Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصر سه شنبه بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس میزبان حسن رحیم پور ازغدی و دانشجویان این دانشگاه در جلسه‌ای با عنوان شاخص‌های نمایندگان تراز انقلاب بود.

رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه برخی درباره منطق دموکراسی صحبت می‌کنند گفت: دموکراسی باید منطقی باشد و عادلانه باشد. این همان چیزی است که به آن جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی گفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: غربی‌ها آمدند چپ‌ها را توده خواندند و راست‌ها و لیبرال‌ها را اکثریت مردم دانستند. آنها مظهر خوبی شدند، چون در اکثریت بودند این درحالی است که اسلام اگر رای اکثریت، خلاف عقل و شرع و اخلاق نباشد آن را درست می‌داند و اگر خلاف عقل و شرع باشد درست نیست.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: اینکه می‌گویند هرچه عدد بیشتر حاکمیت درست تر؛ از نظام‌های توتالیته چگونه بیرون آمد؟ از طریق افکار عمومی و کارکردن بر روی افکار عمومی این موضوع را جا انداختند. یک نگاه قراردادی به پدیده‌های طبیعی وجود دارد و یک نگاه توحیدی، نگاه دینی و توحیدی به شروع تمدن الهی است، اینجاست که می‌گوید پدیده‌های طبیعی همانقدر که طبیعی هستند الهی هستند.

ازغدی افزود: ما در یک تمدن همه چیز را از علوم اجتماعی شروع می‌کنیم و بعد می‌رسیم به پایان نامه و سمینار و... در واقع می‌خواهیم مشکلات خود را با مشارکت دانشجویان و اساتید علوم اجتماعی حل کنیم و این بدین معناست که ما مبداء و معاد را قبول نداریم و همه چیز را از وسط می‌بینیم و قراردادی که نه اول دارد و نه آخر و آن را ساختاری حاصل عمل جمعی بشر می‌بینیم. همه چیز را معلول علت‌های اجتماعی خاص می‌بینیم که ریشه هرچیزی را در بشر می‌داند نه در توحید و نسبت آدم با این عالم در آن مشخص نیست.

وی با اشاره به اینکه برخی نمایندگان کارآیی لازم را در دهه‌های اخیر نداشته‌اند گفت: انتخابات پشت انتخابات می‌شود و باز می‌بینیم که هیچ چیزی تغییر نمی‌کند. این لیست و آن لیست می‌آید و چیزی عوض نمی‌شود و همچنان قاچاق انجام می‌شود و نظام بانکی تغییری نمی‌کند، البته این نگاه که می‌گوید، چون نماینگان این مجلس یا مجلس قبل کاری نکرده‌اند دیگر رای نمی‌دهیم غلط است. در واقع ما به یک مجلس و پارلمانی نیاز داریم که کار قوی انجام دهد و الا عوام فریبی فایده‌ای ندارد.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: زمان انتخابات زمان شکار است و برخی سرمایه داران (تیپ‌هایی که یکباره پولدار شده‌اند) با پول خرج کردن سعی می‌کنند وارد پارلمان‌ها شوند در حالی که در جامعه اسلامی نباید اینگونه بود کما اینکه سابق بر این در انتخابات برخی پارلمان‌ها دیدیم افراد می‌گفتند از ما خواسته دومیلیارد بدهیم تا وارد لیست شویم.

وی در ادامه گفت: متاسفانه اغلب این‌هایی که نامزد می‌شوند و رای هم بعضا می‌آورند از بسیاری مشکلات مردم خبر ندارند و راه حلی برای آن ندارند در حالی که شرط حضور در مجلس هم رای مردم هست و هم عقل! نماینده باید بداند که مشکل مردم چیست و راه حل آن را بداند. مثلا بداند ثبات اقتصادی چگونه بودجود می‌آید، خصوصی سازی چطور است و چگونه باید آن را مدیریت کرد نه اینکه وقتی از او سوال می‌کنند راه حل این مشکلات چیست هیچ جوابی ندارد که بدهد.

