Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-07@03:45:47 GMT

رکاب زنی در مسیر مطمئن

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۵۶۷۸

رکاب زنی در مسیر مطمئن

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: ترافیک و آلودگی هوا از معضلات کلان شهر تهران است که به گفته کارشناسان، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و همچنین حمل و نقل پاک  از مهم‌ترین  راهکارهای حل این معضلاتند. از این رو مسئولان معاونت حمل و نقل شهرداری تهران ایجاد مسیر ویژه دوچرخه سواری را در اولویت کارهایشان قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته «حمیده قنواتیان»، کارشناس  واحد حمل و نقل پاک سازمان ترافیک و حمل و نقل شهرداری تهران،مسیری که به صورت پایلوت و نخستین بار در خیابان کریم خان زند ایجاد می‌شود از مسیرهای مهم شرقی-غربی تهران محسوب می‌شود و قرار است نخستین مسیر ویژه دوچرخه سواران در این خیابان ساخته شود.
قنواتیان در آخرین بازدید از عملیات عمرانی ساخت مسیر دوچرخه‌سواری در خیابان کریمخان زند گفت: «سند توسعه دوچرخه سواری شهر تهران با سرفصل سخت افزار، نرم افزار و سازمان افزار تدوین شده است تا نیازمندی‌های  دوچرخه سواران را در کلان شهر تهران تأمین کند.»
او با اشاره به اهمیت بخش سخت افزار عنوان کرد: «این بخش روی تأمین مسیر و تسهیلات دوچرخه سواری متمرکز است و براساس مطالعات اولیه ایجاد مسیر ویژه دوچرخه در بافت مرکز شهر تهران یعنی مناطق ۶، ۷، ۱۱ و ۱۲، حدود ۵۵۰ کیلومتر مسیر دوچرخه ساخته می‌شود و در اختیار دوچرخه سواران قرار می‌گیرد.»
به گفته این کارشناس با توجه به اهمیت خیابان کریم خان زند، این طرح از تیرماه آغاز شده است: «وجود جاذبه‌های گردشگری و تقاضا برای استفاده از دوچرخه در سفرهای اداری و آموزشی، دلایل اجرای این طرح در خیابان کریم خان زند است.»
قنواتی  ادامه داد: «فاز اول این طرح در حدفاصل خیابان‌های حافظ تا استاد نجات الهی اجرا می‌شود که کف سازی ها انجام شده و بخش‌هایی از مسیر سواره رو به مسیر ویژه دوچرخه سواری تبدیل شده که با استفاده از حفاظ‌های جدا کننده ایمن سازی می‌شود.»
او به مسیر خیابان‌های استاد نجات الهی تا شهید قرنی هم اشاره کرد و گفت: «در فاز بعدی مسیر دوچرخه سواری حدفاصل خیابان‌های استاد نجات الهی تا شهید قرنی ایجاد می‌شود که این‌بار بخشی از پیاده رو به مسیر دوچرخه اختصاص داده می‌شود.»
به گفته این کارشناس، در مسیرهای دوچرخه یکپارچگی ایجاد شده است: «طراحی مسیرها به گونه‌ای است که دوچرخه سواران اختلاف سطح را احساس نمی‌کنند و بی تردید دوچرخه سوارای مطمئن و ایمنی را تجربه خواهند کرد.»

مردم چه می گویند

ایجاد مسیر ویژه دوچرخه سواری قطعاً در راستای افزایش ایمنی دوچرخه سواران است و شهروندان هم خواستار تأمین ایمنی در این مسیرهاهستند. «امیر ریاحی»یکی از اهالی که از طرفداران دوچرخه سواری است با ابراز رضایت از ایجاد مسیر دوچرخه در خیابان کریمخان زند می‌گوید: «متولیان شهر برای ایجاد چنین مسیرهایی هزینه می‌کنند و وقت می‌گذارند اما فرهنگ استفاده از این مسیرها در جامعه نهادینه نشده است. این مسیرها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که عابران پیاده و موتورسواران می‌توانند در آنها تردد کنند و به همین دلیل قطعاً دوچرخه سوار نمی‌تواند با اطمینان و آرامش در این مسیرها رکاب بزند.»
«علی عبدی» کاسب قدیمی خیابان کریمخان زند هم از مسئولان شهرداری تشکر می‌کند و می‌گوید: «قطعاً ایجاد چنین مسیرهایی لازم و ضروری است و امیدوارم تدابیر ایمنی این مسیرها هم اتخاذ شود.»
 

کد خبر 484742 برچسب‌ها همشهری محله منطقه ۶ شهرداری دوچرخه سواری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله منطقه ۶ شهرداری دوچرخه سواری ایجاد مسیر ویژه دوچرخه مسیر ویژه دوچرخه سواری خیابان کریم خان زند خیابان کریمخان زند استاد نجات الهی خیابان کریم دوچرخه سواران مسیر دوچرخه شهر تهران حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۵۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است/ ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان دوره‌ای با شکوه باشیم

رییس جمهور گفت: دشمن به دنبال آن است بر برخی امواج سوار شود و ناامنی‌هایی را در گوشه و کنار کشور ایجاد کند.

به گزارش مشرق، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت و استانداران با اشاره به دوازدهمین دوره انتخابات مجلس گفت: در دور اول انتخابات شاهد تحقق ۴ مؤلفه بودیم که رهبری انقلاب بر آن تاکید کردند یعنی امنیت سلامت رقابت و مشارکت در انتخابات.

وی افزود: در دور اول شاهد انتخاباتی بودیم که کاملاً رقابتی بود. دارای امنیت بود و در عین حال سالم و مشارکتی برگزار شد که جا دارد از همه دست‌اندرکاران مرحله اول انتخابات تشکر کنیم و ان شاءالله برای مرحله دوم نیز شاهد برگزاری انتخابات باشکوهی باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت موضوع امنیت در کشور تاکید کرد: در خصوص مساله امنیت باید از همه حافظان امنیت کشور تشکر کنم و تاکید کنم که دشمن به دنبال آن است بر برخی امواج سوار شود و ناامنی‌هایی را در گوشه و کنار کشور ایجاد کند.

آیت الله رئیسی در خصوص موضوع شعار سال نیز عنوان کرد: در خصوص مساله شعار سال و جهش تولید باید تاکید کنم که همه بخش‌ها لازم است برنامه داشته باشند. بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی، مسکن، شرکت‌های دانش بنیان، خدمات، انرژی و … باید اینگونه باشند و هیچ بخشی از کشور نباید در سال جهش تولید بدون برنامه باشد و این برنامه هم باید به صورت کلان و هم به صورت اقلیمی و استانی باشد.

وی ادامه داد: هر کارخانه و کارگاهی باید صاحب برنامه باشد. کارگاه‌های کوچک و کارخانه‌های بزرگ در حوزه کاری مختلف باید برنامه در سال جهش تولید داشته باشند و مشخص باشد در این سال جدید چه اقدامات و الزاماتی را از جمله در بحث‌های مالی دارند، ضمن آنکه لازم است بانک‌ها نیز به آنها کمک کنند زیرا آنها نقش بسیار مهمی در این زمینه دارند.

دیگر خبرها

  • سنگ جدید اینبار برای دوچرخه برقی؛ شرط محال برای استفاده زنـان!
  • جلسه هماهنگی مسابقات تور بین المللی دوچرخه سواری خزر
  • ملی پوشان دوچرخه سواری کوهستان ایران بدرقه شدند
  • دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است/ ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان دوره‌ای با شکوه باشیم
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
  • دوچرخه سواران قزوینی راهی مسابقات قهرمانی آسیا می‌شوند
  • سیر تاریخی شناسنامه‌های المثنی استقلال
  • رکابزنی مسیر مهریز تا مشهد با شعار ورزش و سلامتی، کتاب و دانایی
  • محدودیت‌های ترافیکی در میدان صادقیه تهران
  • محدودیت‌های تردد در معابر تهران به مناسبت شهادت امام صادق (ع)