Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@01:36:42 GMT

انتخابات مجلس در زنجان و خودنمایی آن یک نفر

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۶۲۲۶

انتخابات مجلس در زنجان و خودنمایی آن یک نفر

خبرگزاری مهر-گروه استان ها: او زیاد پول دارد، ستاد انتخاباتیش پر از جمعیت است، او طرف‌داران پول‌دار زیادی دارد و کسی نمی‌داند این همه پول را از کجا آورده که به پای رسیدن به جایگاه خدمت به مردم هزینه می‌کند، هزینه میلیاردی که در صورت پیروزی، شاید برای خود و خیلی‌ها بازگشت سرمایه باشد.

این روزها خیلی‌ها که زیاد هزینه می‌کنند، بر این اصل معتقدند که این هزینه ها یک نوع سرمایه‌گذاری برای آینده است، وارد شدن به رانت و امتیازهای آن‌چنانی، و البته رسیدن به توهم قدرت برای خود و حامیان‌شان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تضاد از حرف تا عمل کاندیداها

تالارها و رستوران‌ها میزبان کاندیداها و حامیانشان است و کاندیدایی در حالی خود را پرچمدار مقابله با رانت و فساد معرفی می‌کند که در واکاوی شخصیت و رفتارش، تضاد را می‌توان به عینه مشاهده کرد، تضادی که نامی جز ریا از آن استباط نمی‌شود.

آن یکی پا را فراتر گذاشته و با عبور از خط قرمزها، برای رسیدن به صندلی مجلس حد و حدود اختیارات یک نماینده را زیاد تصور می‌کند و حرف‌هایی می‌زند که انگار در نقش یک اپوزوسیون ظاهر شده است.

پولهایی که منشأ آن‌ها نامعلوم است و چهره‌های گمنامی که به واسطه هزینه‌های زیاد، بنرها و پوسترهایی که با پول‌های کلان از جنوب تا شمال و از شرق تا غرب شهر را احاطه کرده است، خودی نشان می‌دهند تا شاید در غوغای دروغ و پول، راهی برای رسیدن به بهارستان برای‌شان باز شود.

می‌گوید می‌خواهد برای قانون‌گذاری به مجلس برود، در حالی که در حرف‌ها و رفتار انتخابی‌اش هیچ تصویری از پای‌بندی به قانون دیده نمی‌شود

او می‌گوید می‌خواهد برای قانون‌گذاری به مجلس برود، در حالی که در حرف‌ها و رفتار انتخابی‌اش هیچ تصویری از پای‌بندی به قانون دیده نمی‌شود. پوسترها و بنرهایی که در محل‌هایی خارج از مکان‌های در نظر گر فته شده برای تبلیغات، نصب شده و سیمای شهر را بر هم ریخته است.

یک شهروند زنجانی با انتقاد از نحوه تبلیغات در سطح شهرها، به‌خصوص شهر زنجان، می‌گوید: واقعاً کسانی که بی‌قانونی می‌کنند، می‌خواهند برای مردم قانون‌گذاری کنند؟ 

محمد احمدیان با انتقاد از شعارهای تبلیغاتی برخی داوطلبان مجلس، شعارهای این افراد را غیرکارشناسی عنوان کرده و اظهار می‌کند: متاسفانه افرادی مدعی مبارزه با فساد هستند که معلوم نیست هزینه های سرسام‌آور تبلیغاتی‌شان از کجا تامین شده است.

لزوم شفاف سازی منبع تامین هزینه های تبلیغاتی

وی ادامه می‌دهد: کاندیدایی که فقط برای یک ستاد انتخاباتی خود روزانه ۲۵ میلیون تومان اجاره پرداخت می‌کند و بیشترین ستادهای انتخاباتی در شهرستان زنجان برای این کاندیدا است، باید در این زمینه شفاف‌سازی کند که هزینه های ستادهای خود را از کجا تامین کرده است.

این شهروند زنجانی معتقد است تا مادامی که منشاء هزینه های انتخاباتی برخی کاندیداها معلوم نشود، شهر و استان زنجان باز هم متضرر خواهد شد.


احمدیان با اشاره به موج بازداشتی‌ها در شورا و شهرداری زنجان، هزینه کردهای کلان داوطلبان شورای اسلامی شهر زنجان را در زمان تبلیغات انتخاباتی‌شان یادآور شده و ادامه می‌دهد: کسانی که توسط دستگاه عدالت دستگیر شده‌اند، همان‌هایی هستند که برای رسیدن به جایگاه خدمت به مردم، پول‌های میلیاردی هزینه می‌کردند.

مدت زمان کم برای تبلیغات انتخاباتی و نبود چارچوب خاص برای بیان نقطه‌نظرات کاندیداها چالش بزرگی در این عرصه به‌شمار می‌رود

یک خانم زنجانی نیز با تاکید بر اینکه متاسفانه زنجان در بسیاری از دوره‌ها در انتخاب نمایندگان خود در مجلس و شورا نتواسته موفق عمل کند، می‌گوید: مدت زمان کم برای تبلیغات انتخاباتی و نبود چارچوب خاص برای بیان نقطه‌نظرات کاندیداها چالش بزرگی در این عرصه به‌شمار می‌رود و بالطبع هر کاندیدایی که پول زیاد و تبلیغات گسترده دارد، می‌تواند موفق عمل کند، این در حالی است که کاندیداهای اصلح به دلیل بهره‌مندی کم از این امر دچار مشکل شده‌اند.

باقری ادامه می‌دهد: کسانی که امروز مدعی خدمت به مردم هستند و برای رسیدن به کرسی خدمت، هزینه میلیاردی می‌کنند، نمونه‌هایی از آن‌ها را در مجلس و شورا شهر زنجان شاهد بودیم که برای جبران پول‌هایی که در انتخابات هزینه کرده بودند، وارد بازی رانت و سوءاستفاده‌های اقتصادی شدند.

وی با یادآوری اینکه برخی کاندیداها نیز شعارها و رفتارهایی از خود نشان می‌دهند که از همین امروز دروغ بودن این رفتارها و وعده‌ها معلوم است، متذکر می‌شود: صداقت و شفافیت حلقه مفقوده تبلیغات انتخاباتی برخی از کاندیداها است که می‌خواهند با حربه پول و رانت، پیروز انتخابات شوند.

یک دانشجوی زنجانی نیز در ادامه با انتقاد از عوام‌فریبی برخی کاندیداها، می‌گوید: کاندیدایی که حدود اختیارات قوه مقننه را نمی‌داند، وارد عرصه‌ای شده که می‌خواهد تنها با پخش پوستر و تعدد ستادهای انتخاباتی و نیز تقسیم پول در انتخابات پیروز شود.

اهرم‌های نظارتی باید به‌گونه‌ای باشد که کاندیدا جرات نکند به مردم دروغ بگوید

پیروزمند ادامه می‌دهد: اهرم‌های نظارتی باید به‌گونه‌ای باشد که کاندیدا جرات نکند به مردم دروغ بگوید و با فهم و شعور مردم بازی کند.

وی ادامه می‌دهد: باید توجه ویژه به نخبگان و اندیشمندان در عرصه انتخابات شود.

فرماندار شهرستان زنجان نیز می‌گوید: تخلفات گسترده و مختلفی از سوی برخی کاندیداها در استان زنجان رخ داده و پیگیری‌ها و برخوردهای لازم و اقدامات پیشگیرانه انجام شده است.

رضا عسگری ادامه می‌دهد: مدیریت لازم برای جلوگیری از تخلفات انجام می‌شود تا انتخابات خوبی داشته باشیم.

به هر حال حافظه تاریخی مردم زنجان خوب به یاد دارد کسانی که مدعی خدمت بودند و برای خدمت پول های هنگفت خرج کردند الان چه سرانجامی دارند، کسانی که آنقدر دروغ گفتند که امروز شهر و استان را با چالش مواجه کرده اند.

کد خبر 4856913

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات مجلس شورای اسلامی تبلیغات زنجان انتخابات 98 انتخابات 98 راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر بارش برف ایلام بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی تعطیلی مدارس شهرکرد قزوین انقلاب اسلامی ایران گرگان بیرجند خطبه های نماز جمعه تبلیغات انتخاباتی برخی کاندیداها برای رسیدن برای تبلیغات خدمت به مردم ادامه می دهد قانون گذاری شهر زنجان هزینه ها حرف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۶۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند؟

انتخابات دور دوم دوازدهمین مجلس شورای اسلامی، جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه جاری برگزار خواهد شد که سازوکار مشخصی برای شرکت در آن وجود دارد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی 11 اسفندماه 1402 برگزار شد و انتخابات در 22 حوزه به دور دوم رسید.

بر همین اساس مقر شد که مرحله‌ی دوم انتخابات، جمعه 21 اردیبهشت‌ماه 1403 برگزار شود.

تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از 13 اردیبهشت آغاز می‌شود طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، قرار است از مجموع 22 حوزه انتخابیه، رای گیری در 8 حوزه به‌صورت تمام‌الکترونیک باشد.

یکی از مسائلی که مورد توجه است و بعضاً سوالاتی به‌وجود آورده، شرایط رأی‌دادن در دور دوم انتخابات است.

فردی که در مرحله اول انتخابات در یک حوزه انتخابیه رأی داده باشد، فقط می‌تواند در همان حوزه انتخابیه رأی بدهد و نمی‌تواند در دور دوم حوزه انتخابیه‌ی مد نظر خود را تغییر دهد.

به‌عنوان مثال، اگر یک فرد در مرحله اول در تهران رأی داده باشد، در دور دوم می‌تواند فقط در همین حوزه تهران رأی بدهد.

همچنین کسانی که در دور اول انتخابات در هیچ‌یک از حوزه‌ها رأی نداده باشند، در این مرحله از انتخابات می‌توانند در هر حوزه‌ای رأی دهند.

اتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پزشکیان لیدر می‌شود؟
  • فیلم/ آخرین وضعیت فهرست های احزاب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند؟
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • حیات طیبه در خودنمایی نسیت، بلکه در اخلاص و پاکی است
  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • راه‌یابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است