Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از مجموع برنامه اجرایی طرح اقدام ملی در شهرهای جدید ۶۰ درصد واحدها (بالغ بر ۹۶ هزار واحد) در قالب فروش اقساطی و ثبت نام اعلام و ۳۳ هزار واحد نیز در قالب واگذاری زمین و تعهد ساخت در مرحله اجرا قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌اله طاهرخانی در همایش طرح اقدام ملی مسکن به ارائه گزارشی از وضعیت کلی این طرح در شهرهای جدید کشور پرداخت و اظهار کرد: از ۱۹۵ هزار واحد واحد مسکونی برنامه‌ریزی‌شده این طرح، برای پاسخگویی به بازار مسکن کلانشهرها در شهرهای جدید کشور، در حال حاضر ۱۶۱ هزار واحد، دارای برنامه اجرایی و ۳۳ هزار واحد نیز در مرحله جانمایی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق آمار موجود از ۱۶۱ هزار واحد مذکور، عملیات اجرایی ۶۲ هزار واحد در قالب ساخت و محله‌سازی آغاز و ۹۸ هزار واحد دیگر در شرف اجرا است. همچنین، از برنامه اجرایی طرح اقدام ملی در شهرهای جدید، ۶۰ درصد واحدها بالغ‌بر ۹۶ هزار واحد در قالب فروش اقساطی و ثبت نام اعلام و ۳۳ هزار واحد نیز در قالب واگذاری زمین و تعهد ساخت در مرحله اجرا قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با تأکید بر این‌که در این راستا، مجموعه‌های حقوقی برای نظارت بر امور اجرایی و آغاز عملیات ساخت اراضی واگذار شده در شهرها، فعال شده‌است، گفت: بر اساس استقبال موجود ۲۰ هزار واحد مسکونی نیز به‌صورت مشارکتی مبادله و ۹ هزار و ۵۰۰ واحد نیز در قالب تفاهم‌نامه با مجموعه‌های مختلف در دست اقدام است.

طاهر خانی از تأیید صلاحیت ۴۵ هزار نفر ثبت‌نامی طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای جدید خبر داد و گفت: از ۹۶ هزار واحد ثبت‌نام‌شده تاکنون ۶۹ هزار واحد، همراه با طرح‌های جامع و تفصیلی لازم، جانمایی و تنها مواردی در شهرهای تهران و اصفهان برای تکمیل مسئله طرح تفصیلی نیاز به ورود جدی و بررسی بیشتر دارند.

به گفته وی سایر شهرهای جدید نیز در روند طرح اقدام ملی مسکن، از پیشرفت مناسبی برخوردار بوده و شهرهای جدید بهارستان و پرند در پیشبرد کار در کمیسیون ماده پنج نیازمند همکاری، است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: تاکنون شش هزار و ۵۰۰ نفر از تأیید صلاحیت‌شدگان به کارگزاری‌های طرح اقدام ملی در شهرهای جدید، مراجعه کرده‌اند و از این تعداد، سه هزار و ۵۰۰ مورد تشکیل پرونده در سطح شهرهای جدید اعلام شده که این رقم همواره رو به افزایش است.

طاهرخانی خاطرنشان کرد: شرکت عمران شهرهای جدید با هدف پرهیز از تکرار مشکلات و مسائل گذشته، ملاحظاتی را در نظر دارد که اختصاص اراضی مرغوب و با کیفیت، اتخاذ رویکرد محله‌محوری و تأمین خدمات و زیرساخت‌های لازم، اسکان طراحی واحدها برای تمامی اقشار اجتماع، توجه به موضوع مرغوبیت و ارزش‌گذاری واحدها، کیفیت مناسب واحدهای مسکونی و استفاده از نهادهای حرفه‌ای و نقش‌آفرینی شرکت عمران به‌عنوان ناظر و مدعی حقوق مردم در برابر کارفرما از جمله آن‌ها به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر ضرورت تطابق، سازوکار و مکانیسم پرداخت پروژه‌ها با نظام فنی و اجرایی کشور، گفت: نکته قابل‌توجه دیگری که تلاش داریم در روند اجرای این طرح به آن توجه کنیم، پرهیز از ورود پروژه‌های بزرگ مقیاس به طرح است زیرا این اقدام، طرح را از یک پروژه مسکونی به شهرسازی تبدیل می‌کند و این امر از عهده توان مالی موجود خارج است.

کد خبر 411166

منبع: ایمنا

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن شهرهای جدید شهر جدید بهارستان وزارت راه و شهرسازی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق طرح اقدام ملی در شهرهای جدید طرح اقدام ملی مسکن شهرهای جدید برنامه اجرایی راه و شهرسازی ۹۶ هزار واحد فروش اقساطی شرکت عمران هزار و ۵۰۰ ۶۰ درصد ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۳۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد تا خرداد ماه

ایسنا/یزد فرماندار یزد از آماده شدن ۶۰ واحد از ۱۲۰ واحد مسکن ملی در شهر شاهدیه تا خرداد ماه خبر داد و گفت: متقاضیان نسبت به تکمیل آورده خود اقدام کنند.

«سیدمحمدرضا مدرسی» در حاشیه بازدید از طرح نهضت ملی مسکن در شهر شاهدیه، اظهار کرد: در این طرح، ۱۲۰ واحد مسکونی در قالب شش بلوک ۲۰ واحدی ایجاد می‌شود.

وی با بیان این که تاکنون ۶۰ واحد از این طرح در قالب سه بلوک در مرحله نازک‌کاری و سفت‌کاری است، افزود: این واحدها تا پایان خرداد ماه آماده واگذاری به متقاضیان خواهد شد.

فرماندار با اشاره به این که ۶۰ واحد باقی‌مانده نیز در قالب سه بلوک در حال ساخت است، گفت: این واحدها نیز تا سه ماه آینده آماده تحویل خواهد شد.

مدرسی با بیان این که دستگاه‌های خدمات‌رسان نسبت به تامین انشعابات آب، برق، گاز و مخابرات این واحدها اقدام کرده‌اند، از متقاضیان خواست تا نسبت به تکمیل آورده خود اقدام کنند.

وی همچنین از آماده‌سازی ۱۶.۵ هکتار زمین برای ساخت ۳۰۰ واحد مسکن ویلایی و خودمالکی در شهر شاهدیه خبر داد و گفت: این واحدها نیز در قالب طرح جوانی جمعیت ایجاد خواهد شد.

فرماندار در پایان از همکاری دستگاه‌ها و به‌ ویژه شهرداری یزد در تسهیل صدور پروانه و آماده‌سازی زمین برای ساخت واحدهای مسکن ملی در شهر شاهدیه قدردانی کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد تا خرداد ماه
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند
  • تعاونی های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می سازند
  • آغاز فروش اقساطی محصولات کرمان موتور + جدول
  • ممنوعیت نقل و انتقال و معاملات طرح نهضت ملی مسکن در صدرا
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید/ رقم‌های اجاره در پرند چه تغییری کرد؟
  • بازار نابسامان اجاره مسکن در شهرهای جدید
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده