Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه از افزایش ۱۱۵ درصدی جرایم سایبری در این استان خبر داد.

به  گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ علی کریمی، رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه به جرایم سایبری ۱۰ ماهه امسال نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته اشاره کرد و گفت : جرایم سایبری ۱۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است که در این بین جرایم اقتصادی بیشتر از جرایم دیگر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه جرایم اقتصادی ۱۷۶ درصد نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته افزایش داشته است، گفت : بیشترین جرایم برداشت از حساب بانکی، کلاهبرداری‌های اینترنتی و مزاحمت‌های اینترنتی بوده است.

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه فضای سنتی به سمت فضای سایبری حرکت است متأسفانه شاهد جرایم بیشترین در فضای مجازی هستیم.

این مقام انتظامی گفت: مردم به هیچ وجه رمز کارت خود و همچنین رمز کارت دوم و شماره کارت خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و حتماً رمز پویا را فعال کنند و توجه داشته باشند که رمز پویا گرفتن به معنی این نیست که گرفتار مجرمین سایبری نمی‌شوند.

کریمی گفت: مردم موقع خرید اینترنتی حتماً توجه داشته باشند فروشگاه نماد آن داشته باشد و از هر کجایی خرید نکنند.

او افزود: مردم هنگام خرید از شبکه‌های اجتماعی توجه داشته باشند که پیج ها، کانال‌ها و گروه‌ها ممکن است که دارای افراد کلاهبردار باشد، لذا دقت لازم را انجام دهند.

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه گفت: مردم در زمان استفاده از سایت‌های دیوار و شیپور در فضای شبکه‌های اجتماعی توجه داشته باشند که قبل از مشاهده و بررسی کالا مبلغی را به عنوان بیانه پرداخت نکنند، چون همین کار موجب می‌شود که آن فردی که این کار را دارد انجام می‌دهد پس از دریافت بیانه کالا را ارسال نکند و ارتباط را قطع کند.

این مقام انتظامی گفت: مردم زمانی که کالا را دریافت می‌کنند سعی کنند با کارت بانکی و به صورت کارت به کارت پرداخت کنند و رسید آن را نگه دارند، زیرا اگر آن کالا، کالای سرقتی باشد بتوانند بعد از آن را ثابت کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرمانشاه پلیس فتا جرایم سایبری توجه داشته باشند جرایم سایبری ۱۰ ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۴۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین ملهت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت مشخص شد

دارندگان انواع موتورسیکلت، تا فردا ۲۹ اسفند مهلت دارند تا از مزایای بخشودگی صد درصدی جرایم فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، فروش اقساطی و خرید اعتباری بیمه نامه، انواع بخشودگی جرایم و نرخ بسیار پایین بیمه‌نامه نسبت به تعهدات فوق‌العاده سنگین آن، بهانه‌ای برای تهیه بیمه شخص ثالث در سفر‌های نوروزی باقی نمی‌گذارد.

همچنین دارندگان انواع موتورسیکلت، تا فردا ۲۹ اسفند مهلت دارند تا از مزایای بخشودگی صد درصدی جرایم فاقد بیمه نامه شخص ثالث استفاده کنند.

۲۰ درصد تخفیف بیمه برای موتورسیکلت‌های نوشماره

همچنین با اصلاح ماده ۵ آیین‌نامه اجرایی موضوع ماده ۱۸ قانون تعیین سقف حق بیمه شخص ثالث و موافقت هیات وزیران، حق بیمه موتورسیکلت‌هایی که برای اولین بار شماره‌گذاری می‌شوند مشمول تخفیف ۲۰ درصدی است.

دیگر خبرها

  • آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه‌
  • آخرین ملهت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت مشخص شد
  • اعلام آخرین مهلت بخشودگی جرایم موتورسیکلت
  • افشای «جدی‌ترین» حمله سایبری به مراکز دانشگاهی رژیم صهیونیستی
  • افزایش ۲ درصدی مصرف گاز در استان کرمانشاه طی سال جاری
  • کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جنایی در کشور/ در پلیس آگاهی پرونده‌ای کشف نشده، مختومه نمی‌شود
  • کشف ۹۲ درصدی پرونده های جرایم جنایی در کشور
  • کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور
  • مشارکت ۶۰ درصدی مردم روسیه در روز دوم انتخابات/ افزایش حملات سایبری به سیستم‌های انتخاباتی
  • افزایش حدود ۲۰ درصدی قیمت انواع شیرینی شب عید