ازغدی گفت:چهارسال پیش برخی می‌گفتند امروز تحریم‌ها ترک برداشته و حالا مشخص است که جای دیگری ترک برداشته است. برخی می‌گفتند چرخ سانتریفیوژ بچرخد و چرخ اقتصاد مردم هم بچرخد. الان باید بپرسیم کو؟ کدام اقتصاد؟ این‌ها افرادی هستند که هرچیزی را تقصیر نظام می‌اندازند مثلا می‌گویند روی موشک مرگ بر آمریکا نوشته بودیم و بد شد برایمان یا اینکه در برجام کم آوردیم تقصیر خودمان بوده است و امثالهم.

این اسناد دانشگاه اظهار کرد:همه حرف‌هایی که الان علیه آمریکا می‌زنند را اگر کسی ۴.۵سال پیش به آنها می‌گفت آن را کاسب تحریم می‌خواندند. در عالی‌ترین مذاکرات دیپلماسی، در تیم مذاکره کنندگان هسته‌ای یک جاسوس بیرون آمد که هم از آمریکا پول می‌گرفت و هم از انگلیس. این‌هایی که امروز قاسم سلیمانی را از خود می‌دانند همان‌هایی هستند که قاسم سلیمانی را در جلسه برای برجام ناراحت کردند، حرف‌های او را درست ندانستند و منجر به قهر او از جلسه شدند. هنوز برخی از این‌ها مدام می‌گویند نگذاشتند، داشت انجام می‌شد، ولی نگذاشتند، یا اینکه دنبال این هستند که غرب از آنها مایوس نشود. اینها تا ایران را کت بسته تحویل دشمن ندهند بیخیال نمی‌شوند.

وی درباره لیستی رای دادن گفت: به وظیفه عمل کردن به این معنا است که اگر کسانی افرادی را می‌شناسند از لیست‌های مختلف رای بدهند و الا لیستی می‌توانند رای بدهند. در چارچوب شایستگان رای اکثریت باید رعایت شود. یکی از اعتراضات حضرت امیر به خلیفه سوم این بود چرا فردی که مردم از او راضی نیستند را به عنوان حاکم بخشی می‌گذاری؟ رضایت مردم در انتخاب حکام مهم است.

وی ادامه داد: اختلاف نظر با رهبری هم جایز است، شرعا و قانونا، اشکالی ندارد فردی نظری دیگری داشته باشد، ولی یک روزی مثل زمان جنگ رهبری نظر می‌دهد که این کار را باید انجام دهیم در این صورت نباید تخریب کرد. اینکه نظرات با نظرات رهبری مخالف باشد ایرادی ندارد، حتی خود رهبری هم در این باره گفته‌اند. اما قوانین حسابش فرق می کند و شما هرجای دنیا بروی خلاف قانون نمی‌نوانی اقدام کنید.در هیچ کشور و نطام سیاسی‌ مخالفان قانون اساسی را اجازه نمی‌دهند که در رای گیری شرکت کنند.مصونیت قضایی معنی این نیست که هر نماینده هرکاری را دوست دارد انجام دهد

رحیم پور ازغدی در پاسخ به یکی از دانشجویان پیرامون دلایل اینکه چرا شورای نگهبان عده‌ای را تایید صلاحیت نکرده است گفت:این را از خود آنها بپرسید من در شورای عالی انقلاب فرهنگی فقط بودم که آنجا هم گفتند دیگر نیا.

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: رحیم پور ازغدی دانشگاه اظهار ترک برداشته همه چیز راه حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۲۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است

داود منظور در نشست مدیریت نوآورانه برای مقابله با حوادث و سوانح برای دستیابی به توسعه پایدار که در حاشیه هشتادمین نشست سالیانه اسکاپ در بانکوک انجام شد، گفت: تعداد و شدت سوانح طبیعی در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت و این نشانگر ضرورت استفاده از ابزاری برای سازگاری با این شرایط جدید است.

