Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی روزهای اخیر موضوع صلح میان آمریکا و طالبان بار دیگر مطرح شده و گزارش‌ها حاکی از آن است که شاید در روزهای آینده این مذاکرات به امضا برسد، اما کارشناسان درباره این صلح احتمالی ابراز تردید کرده اند.

به گزارش مشرق، سال ۲۰۱۹ مذاکرات صلح میان آمریکا و طالبان در شهر «دوحه»، پایتخت قطر، آغاز شد و مقامات ۲ طرف مذاکرات بسیاری را برگزار کردند اما این مذاکرات در ۲ نوبت بدون دستیابی به هیچگونه نتیجه‌ای پایان یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون، اما «در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا»، بار دیگر موضوع صلح میان طالبان و آمریکا مطرح شده است.

بیشتر بخوانید:

یهودیِ تنها چطور بخت ترامپ را باز کرد؟ سه مشکل اصلی آمریکا و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

هفته گذشته نیویورک تایمز گزارش داد که «دونالد ترامپ» به صورت مشروط موافقت خود را با صلح با طالبان اعلام کرده است.

در پی انتشار این گزارش، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نوشت که یکی از مقام های آمریکا موافقت مشروط دونالد ترامپ را با صلح طالبان تایید کرده است.

طی روزهای اخیر، اما مقام های آمریکا اظهاراتی را که تا حدودی متناقض به نظر می‌رسد مطرح کرده اند؛ در حالی که «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا و دیگر مقامات از پیشرفت در مذاکرات سخن می‌گویند، اما «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا، پنجشنبه شب گذشته اعلام کرد که واشنگتن هنوز به نقطه صلح در افغانستان نزدیک شده و مذاکرات با طالبان پیچیده و دشوار است.

«واشنگتن پست» نیز در گزارشی به این توافق صلح احتمالی پرداخته و از آن به عنوان «قمار انتخاباتی ترامپ» یاد می‌کند.

بر اساس گزارش «واشنگتن پست»، انتخابات ماه نوامیر نگرانی عمده ترامپ است و او برای کسب اعتبار برای خود در این دور از انتخابات، دست به این قمار انتخاباتی زده است.

در همبن حال پایگاه «گلوبال تایمز» در این باره می‌نویسد: «ناظران اوضاع افغانستان، درباره صلح طالبان و آمریکا ابراز تردید کرده اند.»

این گزارش می گوید: ماراتن گفت و گوهای طالبان و آمریکا پس از طی کردن فراز و نشیب‌های بسیار، به نتیجه نهایی بسیار نزدیک شده و انتظار می‌رود که به زودی این توافق امضا شود.

این پایگاه می‌افزاید: پس از آنکه طالبان موافقت خود را برای کاستن از تنش‌ها اعلام کرد، خوشبینی درباره این توافق افزایش یافته، اما با این وجود ناظران تحولات افغانستان کمتر در این باره خوشبین نبوده و بر این عقیده هستند بازده گفت و گوهای طالبان و آمریکا که پشت درهای بسته در دوحه برگزار شده، با ابهاماتی مواجه است.

یک تحلیلگر سیاسی به گلوبال تایمز می‎گوید: ظاهرا نتیجه یازدهمین دور گفت و گوهای میان هیئت آمریکایی و طالبان نتیجه‌ای نه چندان متفاوت از دور دهم خواهد داشت.

وی گفته که از آنجایی که هر یک از طرفین در تلاش برای تضمین منافع خود هستند احتمالا این دور از مذاکرات نیز متوقف خواهد شد.

بسیاری از تحلیلگران بر این عقیده هستند که مردم و دولت افغانستان باید در هرگونه مذاکرات صلح حضور داشته باشند و هرگونه مذاکره بدون حضور آنها محکوم به شکست است.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا مایک پمپئو مارک اسپر ترامپ آمریکا دولت افغانستان طالبان افغانستان دوحه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا طالبان و آمریکا قمار انتخاباتی گفت و گوهای صلح میان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۲۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند

مشاوران اقتصادی دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه در حال بررسی راه‌هایی هستند تا کشور‌ها را از پدیده دلار زدایی که باعث می‌شود استفاده از دلار را کنار بگذارند، دور شوند.

در حال حاضر، تعدادی از کشور‌ها بطور فعال استفاده از دلار را کنار گذاشته اند.

گفته می‌شود این تلاشی برای مقابله با اقدامات بازار‌های نوظهور کلیدی برای کاهش استفاده از دلار آمریکا است.

این بحث شامل مجازات‌هایی برای کسانی است که به دنبال تعاملات جایگزین در تجارت دوجانبه با ارز‌هایی غیر از دلار آمریکا هستند. این مجازات‌ها می‌تواند شامل کنترل صادرات، هزینه‌های دستکاری ارز و تعرفه‌ها باشد.

در ماه مارس، ترامپ در مورد دلار به CNBC گفت: با بایدن، شما دلار را به عنوان استاندارد از دست خواهید داد. این مانند شکست در بزرگترین جنگی است که ما تا به حال حضور داشته ایم. من از زمانی که کشور‌ها استفاده از دلار را کاهش می‌دهند متنفرم. من به کشور‌ها اجازه نمی‌دهم استفاده دلار را کاهش دهند. زیرا وقتی این معیار را از دست بدهیم، مانند از دست دادن یک جنگ انقلابی خواهد بود.

او همچنین در مصاحبه با فاکس بیزنس گفت: «کشور ما دارد به جهنم می‌رود و ما دیگر نقش مهمی در جهان نخواهیم داشت. ما قدرت داریم، اما در حال کاهش است. در واقع پول رایج ما رو به تنزل است. من فقط در مورد ارزش پول‌مان صحبت نمی‌کنم بلکه بحث در مورد استفاده از پول ما (دلار) در سراسر جهان است». 

یادآور می‌شود: استفاده ابرازی آمریکا از دلار باعث شده عزمی جهانی برای پایین کشیدن این ارز به راه بیافتد. آمریکایی‌ها از واحد پولی خود به عنوان «ابزار فشار سیاسی» بر سایر کشور‌ها استفاده می‌کنند که این امر، ناخواسته یک عزم جهانی برای سرنگونی پادشاهی دلار را به راه انداخته است.

در همین راستا، کشور‌های عضو بریکس نیز اعلام کرده‌اند قصد دارند در آینده از ارز‌های داخلی در معاملات خود استفاده کرده و پس از مدتی یک ارز دیجیتال مشترک را جایگزین دلار کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!