Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز با فعالیت سامانه بارش‌زا در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی بارش برف وب اران آغاز می‌شود، در برخی مناطق جنوب غرب بارش با صورت رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید و در نوار مرزی آن با احتمال گردوخاک پیش بینی می‌شود.

همچنین برای دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش خفیف و پراکنده انتظار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فردا با تقویت سامانه بارشی، گستره فعالیت آن نیمه غربی کشور، دامنه و ارتفاعات زاگرس، بخش‌های از مرکز کشور دامنه و ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر و به تدریج بخش‌هایی از شمال شرق کشور را فرا می‌گیرد. همچنین از بعدازظهر فرداتا روز جمعه در مناطق شرق و جنوب شرق کشور گاهی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

شدت بارندگی فردا در بخش‌هایی از لرستان، ارتفاعات استان‌های البرز، تهران، قزوین، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات شمال شرق خوزستان، مرکزی، همدان و زنجان به شکل باران و برف و در برخی مناطق استان‌های خوزستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و استان فارس بارش به‌صورت رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقتی خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی پنجشنبه دمای هوا در جنوب غرب، غرب و بخش‌هایی از جنوب کشور به طور متوسط ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد. روز جمعه با تضعیف این سامانه فعالیت بارشی آن محدود به دامنه‌های البرز شرقی و شمال شرق کشور خواهد خواهد بود.

شنبه هفته آینده در اکثیر مناطق کشور جو نسبتا آرامی حاکم خواهد بود و از بعدازظهر این روز سامانه بارشی جدیدی از سمت غرب وارد کشور خواهد شد و روز یکشنبه نیز در مناطق شمال غرب و غرب کشور بارش پراکنده انتظار می‌رود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر بارندگی هواشناسی ایران پیش بینی هوا سازمان هواشناسی وزش باد شدید سامانه بارش بخش هایی شمال شرق جنوب غرب شرق کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۳۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی ایران/ سامانه بارشی جدید دوشنبه از غرب وارد کشور می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و برخی مناطق استان‌های بوشهر، شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان و خراسان جنوبی، ابرناکی، وزش باد و بارندگی ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید؛ هوای تهران در وضعیت پاک قرار گرفت

فردا یکشنبه در ارتفاعات البرز شرقی، برخی نقاط واقع در شمال غرب و غرب کشور، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد. در ضمن طی روزهای شنبه و یکشنبه در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز، وزش باد شدید انتظار می‌رود.

دوشنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، بارش در نوار غربی دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران، غرب سواحل دریای خزر و در برخی نقاط استان اصفهان، ابرناکی و رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود. در کرمانشاه، غرب کردستان، شمال آذربایجان شرقی، زنجان و گیلان، بارش شدت دارد.

سه شنبه بارندگی در جنوب غرب و جنوب کاهش یافته و در کل نوار شمالی ابرناکی، گاهی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

چهارشنبه و پنجشنبه گستره بارش در شمال غرب سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و خراسان رضوی می‌باشد و در نوار شرقی کشور وزش باد افزایش می‌یابد.

امروز خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و از بعد از ظهر دوشنبه تا پنج شنبه دریای خزر مواج می‌باشد.

سازمان هواشناسی وضعیت جوی امروز پایتخت را ابری و بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و از بعد از ظهر وزش باد شدید و کاهش ابر پیش بینی کرد. بیشینه دمای تهران امروز ۲۱ و کمینه دما ۱۰ درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229376 برچسب‌ها هواشناسی

دیگر خبرها

  • دمای هوای کرمانشاه افزایش می‌یابد
  • تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد
  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در نقاط مختلف کشور
  • سازمان هواشناسی اعلام کرد:آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • کاهش دما در شمال شرق و استان‌های ساحلی / امروز و فردا در کدام مناطق باران می‌بارد؟
  • نواحی غربی کشور ۱۷ اردیبهشت ماه بارانی می‌شود/صدور هشدار هواشناسی سطح زرد در کشور 
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری و کاهش ۷ درجه‌ای دمای البرز
  • ورود سامانه جدید بارشی به همدان / فردا دمای سطح خاک به صفر می‌رسد
  • هواشناسی ایران/ سامانه بارشی جدید دوشنبه از غرب وارد کشور می‌شود
  • تداوم بارندگی‌ها در کشور / دمای هوا در بعضی مناطق کاهش می‌یابد