Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@17:54:11 GMT

ایران اسلامی مقتدر اما مظلوم

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۵۰۸۷

ایران اسلامی مقتدر اما مظلوم

ایسنا/قزوین یک استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ملت ایران قدرتمند اما مهربان و باگذشت مظلوم است، گفت: بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی امریکن اینترست «ایران» هفتمین قدرت بزرگ دنیا است؛ در این فهرست رژیم صهیونیستی در جایگاه هشتم و بعد از ایران قرار دارد.

حجت‌الاسلام سید محمدحسین راجی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی امریکن اینترست «ایران» هفتمین قدرت بزرگ دنیا است؛ در این گزارش آمریکا، چین، ژاپن، روسیه، آلمان و هند در رده‌های اول تا ششم قرار دارند و ایران بعدازاین کشورها در رده هفتم قدرتمندترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۷ قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این فهرست رژیم صهیونیستی در جایگاه هشتم و بعد از ایران قرار دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: قدرت الزاماً به معنای قدرت نظامی نیست بلکه به معنای تأثیرگذاری بر تحولات بین‌المللی است. در گزارشات مختلف بین‌المللی ضمن بیان قدرتمندی ایران بیان شده است که ما از قدرت سپاه خبر نداریم؛ در حقیقت کشورهای غربی قدرت ایران را بدون قدرت سپاه لحاظ کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ملت ایران قدرتمند اما مهربان و باگذشت و مظلوم بوده است، ادامه داد: اگر بخواهیم نمونه قدرتمندی‌ها را بگوییم داستان بسیار است اما از دوگانه‌های سرنوشت‌ساز می‌توان به حادثه منا اشاره کرد.

راجی در خصوص حادثه منا اضافه کرد: عربستانی‌ها در ابتدا حاضر به صحبت با ایرانی‌ها نبودند ولی پس از سخنرانی رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان دانشگاه افسری عربستانی‌ها تمام شروط ایران را پذیرفتند. این نشان از قدرت ایران دارد که وقتی رهبری ایران در دانشگاه افسری هزاران کیلومتر آن‌طرف‌تر از عربستان سخن می‌گوید لرزه بر اندام عربستان می‌اندازد؛ ملک فیصل به تلویزیون آمد و گفت از سعه‌صدر جمهوری اسلامی خصوصاً آیت‌الله خامنه‌ای تشکر می‌کنیم که این در تاریخ عربستان و وهابیت بی‌سابقه بود.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران واقعاً قدرتمند است، تشریح کرد: ایران در جنگ سوریه چندین بار قدرت خود را به رخ روسیه کشید که در جریان مبادله اسرا نمود پیدا کرد، در این جریان روسیه مجبور به پذیرفتن شرط سردار شهید سلیمانی درخصوص آزادی اسرای شیعه می‌شود که این نشان از قدرت ایران اسلامی دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: ۲۰ سال پیش آمریکا قرار بود به چهار کشور عراق، افغانستان، ایران و کره شمالی حمله کند، در آمریکا عده‌ای موافق و عده‌ای مخالف حمله به ایران بودند به همین دلیل رزمایش چالش هزاره ۲۰۰۲ را اجرا کردند که درنهایت آمریکا بعد از اجرای آن از حمله به ایران منصرف شد.

وی تصریح کرد: چالش هزاره ۲۰۰۲ بزرگ‌ترین و پرخرج‌ترین رزمایش تاریخ دنیاست که توسط نیروهای مسلح آمریکا و بعد از واقعه جریان ۱۱ سپتامبر در سال ۲۰۰۲ اجرا شد.

راجی تشریح کرد: این چالش شامل تمرین‌های واقعی و شبیه‌سازی‌های کامپیوتری بود. دو طرف جنگ شبیه‌سازی شده آمریکا، تحت عنوان «آبی» و ایران، تحت عنوان «قرمز» بودند. در سناریوی رزمایش چالش هزاره ۲۰۰۲، ایران با شلیک تعداد قابل‌توجهی موشک به تهاجم نظامی آمریکا پاسخ می‌داد که باعث بر هم خوردن آرایش نظامی نیروهای آمریکایی و نابودی تجهیزات آنان می‌شد. برآوردهایی که پس‌ازاین رزمایش به عمل آمد نشان داد که در صورت وقوع این سناریو به‌صورت واقعی، بیش از ۲۰ هزار نظامی آمریکایی در روز اول جنگ با ایران کشته خواهند شد.

وی تأکید کرد: این رزمایش محرمانه باقی‌مانده بود، ولی سال گذشته یکی از ژنرال‌های آمریکایی که مسئول قسمت رزمایش ایران بود جریان را توضیح داد و فیلم‌ها را منتشر کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: بر اساس این رزمایش اگر آمریکا بیست سال پیش به ایران حمله می‌کرد شکست می‌خورد؛ الآن بعد از دستاوردهای بزرگ ایران، ما را از جنگ می‌ترسانند؟

مظلومیت انقلاب اسلامی ایران...

