Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@01:36:02 GMT

معاون وزیر: دروس آموزش و پرورش حجیم و تک‌ساحتی است

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۶۳۳۹

معاون وزیر: دروس آموزش و پرورش حجیم و تک‌ساحتی است

سید جواد حسینی روز چهارشنبه در نشست مشترک شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با روسای ادارات قطب شهید هاشمی‌نژاد افزود: این بسته‌ها تحول آفرین، تحقق پذیر، سنجش‌پذیر، شوق‌انگیز، زودبازده، فراگیر و مدرسه محور است.

وی ادامه داد: سند تحول بنیادین در برنامه درس ملی در حال اجراست اما هنوز اجرای این سند به کف مدرسه نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه درس ملی در دنیا از مدرسه محوری به سمت کلاس محوری و از کلاس محوری به سمت فرد محوری رفته است.

حسینی افزود: در حال حاضر منابع انسانی در آموزش و پرورش با مشکلات جذب، نگهداشت، سنجش، تعیبن صلاحیت‌، نُرم‌سازی، استاندارسازی، شیوه تامین و ساماندهی مواجه است و بسته تحول نیروی انسانی با رویکرد حل این مشکلات هم در حال تدوین است‌.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۸۶۴ نیروی توانبخشی در آموزش و پرورش استثنایی کشور مشغول فعالیت هستند و دانشگاه‌های مطرح می‌توانند به کمک آموزش و پرورش استثنایی در زمینه تربیت نیروی توانبخشی متخصص بیایند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: آموزش و پرورش استان در سال گذشته در حوزه نیروی انسانی با کمبود شدید مواجه بود که برای برطرف کردن این کمبود  با رایزنی‌های متعدد توانستیم سهمیه جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان و استخدامی ماده ۲۸ را چهار برابر افزایش دهیم.

قاسمعلی خدابنده افزود: در ادامه این مسیر از طریق نیروهای حق‌التدریس، نهضت سوادآموزی، خرید خدمات آموزشی، سرباز معلم و برون سپاری کمبود نیروی انسانی را جبران کردیم.

وی اضافه کرد: یکی از رویکردهای آموزش و پرورش خراسان رضوی توجه ویژه به بحث توانمندسازی دانش آموزان با نیازهای ویژه است و در این زمینه در کشور پیشتاز هستیم.

برچسب‌ها اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی مشهد سید جواد حسینی سازمان آموزش و پرورش استثنایی وزارت آموزش و پرورش مدارس استثنایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی مشهد سید جواد حسینی سازمان آموزش و پرورش استثنایی وزارت آموزش و پرورش مدارس استثنایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی مشهد سید جواد حسینی سازمان آموزش و پرورش استثنایی وزارت آموزش و پرورش مدارس استثنایی آموزش و پرورش خراسان رضوی آموزش و پرورش استثنایی نیروی انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۶۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفترچه سوالات «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهرستان و بخش مختلف کشور در روزهای پنجشنبه ۶ اردیبهشت و جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حال برگزاری است.

در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند. تعداد ثبت نام کنندگان عادی ۴۹۲ هزار و ۱۲۵ نفر و تعداد ثبت نام کنندگان فرهنگیان ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر است.

آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی با ۱۲۸ هزار و ۳۶۲ داوطلب و آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی با ۳۸۴ هزار و ۹۶۰ داوطلب امروز صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت در سراسر کشور برگزار شد.

بر اساس تغییرات آزمون سراسری از سال گذشته، دروس عمومی از آزمون حذف شده اند و به این ترتیب داوطلبان باید به سوالات دروس تخصصی پاسخ دهند.

دفترچه سوالات اختصاصی آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی هم اکنون در سایت سازمان سنجش منتشر شده است. دفترچه شماره ۱ شامل درس ریاضی و دفترچه شماره ۲ شامل دروس فیزیک و شیمی قابل دریافت است.

همچنین دفترچه اختصاصی فرهنگیان در آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در سایت سازمان سنجش منتشر شده است.

دفترچه سوالات اختصاصی آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی نیز هم اکنون در سایت سازمان سنجش منتشر شده است. دفترچه شماره ۱ شامل دروس ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روانشناسی و دفترچه شماره ۲ شامل دروس زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه منطق و اقتصاد و دفترچه شماره ۲ شامل دروس زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه منطق و اقتصاد ویژه دیپلمه های علوم و معارف اسلامی منتشر شده است.

همچنین دفترچه اختصاصی فرهنگیان در آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی در سایت سازمان سنجش قابل دسترس است.

کد خبر 6088557

دیگر خبرها

  • داورزن خراسان رضوی هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • سربازان همچنان در انتظار صدور بخشنامه برای جذب سرباز معلم
  • پیشگامی خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی
  • دفترچه سؤالات «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • دفترچه سوالات «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه
  • رقابت ۹۱ هزار و ۳۲۶ خراسانی در کنکور سراسری۱۴۰۳