Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالرضا گلپایگانی با اعلام این خبر گفت: در راستای تسهیل امور متقاضیان صدور پروانه ساختمانی و همچنین افزایش میزان رضایت شهروندان، فرآیند صدور هوشمند پروانه ساختمانی توسط اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران اصلاح شد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه هدف ما کاهش زمان صدور پروانه و توسعه خدمات الکترونیک شهرسازی است، افزود: فرآیند اصلاح شده صدور پروانه از ۲۶ بهمن ماه ۹۸ در سامانه شهرسازی اعمال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: در این فرآیند پروانه شهرسازی در چارچوب ضوابط طرح تفصیلی شهر تهران و به استناد پاکت حجمی و جدول سطح و سطوح ارائه شده توسط مهندس طراح ساختمان صادر می‌شود.

گلپایگانی گفت: همچنین در این فرآیند نیاز به بارگذاری نقشه معماری و استعلاماتی هم چون سازمان آتش‌نشانی و فضای سبز نیست و پس از دریافت عوارض قانونی برای دریافت پروانه ساخت با مهلت دو ساله، پروانه صادر می‌شود.

وی افزود: در این روند ارائه کلیه نقشه‌های ساختمانی اعم از معماری، سازه، پایدارسازی گود، تأسیسات مکانیکی و برقی الزامی است و باید کلیه ضوابط شهرسازی و مقررات ملی ساختمان در زمان دریافت پروانه ساخت رعایت شده باشد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران تصریح کرد: چنانچه در فرآیند صدور پروانه ساخت، نقشه معماری بارگذاری شده در چارچوب ضوابط و مقررات طرح تفصیلی با جدول سطح و سطوح پروانه شهرسازی اختلاف داشته باشد، عوارض نهایی بر اساس نقشه تأیید شده جدید محاسبه و مابه‌التفاوت آن به قیمت روز دریافت می‌شود.

گلپایگانی ادامه داد: همچنین امکان صدور مجوز تخریب بنای موجود با نظر مهندس ذیصلاح در سامانه شهرسازی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه هدف ما تسهیل فرآیند ساخت و ساز متقاضیان است، گفت: امکان صدور پروانه تخریب پس از صدور پروانه شهرسازی و به موازات فرآیند صدور پروانه ساخت ایجاد شده است.

کد خبر 485333 برچسب‌ها مسکن - شناسنامه فنی ساختمان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: صدور پروانه ساخت پروانه ساختمانی پروانه شهرسازی فرآیند صدور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۶۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۹ درصد پروانه های کسب کاغذی در لرستان الکترونیکی شد

 علی محمدی  اظهار کرد: در استان لرستان تاکنون ۲۱ هزار و ۹۲۶ مجوز کاعذی از مجموع ۶۶ هزار و ۵۲۵ مجوز معتبر به الکترونیکی تبدیل شده است

وی افزود: بر اساس حکم تبصره هفت ماده یک قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوزهای قدیمی و کاغذی باید، تبدیل به مجوزالکترونیکی (شناسه‌ یکتا) شوند و کسب وکارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می شوند.

محمدی اضافه کرد: با هوشمند شدن خدمات دولت در آینده نزدیک، صاحبان کسب وکارهایی که مجوز الکترونیکی نداشته باشند و نامشان در بانک اطلاعات کسب و کار کشور qr.mojavez.ir نباشد، برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل خواهد شد.

وی بیان کرد: متقاضیان می‌توانند با گوشی همراه خود و ورود سه کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir)، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل
  • ۳۹ درصد پروانه های کسب کاغذی در لرستان الکترونیکی شد
  • پانوپتیکون و کاربرد آن در شهرسازی مدرن چیست؟
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی