Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با اشاره به اهمیت آشنایی با مشاغل مختلف در زندگی فردی و اجتماعی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه گفت: حدود ۱۴۰۰ دانش آموز دختر وپسر با نیاز ویژه متناسب با استعداد، توانایی وعلاقه خود با توجه به امکانات و نیاز‌های جامعه در اردو‌های یکروزه آشنایی با مشاغل شرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رنجبر گفت: دانش آموزان دارای نیازویژه ذهنی، آسیب بینایی، شنوایی، معلول جسمی - حرکتی، چندمعلولیتی واُتیسم در ۸۸ مدرسه دوره‌های مختلف تحصیلی پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه دوره اول پیش حرفه‌ای و حرفه‌ای دوره دوم در شهرستان‌ها ومناطق تابعه استان در این برنامه شرکت می‌کنند.

او با اشاره به کسب اطلاعات و برنامه ریزی‌های شغلی، تقویت، توسعه فرهنگ کارآفرینی وخود اشتغالی بعنوان اهداف اصلی این بازدید‌ها گفت: دانش آموزان با نیاز‌های ویژه به این شیوه اطلاعات مفیدی را در زمینه مشاغل و ترسیم آینده شغلی کسب می‌کنند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان افزود: آموزش شغلی نه تنها منجربه تربیت دانش آموزانی خودکفا واجتماعی می‌شود بلکه به تربیت نیروی انسانی کارآمد درمسیررشد کشوروکار‌های تولیدی مفید برای جامعه می‌انجامد.

رنجبراعلام کرد: آشنایی با مشاغل وپرورش نگرش شغلی در دوره پیش دبستانی وابتدایی، توانمندسازی، آموزش رویکرد‌ها ومهارت‌های وابسته به شغل در متوسطه دوره اول پیش حرفه‌ای ومهارت آموزی در متوسطه دوره دوم حرفه‌ای باعث می‌شود تا آنان بتوانند با اتکا به استعداد‌ها وتوانمندی‌های خود با انتخاب شغلی مناسب بعنوان عضومفیدی در جامعه مشارکت داشته باشند.

او با بیان اینکه مفاهیم آموزش شغلی می‌تواند در خلال برنامه ریزی تحصیلی به دانش آموزان آموزش داده شود، بیان کرد: تلاش ما ایجاد زمینه وآماده سازی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه برای ورود به بازار کار و داشتن یک زندگی مستقل برای تأمین آینده‌ی آن‌ها است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اشتغالزایی دانش آموزان با نیاز های ویژه آشنایی با مشاغل متوسطه دوره حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۶۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، فرهادی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیضا گفت: این نمایشگاه ها با هدف حفظ و تامین سلامت دانش آموزان بر پا در مدارس شهر و روستا‌های شهرستان بیضا اجرا می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد