Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@23:09:13 GMT

بررسی موادی از لایحه تشکیل سازمان ملی مهاجرت

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۶۲۰۹

بررسی موادی از لایحه تشکیل سازمان ملی مهاجرت

در جلسه اصلی کمیسیون سیاسی - دفاعی هیئت دولت که به ریاست سیدمحمود علوی برگزار شد موادی از لایحه تشکیل سازمان ملی مهاجرت مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، موضوع ایجاد سازمان ملی مهاجرت که به پیشنهاد مشترک وزارت کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور و به استناد قانون مدیریت خدمات کشوری، طی مصوبه اردیبهشت سال گذشته شورای‌ عالی اداری مورد موافقت قرار گرفت، در قالب لایحه ای از سوی وزارت فوق جهت سیر مراحل بررسی به کمیسیون سیاسی-دفاعی هیئت دولت ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطابق این لایحه که به منظور تمرکز سیاست‌گذاری، راهبری، برنامه‌ریزی، نظارت و ساماندهی امور اتباع و مهاجران خارجی و پناهندگان و برقراری ارتباط مؤثر با نهادها و سازمان های بین المللی، تدوین شده رئیس سازمان ملی مهاجرت با حکم وزیر کشور و به عنوان معاون وی منصوب می گردد. هم‌چنین، سازمان مورد اشاره، به عنوان مؤسسه دولتی و طبق اساسنامه و آیین‌نامه های مالی، اداری و استخدامی خاص خود که به پیشنهاد وزارت کشور، تهیه و به تصویب دولت می رسد، اداره می شود.

در دومین جلسه رسیدگی کمیسیون سیاسی-دفاعی به این لایحه، موادی از آن مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و ادامه روند بررسی به جلسه بعد موکول شد.

جلسه اصلی کمسیون سیاسی- دفاعی به ریاست سید محمود علوی، وزیر اطلاعات و با حضور حسینعلی امیری، معاون امور مجلس رئیس جمهور، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، جمشید انصاری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور،‌حسن عدل تهرانی، دبیر کمیسیون و دیگر نمایندگان وزارت‌خانه های کشور، امور خارجه و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیروی انتظامی روز چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۸ به میزبانی دفتر هیئت دولت نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: لایحه تشکیل سازمان ملی مهاجرت هیات دولت دولت سازمان ملی مهاجرت اداری و استخدامی کمیسیون سیاسی رئیس جمهور هیئت دولت قرار گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۶۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه

افشین یگانه مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت : محمدحسن نامی معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به منظور بررسی میزان آمادگی این استان در حوادث غیرمترقبه سفری یک روزه به استان کرمانشاه خواهد داشت.

وی افزود: هدف از این سفر بررسی مجموعه موضوعات و آخرین اقدامات پیشگیرانه در حوزه مدیریت بحران در کرمانشاه است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه به برنامه‌های این سفر اشاره کرد و گفت: قرار است رئیس سازمان مدیریت بحران بازدیدی از مناطق زلزله زده سرپل ذهاب داشته باشد و از نزدیک در جریان آخرین اقدامات ساخت و ساز در منطقه قرار بگیرد.

یگانه افزود: بازدید از بافت فرسوده، بررسی آخرین اقدامات انجام شده و روند پیشرفت ساخت و ساز در این مناطق و بازدید از آبشوران به عنوان یک نقطه حادثه خیز در شهر کرمانشاه از دیگر برنامه‌های این سفر است.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت جلسه ستاد مدیریت استان کرمانشاه با ریاست دکتر نامی و حضور مدیران استانی برگزار می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه
  • چشمه‌ای کیهانی که فضا را با موادی معادل ۵۰ میلیون برابر جرم خورشید آلوده می‌کند
  • رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه سفر می‌کند
  • منشی زن در ادارات دولتی ممنوع شد
  • دستوری تازه در مورد استفاده از منشی‌های زن: «در ادارات دولتی ممنوع شد!»
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق
  • تشریح مصوبات جلسه هیات وزیران از زبان سخنگوی دولت
  • هیات وزیران با لایحه اصلاحیه سازمان تعزیرات موافقت کرد