Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@21:53:00 GMT

هم پیوندی اصفهان با شهر بنت

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۷۵۴۵

هم پیوندی اصفهان با شهر بنت

شهردار اصفهان گفت: اصفهان شهر «بنت» را برای هم پیوندی با خود انتخاب کرده تا این شهر را به سطحی از تاب آوری و پایداری برساند تا به صورت شبکه‌ای، زیستگاه‌های انسانی و کانون های جمعیتی اطراف آن را نیز بهره مند کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،نوروزی ادامه داد: به دلیل اثراتی که سیل بر مردم بلوچستان وارد کرده بود و پس از بازدیدی که ن از این مناطق داشتیم، طرح «هم‌پیوندی» را پیشنهاد دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجا که هموطنان سیل‌زده این استان با با وجود ظرفیت‌های بسیار زیاد طبیعی و فرهنگی و گردشگری، در منطقه‌ای محروم زندگی می‌کنند، این طرح بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: واژه «هم‌پیوندی» الهام گرفته از این مفهوم شعر سعدی است که همه ما عضو یک پیکر هستیم. چراکه فرزندان بلوچستان فرزندان وطن هستند و این شهر به لحاظ داشتن صنایع دستی و فرهنگ بسیار غنی، استعداد آن را دارد که گردشگری طبیعی و فرهنگی قدرتمندی داشته باشد. 

شهردار تصریح کرد: طرح «هم‌پیوندی» در کلامی ساده بیانگر آن است که شهر اصفهان در مسیر توسعه پایدار دست دیگران را بگیرد و آنها را در این مسیر به لحاظ اجتماعی، فضاهای کالبدی و تاب‌آور شدن، همگام کند.

وی درپایان گفت: باعث افتخار است که طرح «هم‎پیوندی» نه تنها در مجمع کلانشهرها بلکه مورد استقبال مردم بلوچستان نیز قرارگرفته است. روز گذشته نیز نامه‌ای از طرف شهردار، رئیس شورای شهر، امام‌جمعه شیعه و سنتی، چهار طایفه بزرگ و مردم شهر «بنت» برای شهردار اصفهان ارسال و از اینکه این شهر به عنوان هم پیوند اصفهان انتخاب شده، ابراز خرسندی کردند و به طور رسمی از شهردار اصفهان برای سفر به شهر بنت دعوت به عمل آوردند. در این زمینه اصفهان آمادگی دارد همراه با تشکل‌های مردم نهاد فعال در حوزه‌های اجتماعی، خدماتی همچنین ساختارهای رسمی فعال در شهرداری اصفهان به کمک مردم شهر بنت شتافته و الگویی از توسعه پایدار را مبتنی بر اقتضائات زیست بومی آن منطقه ارائه کند تا از توسعه پایداری که ایجاد می‌شود همه کشور متنعم شوند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهردار اصفهان شهردار اصفهان هم پیوندی شهر بنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۷۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون استانداری اصفهان در مدرسه دوران تحصیل خود حضور یافت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان، به مناسبت دوازدهم اردیبهشت‌، روز گرامیداشت مقام معلم، در آموزشگاه صائب ناحیه یک شهر اصفهان حاضر شد و با فرهنگیان شاغل در این مدرسه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری در این دیدار ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری، فرارسیدن روز معلم را تهنیت گفت و اظهار داشت: آن چیزی که امروز جامعه ما نیاز دارد این است که بدنه عمومی مردم، مقام معلم را تکریم کند؛ معلم ارزش والای خودش را در میان عموم مردم دارد و عموم مردم حساب ویژه‌ای روی معلم باز می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه معلمان، نقش کلیدی در فرایند انتخابات داشتند، افزود: ما در انتخابات، نظرسنجی‌های علمی مختلفی انجام دادیم و بررسی کردیم که مردم به کدام گروه‌های مرجع جهت پرسش و تحقیق در مورد کاندیداها مراجعه می‌کنند و مشخص شد که معلمان، از مهم‌ترین گروه‌های مرجع هستند.

جان‌نثاری، تکریم معلم را مسئله‌ای همگانی دانست و اظهار داشت: تکریم مقام معلم، وظیفه تمامی دستگاه‌ها است و در جامعه دینی ما، هر روز باید مقام معلم ارزشمندتر باشد و این مسئله را باید از خودمان شروع کرده و معلمانمان را تکریم کنیم؛ چراکه باید بدانیم اگر روزی به جایی رسیده‌ایم، این معلمانمان بوده‌اند که در این راه، کوشیده‌اند عمر خود را صرف تربیت و رشد فرزندان این مرز و بوم کرده‌اند.

معاون سیاسی، امینی و اجتماعی استانداری اصفهان رشادت‌های معلمان استان اصفهان را برشمرد و عنوان داشت: یک روزی بنده نیز در همین مدرسه -مدرسه صائب- تحصیل می‌کردم و امروز، وظیفه داشتم تا به مناسبت فرارسیدن روز معلم، به صورت نمادین در این آموزشگاه حضور پیدا کنم و این روز را به فرهنگیان تبریک بگویم.

وی، چندبعدی نگری در فرایند معلمی را اصلی اساسی دانست و اذعان کرد: معلمان با نهایت مهارت، به تدریس دانش‌آموزان می‌پردازند و در کنار رفاقت با فرزندان این مرز و بوم، نقش کلیدی و مهمی در تربیت اخلاقی و دینی ایشان دارند و بنابراین همه ما نیز بخشی از هویت دینی خویش را مدیون معلمانمان هستیم.

گفتنی است در پایان این نشست صمیمانه، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اهدای شاخه‌گل و هدایایی از زحمات دبیران آموزشگاه صائب تقدیر و تشکر کرد.

لازم به ذکر است مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان، رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک شهر اصفهان، شهردار منطقه یک اصفهان نیز در این نشست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری را همراهی کردند.

کد خبر 749857

دیگر خبرها

  • معاون استانداری اصفهان در مدرسه دوران تحصیل خود حضور یافت
  • تغییر ۲۱ شهردار و شورای شهر نسیم‌شهر در ۴ سال
  • توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور»
  • توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور »
  • واکنش زاکانی به حواشی قرارداد واردات خودروهای برقی
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • فرمانداری نایین به فرمانداری ویژه ارتقا یافت
  • چرا شهرک‌های فدک و کوثر شاهرود به شهرداری واگذار نشد؟
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» سال ۱۴۰۲ چه گذشت؟