راجی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران قدرتمند اما مهربان و باگذشت است، اظهار کرد: در جریان آبان ۹۸ رهبری به قوه قضاییه دستور دادند با دستگیرشدگان با رأفت اسلامی برخورد شود کدام حکومت با مخالفان خود این‌گونه برخورد می‌کند؟

وی تشریح کرد: سعید جلیلی دبیر اسبق شورای امنیت ملی در خاطرات خود گفته است، در عاشورای سال ۸۸ گزارش شد که تمام فتنه‌گران در خیابان‌ها هستند، جلسه شورای امنیت ملی تشکیل و درنهایت تصمیم بر آن شد که دو طرف خیابان بسته و تمامی افراد حاضر در خیابان دستگیر شوند. بعدازاین اتفاق اعضای شورای امنیت ملی نزد مقام معظم رهبری رفته و جریان را توضیح دادند و اعلام کردند که ممکن است مردم بی‌گناه نیز در بین دستگیرشدگان باشند، مقام معظم رهبری دستور دادند اگر حتی احتمال می‌دهید یک بی‌گناه در بین دستگیرشدگان وجود داشته باشد همه را آزاد کنید و بدین ترتیب همه آزاد شدند.

برای جمهوری اسلامی مهم است که بماند اما مهم‌تر آن است که چگونه بماند

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: رهبر در گام دوم بیانیه انقلاب تأکید کرده‌اند که برای جمهوری اسلامی مهم است که بماند اما مهم‌تر آن است که چگونه بماند. جمهوری اسلامی واقعاً مظلوم بوده است برای نمونه در اینستاگرام هرکس که بیشتر به نظام جمهوری اسلامی فحش بدهد مخاطبین بیشتری دارد و این نشان دهنده مظلومیت انقلاب اسلامی است.

راجی در پایان یادآور شد: در کجای دنیا می‌بینید که هر کس به حکومت بیشتر لگد بزند محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند؟ در تمام دنیا بازیگران سینما موظف هستند که اهداف حکومت را جلو ببرند در قانون پاکستان چنین آمده است که بازیگر باید اهداف حکومت را جلو ببرد؛ تنها در ایران است که بازیگر سینمای آن به حکومت لگد میزند، مظلوم‌تر از این حکومت کجای دنیا دیده‌اید؟

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی بیانیه گام دوم انقلاب اقتدار ایران استاد حوزه و دانشگاه انقلاب اسلامی ایران شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی قدرت ایران بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۵۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حج رزمایش قدرت سیاسی جهان اسلام در برابر زیاده خواهان است

استاندار سمنان گفت: حج، رزمایش قدرت سیاسی و معنوی جهان اسلام در برابر زیاده‌خواهان است.‌

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سید محمدرضا هاشمی، امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در دیدار با مدیرکل حج و زیارت استان سمنان، مدیران کاروان‌های زیارتی حج تمتع ۱۴۰۳ و جمعی از کارگزاران زیارتی به همراه پیشکسوتان حج و زیارت استان سمنان، اظهار کرد: خداوند متعال، کارگزاران زیارتی را برای خدمت‌گذاری به زائران خانه خود و عتبات عالیات دست‌چین کرده است.

وی افزود: بنا بر فرموده رهبر معظم انقلاب، حج نمایش بندگی و خشوع در برابر خداوند متعال است و لازم است تا در حج امسال مسئله غزه و برائت از مشرکان به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: حج، رزمایش قدرت سیاسی و معنوی جهان اسلام در برابر زیاده خواهان است.‌

هاشمی با اشاره به اینکه یکی از عوامل موفقیت کارگزاران زیارتی، تواضع و صبر و فروتنی در مقابل زائران است، خاطرنشان کرد: زائران و کارگزاران زیارتی به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی محسوب گردیده و لذا لازم است تا در این زمینه نهایت دقت را به انجام رسانند.

وی ادامه داد: مردم استان سمنان، قدرشناس و کم‌توقع بوده و خدمت به این مردم توفیقی بزرگ برای کارگزاران زیارتی است.‌

در این دیدار بالغ بر ۳۰ نفر از مدیران کاروان‌های زیارتی حج تمتع ۱۴۰۳ و جمعی از کارگزاران زیارتی استان به همراه پیشکسوتان حج و زیارت استان سمنان نیز حضور دارند.‌

کد خبر 751789

دیگر خبرها

  • حج رزمایش قدرت سیاسی جهان اسلام در برابر زیاده خواهان است
  • حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی/ دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی در دانشگاه ایران تجمع می‌کنند
  • نماینده اصلح باید شناخت کافی از دغدغه‌های مردم داشته باشد
  • ایران آمادگی بورس تحصیلی دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا را دارد
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • رهبر انقلاب: اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت این رفتارهای وحشیانه را داشت؟
  • رهبر انقلاب: اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت و جرات این رفتارهای وحشیانه را داشت؟ /حج امسال، حج برائت است
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه