Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارسلان زارع روز چهارشنبه در نشست شورای اداری استان صیانت از آرای مردم را وظیفه اصلی و ذاتی همه مدیران انتخابات دانست و  بر پرهیز از هرگونه جانبداری به عنوان اصل مهم در حفظ  سلامت انتخابات تاکید کرد.

وی  با بیان اینکه نقش مردم در نظام های مردم سالار برکسی پوشیده نیست، افزود:  مجلس به عنوان رکن اساسی و نیروی  تعیین کننده در ملاحظات کشور داری از جمله مسائل مرتبط با توسعه، پیشرفت و تحقق آرمان های یک ملت و اجرای سیاست های توسعه ای تاثیر اساسی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی مجلس شورای اسلامی را همچون مجلس کشورهای دیگر دنیا عهده دار مسئولیت کلیدی در تدوین و اجرای سیاست های بهینه در توسعه ملی و منطقه ای  عنوان و بیان کرد: جایگاه مجلس شورای اسلامی در امر مهم قانونگذاری نظارت ، انتخابات و اختیارات گسترده و نمایندگان مردم تضمینی برای پیاده سازی قوانین و همه برنامه های اجرایی است.

زارع با اشاره به اینکه مجلس قدرتمند نقشی  بسیار موثر در توسعه شکوفایی و بالندگی کشور دارند، خاطرنشان کرد: مجلس قدرتمند؛  توسعه ، تحکیم مردم سالاری و حاکمیت قانون را تسهیل و حفظ حقوق انسانی شهروندان را تضمین می کند.

 نماینده عالی دولت در گیلان تاکید کرد: باید ضمن بستر سازی برای مشارکت حداکثری به واسطه حمایت بیشتر مردم و مشارکت سیاسی آنان در انتخابات که زمینه ساز مجلسی قوی تر خواهد بود ، در اجرای دقیق قانون مصر باشیم.

 وی صیانت از آرای مردم را وظیفه اصلی و ذاتی همه مدیران انتخابات خواند و گفت: با وجود تاکیدات مکرر ، دوباره بر رعایت بی طرفی و پرهیز از هرگونه فعالیت گفتار و یا رفتاری علیه داوطلبی  تاکید می کنم  و استفاده از امکانات دولتی ، خلاف قانون و شرع اسلام  است.

 زارع  با بیان اینکه رعایت بی طرفی موجب ارتقای اعتماد عمومی می شود، گفت: تلاش ها برای تحقق مشارکت حداکثری است بنابراین برای  تضمین سلامت انتخابات همه تدابیر لازم اندیشیده شده است.

وی مشارکت مردم گیلان را در دوره های مختلف انتخابات نسبت به سایر انتخابات از متوسط استان های دیگر بیشتر خواند و گفت: برای برگزاری منظم و با شکوه این انتخابات نیاز به همکاری بیشتر مدیران دستگاههای اجرایی است .

ثبت میراث طبیعی و فرهنگی استان در جلب بیشتر  گردشگر ان داخلی و خارجی موثر است

 استاندار گیلان با بیان اینکه ثبت جهانی جنگل های هیرکانی دستاورد خوبی برای حفظ طبیعت  و در جهت توسعه پایدار و حفظ محیط زیست است، گفت:  این مهم زمینه حضور گردشگران خارجی را بیشتر از گذشته فراهم کرده است.

 وی ادامه داد: همچنین تصمیم گرفتیم تا چادر شب بافی گیلان ثبت ملی شود که این امر  در کوتاهترین زمان  انجام شد.

 وی ثبت جهانی میراث در استان را در جهت جذب گردشگر داخلی و خارجی نیز موثر خواند و گفت: باید اهتمام داشت تا ماسوله نیز ثبت جهانی شود .

 وی با اشاره به گردشگر پذیر بودن گیلان و حضور شمار فراوان مسافران و گردشگران در گیلان طی ایام نوروز  خواست تا برای  خدمات بهتر و بیشتر از تمامی امکانات و ظرفیت ها  از جمله سازمان های مردم نهاد استفاده شود.

استاندار گیلان  در ادامه بر ضرورت کنترل و نظارت قیمت ها در استان طی ایام نوروز از سوی اداره  تعزیرات حکومتی استان نیز تاکید کرد.

وی همچنین به تکریم مردم و ارباب رجوع توسط دستگاههای اجرایی تاکید و بیان کرد: از روز نخست مسئولیتم بر این مهم تاکید کرده و از وظایف ذاتی و قانونی همه دستگاههاست .

