Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهوری گفت: اینکه صادرات نفت ما پس از برجام از ۹۰۰ هزار بشکه به نزدیک روزانه ۳ میلیون بشکه رسید، به دلیل این بود که تحریم را شکستیم.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، ۳۰ بهمن‌ماه) در نشست هیئت دولت، با بیان اینکه مسئله مهم امروز، شکستن تحریم ایران است، گفت: تحریم یک عمل تروریستی و ظالمانه علیه ملت ایران است و هیچ‌کس هم نمی‌تواند بگوید که تحریم اثر ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه گفته شود تحریم هیچ اثری ندارد و دولت باید قوی باشد، این به‌معنای حمایت از آمریکاست.

رئیس‌جمهوری افزود: آن کسی که می‌گوید تحریم اثر ندارد، یعنی حامی آمریکاست، یعنی از آمریکا حمایت می‌کند و می‌گوید آمریکا کار بدی نکرده و کار خوبی کرده است و تحریم هم اصلا در زندگی اثر ندارد و ما باید کار کنیم.

وی تصریح کرد: اگر هم کسی بگوید تحریم را نمی‌شود به هیچ قیمتی شکست و در برابر تحریم باید تسلیم شویم، این حرف نادرست است. چطور است که در سال ۹۲ و ۹۴ توانستیم تحریم را بشکنیم؟ مگر ایران تحریم نبود، پس چطور تحریم را شکستیم؟ یک بخش تحریم را در سال ۹۲ و بخشی از آن را نیز در ۹۴ شکستیم.

روحانی ادامه داد: اینکه صادرات نفت ما از ۹۰۰ هزار بشکه به نزدیک ۳ میلیون بشکه در روز رسید، به دلیل این بود که تحریم را شکستیم، همه اجناس ما در بندرگاه‌های غربی و غیرغربی مانده بود و به دلیل تحریم نمی‌آمد، پالایشگاه و بسیاری از مراکز بزرگ پتروشیمی و مراکز گاز کشور راه نمی‌افتاد، اما راه افتاد و این تحریم شکسته شد.

رئیس‌جمهوری گفت: ما توانستیم با تمام بانک‌های بزرگ شرق و غرب برای اعتبار اقدام کنیم و در موردی، ۵ میلیارد از یک کشور اعتبار گرفتیم و از برخی کشورهای دیگر هم همه مقدمات آن آماده شد و شرایط تغییر کرد و همه شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران صف بستند.

وی عنوان کرد: حال شما بگویید همه اینها چشم‌بندی است، اینکه در سال ۹۵ رشد اقتصادی ما بالاترین رشد اقتصادی دنیا شد که دیگر چشم‌بندی نیست. کار بزرگی انجام شد. اینکه تحریم‌های سازمان ملل برداشته شد، اینکه معضل بزرگ ما با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برداشته شد، همین امروز هم با وجود همه کارهایی که آمریکا کرده باز هم در برابر برجام ناتوان است.

منبع: شانا

کلیدواژه: حسن روحانی رئیس جمهوری صادرات نفت تحریم را شکستیم رئیس جمهوری صادرات نفت اثر ندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۵۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالایشگاه آبادان در بورس انرژی مقام اول را کسب کرد/ تولید ۵۰۰ هزار بشکه‌ای در سال ۱۴۰۲

حکیم قیم: در سال ۱۴۰۰ کل محصولات عرضه‌شده ما در بورس ۱۱ عدد بود، اما امروز بیش از ۲۴ محصول را در بورس عرضه می‌کنیم. در سال ۱۴۰۲ نیز مقام نخست در بورس کالا و انرژی را به خود اختصاص دادیم، درحالی‌که در سال ۱۴۰۰ جایگاهی در بازار بورس نداشتیم.

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حکیم قیم مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان با حضور در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نشست خبری گفت: پالایشگاه آبادان با ۳۷ هزار بشکه نفت در ۴۰۰ شروع به کار کرد. احداث فاز دوم این پالایشگاه از سال ۱۳۹۶ شروع شد و در سال ۱۴۰۰ به پیشرفت ۵۷ درصدی رسیده بود که تحویل دولت سیزدهم داده شد. این درصورتی است که طبق برنامه‌ریزی‌ها، احداث این فاز باید بعد از ۴۲ ماه به پایان می‌رسید.


وی افزود: با هدف جلوگیری از خام فروشی توانستیم ابن پروژه را در کمتر از ۱۴ ماه به پیشرفت ۹۰ درصدی برسانیم؛ در آبان‌ماه سال ۱۴۰۱، واحد ۲۱۰ هزار بشکه‌ای را در سرویس قرار دادیم و در نهایت در اسفند ۴۰۱ افتتاح کردیم.


قیم در ادامه درباره میزان تولید بنزین در این پالایشگاه اظهار کرد: بعد از پایان دوران کرونا میزان مصرف بنزین از ۷۶ به ۱۲۵ میلیون لیتر رسید در صورتی که مجموع تولید بنزین ما به ۱۰۵ میلیون لیتر هم نمی‌رسید. با استفاده از امکانات داخلی قبل از بهره‌برداری فاز دوم در سال ۱۴۰۱ بیشترین افزایش میزان تولید بنزین را داشته باشیم. در سال گذشته میزان تولید ما به ۴۵۰ هزار بشکه و در حال حاضر به ۵۰۰ هزار بشکه رسیده است.


وی افزود: با توجه به اینکه سال گذشته از سه میلیارد لیتر گازوئیل در نیروگاه‌ها استفاده شد، دو میلیارد لیتر آن توسط پالایشگاه آبادان تامین شد که در رفع ناترازی موثر بود.

مدیرعامل پالایشگاه نفت آبادان تصریح کرد: افزایش تنوع محصولات پالایشی و افزایش امکان تولید محصولات پالایشی از دیگر دستاورد‌های ما بود. در سال ۱۴۰۰ کل محصولات عرضه‌شده ما در بورس ۱۱ عدد بود، اما امروز بیش از ۲۴ محصول را در بورس عرضه می‌کنیم. در سال ۱۴۰۲ نیز مقام نخست در بورس کالا و انرژی را به خود اختصاص دادیم، درحالی‌که در سال ۱۴۰۰ جایگاهی در بازار بورس نداشتیم.

قیم گفت: در زمینه همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان نیز مقام نخست قرارداد‌های بار نخست را در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و مقام شایانی را نیز در وزارت نفت به دست آوردیم.


مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان در پایان گفت: میزان تولید بنزین در سال ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب ۸.۸، ۱۱ و ۱۵ رسید که این افزایش تولید در نهایت باعث افزایش سود پالایشگاه شد. میزان سود این پالایشگاه در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب به ۱۶، ۴۲۵ میلیون دلار و در سال گذشته به ۱۲ هزار میلیارد رسید.

دیگر خبرها

  • گزارش یک دستاوردسازی تازه در دولت سیزدهم/ چگونه تراز تجارت خارجی ایران مثبت نشان داده می شود؟
  • پالایشگاه آبادان در بورس انرژی مقام اول را کسب کرد/ تولید ۵۰۰ هزار بشکه‌ای در سال ۱۴۰۲
  • پناهیان: هیچ ابزاری جز حجاب نشان‌دهنده جاری بودن محبت در جامعه نیست
  • اسنادی از شرایط بغرنج اقتصاد ایران در سال منتهی به انقلاب ۵۷
  • سهم ۰.۳ درصدی ایران از صادرات صنایع غذایی جهان
  • افزایش حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه نفت نشان‌دهنده شکست پروژه تحریم است
  • رئیس‌جمهور: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند/حمله به سفارت ایران نشان دهنده استیصال رژیم صهیونیستی بود
  • افزودنی های بتن
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • پاشنه آشیل روسیه برابر تحریم‌های غرب