او با بیان اینکه گنجاندن مسائل مربوط به کاهش خطر بلایا در برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی توسعه کشورها و ارتقای مدیریت اطلاعات بلایا صرفاً یک تلاش فنی نیست، افزود: این در درجه اول یک موضوع سیاستی و فرآیند حاکمیتی است. دولت‌ها نقشی محوری به عنوان تصمیم‌گیرندگان کلیدی ایفا می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که طرح‌ها و برنامه‌های توسعه ملی، محلی و بخشی نه تنها آسیب‌پذیری و خطر جدیدی ایجاد نمی‌کند، بلکه به طور مهمی به کاهش خطرات موجود و افزایش انعطاف‌پذیری افراد و سیستم‌ها کمک می‌کند.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: من به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه جمهوری اسلامی ایران، بر این باورم که گنجاندن بحث کاهش خطر بلایا و مقاوم‌سازی در تمام ابعاد برنامه‌های توسعه ملی، بخشی و محلی و ارتقای مدیریت اطلاعات و داده‌ها مربوط به خطرات بلایا، برای دستیابی به جامعه‌ای امن‌تر و توسعه تاب‌آور، فراگیر و پایدار ضروری است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای دستیابی به اهدافمان، چند اقدام حیاتی باید انجام شود. ما باید توانایی‌های خود را برای درک بهتر، ارزیابی و نظارت بر خطرات بلایا به شیوه‌ای سازگار با خطرات متعدد بهبود بخشیم. این امر امکان پیش‌بینی مؤثرتر و هشدار زودهنگام خطرات و بلایا را فراهم می‌کند.

منظور افزود: مایلم ابتکار مهم دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد «هشدار اولیه برای همه» و چهار مؤلفه حیاتی آن را برجسته کنم، اما همچنان نیاز به «پیش‌بینی و هشدار اولیه بر اساس تأثیر بلایا» وجود دارد تا ما را قادر سازد که نه‌تنها وقوع خطرات را به‌موقع و دقیق‌تر پیش‌بینی نموده و هشدار دهیم، بلکه اثرات منفی احتمالی و تلفات و خسارات خطرات را نیز پیش‌بینی کنیم.

به گفته او، انجام اقدامات لازم از قبل برای کاهش تلفات و خسارات احتمالی، مستلزم تعهد و مشارکت همه بخش‌ها و بازیگران توسعه اقتصادی- اجتماعی برای ارائه داده‌ها و اطلاعات لازم در مورد انواع آسیب‌پذیری‌های فیزیکی، اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی برای اندازه‌گیری خطرات، زیان‌ها و آسیب‌های احتمالی است.

معاون رئیس‌جمهور گفت: برای دستیابی به چنین دستاوردی، ما باید رویکرد توسعه مبتنی بر ریسک را اتخاذ و به کار ببریم و اطمینان حاصل کنیم که همه ابتکارات توسعه از طریق بررسی دقیق خطرات بالقوه برای محافظت از جوامع، زیرساخت‌های حیاتی و دستاوردهای محیطی طراحی شده‌اند. به‌علاوه، تلاش‌ها باید در جهت برطرف کردن عوامل زیربنایی عامل بلایا باشد. از جمله شهرنشینی سریع و بدون برنامه، تخریب محیط زیست و نابرابری‌های اجتماعی، برای ایجاد جامعه‌ای انعطاف‌پذیرتر.

منظور ادامه داد: در نهایت، گنجاندن مباحث مربوط به خطر بلایا در سیاست‌گذاری کاربری زمین ضروری است تا با ارزیابی ریسک وقوع فاجعه، تدوین و اجرای سیاست‌هایی برای کاهش خطر در مناطق شهری و روستایی ممکن شود.

او بیان کرد: از طریق این اقدامات هماهنگ، می‌توانیم زمینه توسعه پایدار و مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی را فراهم کنیم و از ایمنی و رفاه جوامع خود برای نسل‌های آینده محافظت کنیم.

معاون رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران گام‌های مهمی برای اطمینان از کاهش مؤثر خطر بلایا و گنجاندن موضوع‌های مرتبط در مباحث مدیریت برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی ملی، محلی و بخشی برداشته است.

منظور تاکید کرد: بدین منظور باید یک گروه کاری دائمی در زمینه علم، سیاست‌گذاری، پیوند اقدام برای مدیریت و کاهش خطر بلایا تحت نظارت سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان عالی‌ترین نهاد برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی در کشور ایجاد شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم