Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز علوم و تفسیر و چاپ قرآن کریم وابسته آستان مقدس حضرت عباس(ع)، دو هزار و ۵۰۰ نسخه از قرآن کریم آستان عباسی را چاپ کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، مرکز علوم و تفسیر و چاپ قرآن کریم متعلق به بخش امور معارف اسلامی و انسانی در آستان مقدس حضرت عباس (علیه السلام) اعلام کرد: این مرکز دو هزار و 500 نسخه از قرآن کریم آستان عباسی را پس از بازنگری کامل از نظر تهذیب، زیبایی و اعراب گذاری و خوشنویسی چاپ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این قرآن کریم نخستین نسخه ای است که به خط خوشنویس عراقی «حمید السعدی» و در چاپخانه «الکفیل» متعلق به آستان مقدس حضرت عباس(علیه السلام) چاپ شده است.

 

شیخ «ضیاء الدین الزبیدی» مدیر مرکز چاپ و تفسیر و علوم قرآن کریم گفت: یکی از مهمترین مورد هایی که به این نسخه اضافه شده است، تهذیب کاری های جدید است.نسخه ابتدایی آن که حاصل خروجی مسابقه تهذیب بود و استاد «محمد فالح کاطع» در آن برنده شد، با نسخه جدید از نظر تهذیب بیشتر متفاوت است.

 

گفتنی است، مرکز علوم، تفسیر و چاپ قرآن کریم، یکی از مراکز فعال در موسسه قرآن کریم است که پروژه های قرآنی مهم را برگزار می کند و در تقویت فرهنگ قرآنی و ریشه های آن سهیم است.

چاپ قرآن ویژه آستان مقدس حضرت عباس(علیه السلام)، دستاورد بزرگ قرآنی به شمار می آید که خوشنویسی و چاپ آن برای نخستین بار در عراق انجام شده است.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: الکفیل آستان مقدس حضرت عباس قرآن کریم نسخه از قرآن کریم آستان تفسیر و چاپ قرآن کریم آستان مقدس حضرت عباس علیه السلام مرکز علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۴۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدارک لباس برای شیرخوارگان حسینی 

کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی حضرت علی اصغر(ع) روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، ساعت ۱۶ در مشهد مقدس، حرم مطهر، صحن جامع رضوی، ایوان شرقی باب الهادی علیه السلام افتتاح خواهد شد. این کارگاه با مشارکت معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی و به همت مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) با هدف آماده سازی لباس برای شیرخوارگان شرکت کننده در مراسم شیرخوارگان حسینی که در اولین جمعه ماه محرم برگزار می شود، برپا خواهد شد.

در این کارگاه، بانوان نیکوکار و عاشق اهل بیت (ع) با دستان پرمهر خود اقدام به دوخت لباس برای شیرخوارگان حسینی می‌کنند. مردم متدین و شهیدپرور مشهد مقدس و نیز زائران آستان ملکوتی حضرت رضا(ع) می‌توانند جهت شرکت در این کارگاه و کمک به تهیه لباس برای شیرخوارگان حسینی به مکان یاد شده در تاریخ و زمان مقرر مراجعه نمایند.

امید است با همت و تلاش این بانوان نیکوکار، لباس های شیرخوارگان حسینی با عشق و ارادت به اهل بیت (ع) تهیه و در اختیار خانواده های آنها قرار گیرد.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • فال حافظ امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • تدارک لباس برای شیرخوارگان حسینی 
  • فال حافظ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر