Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه حدود ۵ میلیون نفر در ایران مبتلا به دیابت هستند، گفت:به ازای هر ۵۰۰ نفر یک نفر در کشور به عنوان آموزش دهنده جهت پیشگیری و مقابله با دیابت نیاز داریم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، شهرزاد غیاثوندیان، دکترای پرستاری و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره بیماری دیابت اظهار داشت: بر اساس آمار‌های موجود حدود ۵ میلیون نفر در ایران مبتلا به دیابت هستند و این مسئله در حالی بوده که حدود ۲ میلیون نفر از این افراد هنوز از ابتلا بیماری خود خبر ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به ازای هر ۵۰۰ نفر یک نفر در کشور به عنوان آموزش دهنده جهت پیشگیری و مقابله با دیابت نیاز داریم که با توجه به آمار مبتلایان به دیابت به ده هزار نفر پرستار در کشور احتیاج است که طبق برنامه‌های آموزشی در سطوح و عرصه‌های مختلف همچون درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مطب و سایر مراکز درمانی و اجتماعی اطلاعات لازم در مورد دیابت را ارائه دهند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه ارائه آموزش‌های فراگیر و همگانی در مقابله و پیشگیری از دیابت امری ضروری است، گفت: پرستارانی که در این زمینه اختصاص داده شوند می‌توانند در مورد تغییر سبک زندگی، برنامه‌های غذایی و یا پیگیری تجویز پزشک اقدامات لازم را برای بیماران مبتلا به دیابت انجام دهند.
 غیاثوندیان خاطرنشان کرد: اقدامات بسیار زیادی را می‌توان در کشور در جهت پیشگیری و مقابله با دیابت انجام داد برخی از افراد دسترسی به مراکز بهداشتی و درمانی برای آن‌ها مشکل است که با ارائه اطلاعات فراگیر در زمینه دیابت می‌توان گام‌های موثری را جهت مقابله با این بیماری برداشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دیابت برنامه غذایی پزشک پرستار نیاز داریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۵۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح قرآنی «حیات طیبه» برگزار می‌شود


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، برنامه ۴۰ روزه روشمند معنوی مبتنی بر قرآن کریم با عنوان طرح «حیات طیبه» به همت سامانه خدمات دینی در بستر فضای مجازی ویژه همه کاربران فضای مجازی برگزار می‌شود.

این طرح ۴۰ روزه روشمند معنوی شامل برنامه‌‎های روزانه قرائت یک صفحه از قرآن کریم، بیان نکات تفسیری از آیات و تدبر در آنها، بیان احکام شرعی مبتلا به، قرائت روزانه ادعیه منتخب، مطالعه یک کتاب معرفتی به همراه مشاور اختصاصی در زمینه مسائل اعتقادی و شرعی است.

از دیگر برنامه‌های این طرح می‌توان به ارائه دستورالعمل‌های اخلاقی و تربیتی، مشارکت در فعالیت‌های خیرخواهانه، ارائه برنامه‌های شخصی در صورت نیاز و هدیه ثواب اعمال هر روز اعضای کانال به اموات یکی از اعضاست.

در طول اجرای این برنامه‌ها یک مشاور متخصص به عنوان پشتیبان برای پاسخ به انواع سؤالات دینی مانند احکام، اعتقادات و ... در کنار اعضای این طرح خواهد بود. از مزیت‌های این برنامه نظرسنجی برای انتخاب موضوع محتوای احادیث، عنوان کتاب معرفتی و مدت زمان مورد نظر روزانه برای پیگیری برنامه است.

این برنامه به صورت رایگان و به عنوان یکی از خدمات سامانه خدمات دینی به مخاطبان خود، برای ترویج و تبلیغ معارف دینی ارائه می‌شود. سامانه خدمات دینی را جمعی از طلاب حوزوی برای اقامه احکام شرعی و رفع نیاز‌های کاربران به خدمات دینی راه‌اندازی کرده اند.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این طرح می‌توانند از طریق نشانی اینترنتی wojohat.com/hayate-tayyebah اقدام کنند. شروع برنامه‌های این طرح از ۱۰ اردیبهشت اعلام شده است.

دیگر خبرها

  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است
  • طرح قرآنی «حیات طیبه» برگزار می‌شود
  • نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان
  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود
  • بیمه ۵ دهک روستاییان به صورت سیستمی تمدید می شود
  • زباله سوزهای مدرن چطور کار می کنند؟ | تجربیات کشورهای مدرن در زمینه مقابله با پسماندهای به درد نخور
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است