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم  رعایت قانون ، مقررات و دستور العمل ها با استفاده بهینه از منابع با چابکی ، چالاکی و سرعت عمل را از وظایف مهم مدیران دانست.

  مدیران  فقط یکماه فرصت دارند تا  بر اساس انتظارات و جلب رضایت مردم توان خود را نشان دهند

استاندار گیلان در ادامه سخنانش  با اشاره به اینکه از  روز نخست  به دست گرفتن سکان مدیریت استان، توان  مدیران را پیشداوری نکرده  گفت: ارزیابی عملکرد مدیران طی این مدت ؛ براساس شاخص ها و انتظارات انجام شده  که براین اساس تعدادی از مدیران عملکرد خوب و بسیار خوب داشتند که شایسته حمایت و تشویقند.

زارع افزود: تعدادی از مدیران نیز عملکرد متوسطی داشتند که یکماه فرصت می دهم  تا براساس انتظاراتی که مطرح کردم ، رضایت مردم را جلب کنند.

استاندار گیلان عملکرد عده ای از مدیران  را ضعیف خواند و گفت: عده ای از مدیران نتوانستند عملکرد رضایت بخش داشته باشند ؛ از این رو تصمیمات لازم گرفته شده و می شود و به همین دلیل در آینده با ما نخواهند بود.

 ۲ هزار و ۵۵۹ شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه آماده شده، این تعداد صندوق های اخذ رای  " با دو هزار و ۲۱۴ شعبه ثابت" و "۳۴۵ شعبه سیار" در شهرها و روستاها در مناطق کوهستانی و صعب العبور برنامه ریزی شده است.

یک میلیون و ۹۵۸ هزار و ۴۷۳ نفر در گیلان واجد شرایط رای دادن هستند که ۹۱ هزار و ۹۹۸ نفر دختر و پسر نیز رای اولی ها را شامل می شود، در مجموع ۴۵ هزار نفر در این استان امر برگزاری انتخابات را برعهده دارند.

برچسب‌ها استانداری گیلان انتخابات مجلس شورای اسلامی گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری گیلان انتخابات مجلس شورای اسلامی گیلان استانداری گیلان انتخابات مجلس شورای اسلامی گیلان مجلس شورای اسلامی استاندار گیلان رعایت بی طرفی خواند و گفت ثبت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۶۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند

«حسینعلی حاجی‌دلیگانی» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: از لحاظ اهمیت تفاوتی بین مرحله اول و دوم انتخابات وجود ندارد.

وی بیان کرد: مردم باید در دور دوم انتخابات مجلس نیز پای صندوق‌های رأی بیایند تا تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده مجلس دوازدهم مشخص شود. افرادی که به هر دلیل در مرحله اول انتخابات مجلس دوازدهم در انتخابات شرکت نکردند، این بار می‌توانند جبران کرده و در انتخابات مشارکت داشته باشند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی در حوزه‌هایی که به دور دوم رفته بسیار مهم است، تصریح کرد: امیدواریم در دور دوم انتخابات مجلس، مردم به داوطلبانی رأی دهند که بتوانند در مجلس دوازدهم منشأ اثر باشند و روحیه تحول‌گرا داشته باشند.

وی تاکید کرد: لازمه شکل‌گیری یک مجلس قوی این است که ۴۵ نماینده باقی مانده مجلس دوازدهم نیز افرادی شایسته و توانمند باشند.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فراهم کردن فضای تبلیغات برابر برای رقابت سالم داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور دوم انتخابات نکته مهم دیگری است که باید مدنظر قرار گیرد، گفت: تعداد داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس دو برابر تعداد کرسی‌های باقیمانده یعنی ۹۰ نفر است و بر این اساس، امکان فراهم کردن فضاهایی برای رقابت این داوطلبان با یکدیگر بسیار راحت‌تر از مرحله اول است. صدا و سیما و مابقی رسانه‌ها باید در این زمینه فعال باشند تا اصل رقابت سالم به خوبی محقق شود.

حاجی‌دلیگانی با اشاره به ضرورت تأمین سلامت و امنیت دور دوم انتخابات مجلس، تاکید کرد: یکسری اشکالات در مرحله اول انتخابات مجلس در برخی از حوزه‌های انتخابیه از جمله ثبت رأی با کد ملی دیگران مطرح شد که در مرحله دوم انتخابات مجلس باید از اشکالاتی از این دست جلوگیری شود.

کد خبر 6085438 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم
  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • مشکلات مردم استان بوشهر در دیدارهای چهره به چهره احصا می‌شود
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران