توانمندی شرکت‌های ایرانی را تحسین کرد و گفت: امارات در حاشیه توافقات بریکس، برای همکاری با ایران در حوزه‌های مختلف صنعت آماده است و به‌دنبال ایجاد سازگاری میان شرکت‌های فناوری امارات و ایران هستیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، هیئت‌های دولتی و تجاری کشور‌های مختلف از جمله قطر، تانزانیا، ترکیه، عمان، امارات، اندونزی و … با حضور در خانه نوآوری و فناوری ایران (آی هیت)در دومین روز نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (2024 IRAN EXPO) با توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان ایرانی آشنا شدند و با مجموعه‌های توانمند بحث و تبادل نظر کردند.

امیرحسین میرآبادی؛ رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌اللمل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در دیدار با معاون وزیر صنعت و فناوری‌های پیشرفته امارات، اظهار کرد: از حدود 40 سال گذشته ما توسعه فناوری رو در ایران آغاز کردیم و قدرت فناوری و چگونگی استفاده از آنرا یافتیم و پس از تشکیل معاونت علمی و فناوری به دنبال آن شاهد به وجود آمدن استارتاپ‌ها بودیم.

رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌اللمل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه پس از توسعه فناوری به سمت تجاری‌سازی و استفاده از آن حرکت کردیم، گفت: اقتصاد دانش بنیان طبق دستور رئیس جمهور در دستور کار ما قرار گرفت.

به گفته وی، میان ایران و امارات در حوزه‌های مختلفی مانند کشاورزی، هوش مصنوعی و … موقعیت‌های زیادی برای همکاری وجود دارد. 

معرفی ظرفیت‌های صادراتی خراسان شمالی در نمایشگاه اکسپو

میر‌آبادی تصریح کرد: یکی از اهداف ما، ارتباط بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های بزرگ و پرسابقه است تا ایده‌ها، فناوری‌ها و تجربیات میان شرکت‌های نوپا و با سابقه به اشتراک گذاشته شود.

رییس سازمان توسعه همکاری علمی و فناورانه بین‌المللی در ادامه آمادگی خود را در راستا فراهم کردن بستر انتقال فناوری، میان ایران و امارات اعلام کرد.

معاون وزارت صنعت امارات نیز طی سخنانی در این دیدار ضمن اعلام خرسندی از حضور در آی‌هیت، توانمندی شرکت‌های ایرانی را تحسین کرد و افزود: امارات در حاشیه توافقات بریکس، برای همکاری با ایران در حوزه‌های مختلف صنعت آماده است و به‌دنبال ایجاد سازگاری میان شرکت‌های فناوری امارات و ایران هستیم.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه در منطقه صورت گرفته است و در همین راستا ما علاقه داریم تا در حوزه‌های مختلف فناوری نظیر زنجیره تأمین، سرمایه‌گذاری کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت پتنتی که انتقال حرارت در کشتی‌ها و هواپیماهای پرسرعت را تسهیل می‌کند
  • تویوتا به دنبال فرصت در آفریقا
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • تولید کیت‌های استخراج DNA با یک‌بیستم قیمت نمونه اروپایی
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران