Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر محمد علی دروهی بیان کرد: این دستگاه‌ها اهدایی خیران بوده است و اکنون  ۲۳ دستگاه به بیماران دیالیزی خدمات می‌دهند و ۳ دستگاه نیز در حال سرویس هستند.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) زابل بیان کرد: یک دستگاه دیالیز نیز از طریق مجمع خیران سلامت مقرر شد به این مرکز اهدا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل و همچنین کارشناسان این مرکز برای پیگیری‌های انجام شده در این حوزه قدردانی کرد.

کد خبر 485247 برچسب‌ها استان سیستان و بلوچستان بیماری - دیالیز

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان بیماری دیالیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۳۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ پژوهشگران یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان ایران با استفاده از تکنولوژی پیشرفته هسته‌ای برای تشخیص بیماری‌های مختلف موفق به طراحی و ساخت دستگاه تصویربرداری به روش اسپکت (یکی از روش‌های غیر تهاجمی در پزشکی) شده‌اند.

این دستگاه جهت ثبت و آشکارسازی تجمع مواد رادیو اکتیو در بافت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش تصویربرداری، براساس وضعیت بیمار، رادیودارو در ارگان‌های مختلف جذب و کسری از فوتون‌ها ازمیان بافت نرم احاطه شده عبور کرده و نهایتا توسط دوربین گاما آشکارسازی می‌شوند.

اخیراً پژوهشگران این مجموعه با ارائه ایده صنعتی سازی دستگاه تصویربرداری اسپکت از تمام بدن توانسته‌اند رتبه نخست بخش اتصال پذیری و میکروالکترونیک نخستین رویداد نکست را از آن خود کنند.

بهنوش تیموریان فرد، قائم مقام این شرکت دانش بنیان به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: این شرکت در حوزه تولید تجهیزات پزشکی هسته‌ای فعالیت می‌کند و با استفاده از تکنولوژی پیشرفته  پزشکی هسته‌ای موفق به طراحی و ساخت دستگاه تصویربرداری به روش اسپکت شده است. اخیرا نیز به دنبال صنعتی سازی این دستگاه از تمام بدن هستیم.

قائم مقام این شرکت دانش بنیان درباره این دستگاه عنوان کرد: این دستگاه قابلیت تصویربرداری از عملکرد تمامی بافت‌ها و ارگان‌های مختلف بدن را دارد و برای تشخیص بیماری‌ها به خصوص سرطان می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

وی افزود: رادیو دارو، اشعه گاما از خود ساطع می‌کند. در این روش غیر تهاجمی، رادیو دارو به بیمار تزریق می‌شود. سپس رادیو دارو بنابر ویژگی‌هایش در یکی از بافت‌های بدن تجمع بیشتری پیدا کرده و اشعه گاما پخش می‌کند. در نهایت اشعه گاما حاصل از خروجی بدن بیمار دریافت شده و تبدیل به تصاویر دو بعدی و سه بعدی می‌شود بدین طریق پزشک معالج می‌تواند گزارشی از نحوه عملکرد ارگان‌های خاص بدن مانند قلب، کلیه، کبد و حتی استخوان‌ها بدست آورد.

تیموریان تصریح کرد: این دستگاه در ایران نمونه مشابه داخلی ندارد و تولید این فناوری «های‌تک» در دنیا تنها در انحصار چند کشور پیشرفته مانند هلند، آمریکا و آلمان است. هرچند پژوهشگران این مجموعه توانسته‌اند به چنین فناوری دست پیدا کنند، اما برای اجرای این طرح با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی تاکید کرد: بزرگترین مشکل ما این است که ارگان‌ها و نهاد‌های دولتی همچنان از دستگاه‌های وارداتی استفاده می‌کنند. همچنین شرکت‌های وارد کننده نیز برای واردات این دستگاه‌ها ارز دولتی دریافت می‌کنند؛ این شرکت‌ها با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی و گاهی با ارز نیمایی ۲۸ هزار و پانصد تومانی این دستگاه‌ها را از کشور‌های رقیب خریداری و وارد می‌کنند. این مساله رقابت ما با شرکت‌های وارد کننده این دستگاه‌ها را سخت کرده است. ما از دولت و مسئولان توقع داریم با شرکت‌های وارد کننده در فضایی برابر رقابت کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور
  • توسعه بهداشت ودرمان
  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • راه اندازی چهارمین دستگاه دیالیز بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس
  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه
  • تجهیز بیمارستان رازی قائم شهر به دستگاه ام. آر. آی
  • این دو بیماری را به‌خاطر کلیه‌ها کنترل کنید
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل