Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@18:45:50 GMT

آیا «دست فرمون» سال ۹۹ پخش می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۵۷۷۹۷

آیا «دست فرمون» سال ۹۹ پخش می‌شود؟

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کامبیز دیرباز مجری مسابقه درباره تماس‌های مخاطبان گفت: کسانی با من تماس گرفتند و گفتند تمام دلخوشی من تلویزیون است؛ این موضوع مسئولیت تهیه برنامه را برای ما سنگین می‌کند. تماس‌های مردمی حاوی نکات جالبی بود و بیشتر درباره نحوه شرکت در مسابقه سوال می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ادامه این برنامه بستگی به کنداکتور بعد از عید دارد، امیدوارم اتفاق خوبی برای تلویزیون و مسابقه ما در سال آینده رخ بدهد.

بهنام صفاریان پور مجری کارشناس این مسابقه گفت: سعی می‌کنیم علاوه بر مسابقه و رقابت، نکات ایمنی را هم به مخاطبان آموزش بدهیم. خوشحالم که مردم بادیدن برنامه متوجه شدند که این ورزش متعلق به قشر خاصی نیست و همه می‌توانند با هر ماشینی در این مسابقه شرکت کنند.

به دلیل علاقه به رانندگی اجرای «دست فرمون» را پذیرفتم

کامبیز دیرباز درباره پذیرفتن اجرای این مسابقه گفت: پیشنهاد اجرا در تلویزیون داشتم. به عنوان مثال پیشنهاد اجرای مسابقه ایران را داشتم که دوست عزیزم سام درخشانی اجرای آن را قبول کردند و این روز‌ها به مرحله تولید رسیده است، اما به دلیل علاقه‌ای که به حوزه رانندگی دارم وارد اجرای این مسابقه شدم.

وی عنوان کرد:از روز اول صحبت‌هایی با عوامل داشتم و گفتم چون تخصص اجرا ندارم از من ایراد بگیرید، اما مدل اجرای مسابقه کلاسیک نیست و بیشتر من میزبان هستم تا مجری برنامه.

محمودی تهیه کننده «دست فرمون» درباره طراحی این مسابقه گفت: «دست فرمون» را به گونه‌ای طراحی کردیم که برای خانواده باشد. مرحله به مرحله پیست را سخت‌تر کردیم و شرایطی ویژه‌ای برای آن گذاشتیم. همچنین مربیانی برای دوستان در نظر گرفتیم که آسیبی به شرکت کنندگان وارد نشود.

صفاریان کارشناس مجری توضیح داد: اگر فصل بعدی در کار باشد باید با فیلتر بسته تری رانندگان را انتخاب کنیم، چون تعداد متقاضیان بسیار زیاد شده است.

در فصل جدید تعامل بیشتری با رانندگان حرفه‌ای و خانواده‌ها داریم

بزرگ زادگان مدیر رسانه و فضای مجازی عنوان کرد:در این برنامه فضای تعاملی با مخاطبان کم بود و تنها ارتباط ما با مخاطبان اینستاگرام بود. در کل این مسابقه یک تجربه جدیدی بود و قرار است در فصل جدید تعامل بیشتری با رانندگان حرفه‌ای و خانواده‌ها داشته باشیم.

دیرباز درباره اطلاع رسانی برنامه‌های نوپا اظهار کرد: اساسا طول می‌کشد برنامه‌های نوپا جایگاه خود را پیدا کنند و از آنجا که این برنامه تخصصی است مخاطب خاص خود را نیز دارد.

وی بیان کرد: بدشانسی که ما آوردیم این بود که دو هفته اول پخش مسابقه، اینترنت کشور قطع شد و ما نتوانستیم تبلیغاتی داشته باشیم، بعد از آن سانحه سقوط هواپیما و شهادت سردار سلیمانی نیز بی تاثیر نبود و به هر حال روی اجرای ما نیز اثرگذار بود. من هم خودم گله دارم. شبکه‌های دیگر می‌توانستند با پخش تیزر مسابقه ما، مخاطب را به سمت برنامه بکشانند.

دیرباز در پاسخ به این پرسش که چه زمانی در مسابقه «دست فرمون» خود را محک می‌زند، گفت: اگر ویژه برنامه خاصی پیش بیاید علاقه دارم با دوستانم مسابقه بدهم. درباره حضور خانم‌ها در مسابقه نیز درست است که حضور کمتری دارند، اما همه آن‌هایی که هستند تا الان حذف نشده اند.

صنم کارگردان «دست فرمون» درباره مسابقه نیز گفت: موضوع این برنامه تخصصی بود و گپ و گفت‌های برنامه هم صحبت درباره مسائل روز جامعه بود. ما سعی کردیم جذابیت را در خود مسابقه ایجاد کنیم.

تهیه کننده «دست فرمون» درباره فصل جدید این مصاحبه توضیح داد:طراحی فصل بعد این مسابقه انجام و آماده شده است. همچنین صحبت‌هایی نیز شده، اما پخش مسابقه بستگی به کنداکتوری دارد که شبکه در اختیار ما قرار می‌دهد. در این برنامه سعی کردیم گستردگی جغرافیا را رعایت کنیم. لازم است بگویم در فصل بعدی نیز خانم‌ها می‌توانند در برنامه حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صدا و سیما برنامه دست فرمون مسابقه گفت دست فرمون فصل جدید فصل بعد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۷۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوج شاهنامه‌خوان بام ایران در شهر‌های ایران خوان خرد می‌گسترانند

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، یکم اردیبهشت هم‌زمان با بزرگداشت استاد سخن سعدی شیرازی در شهرکرد و در چند متر آن طرف‌تر از تندیس فردوسی نامدار، گروهی از هنرمندان چهارمحال و بختیاری برنامه خود را برای رهگذران به اجرا گذاشتند.

شاهنامه‌خوانی و پرده‌خوانی پیران با تجربه و کودکان مشتاق با سعدی خوانی شاعران و ادب دوستان در فضایی که هر لحظه بر تعداد مخاطبانش افزوده می‌شد، نخستین صحنه از ویژه برنامه برخوان خرد را شکل داد تا اردوان بیرگانی و همسرش مهرانگیز قلاوند نخستین زوج شاهنامه‌خوان کشور، آماده سفر به دیگر شهر‌های ایران شوند و شاهنامه‌خوانی خود را برای دوستداران ایران‌زمین به ارمغان ببرند.

این زوج نقال و شاهنامه‌خوان برنامه مشابه دیگری را نیز در همان روز اول اردیبهشت در بوستان تهلیجان شهرکرد و زیر باران بهاری اجرا کردند که آن هم مخاطبان پرشماری را به شوق آورد و لحظاتی دلنشین را برای آنان رقم زد.

اردوان بیرگانی درباره این ویژه‌برنامه فرهنگی گفت: برخوان خرد نام ویژه برنامه‌ای است که قرار است در مرحله نخست در هفت شهر ایران شامل شهرکرد، خرم‌آباد، همدان، تهران، بابل، گرگان و مشهد اجرا شود.

وی با بیان اینکه این ویژه‌برنامه را خود و همسرش در نظر گرفته‌اند و می‌خواهند آن را شش مرحله دیگر هم اجرا کنند، افزود: شاهنامه‌خوانی و نقالی بخشی از هنر و فرهنگ ایرانی است که اجرای آن به شیوه خیابانی و میان رهگذران می‌تواند هم بازنمایی از گذشته نه چندان دور این هنر باشد و هم به بازخوانی داستان‌های شاهنامه و ترغیب مردم به خوانش این کهن اثر فارسی کمک کند.

بیشتر بخوانید

معرفی برترین های جشنواره آوا‌ها و نوا‌های بومی محلی

بیرگانی که کار شاهنامه‌خوانی را از سال ۷۶ آغاز کرده است، ادامه داد: برای تعیین شهر‌ها در ویژه‌برنامه بر خوان خرد، اولویت و انتخاب را بر وجود تندیس فردوسی در میادین این شهر‌ها گذاشته‌ایم و در هر مرحله از اجرا، آخرین بخش برنامه به شهر مشهد و آرامگاه فردوسی منتهی می‌شود تا به نوعی دین خود را به این شاعر بلند آوازه ادا کنیم.

وی با اشاره به اینکه شیوه شاهنامه‌خوانی او و همسرش ترکیبی از یک بازی محلی با نام رستم بازی و نوع بیان استادان نقال است، تصریح کرد: گرچه لباسی که در هنگام اجرا بر تن داریم بخشی از لباس بختیاری است، اما وجود رنگ سفید و سیاه در لباس مردانه بیش از آنکه تاکیدی بر هویت محلی باشد نگاهی به نبرد سیاهی و سپیدی در شاهنامه دارد و تا حدودی به پوشش ایرانیان باستان نیز نزدیک است.

این هنرمند شاهنامه‌خوان درباره حضورش در برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری هم افزود: عمده حضور من و همسرم به عنوان شاهنامه‌خوان در جشنواره‌ها و همایش‌ها به بخش غیررقابتی باز می‌گردد به دلیل آنکه شاهنامه‌خوانی یک اجرای تک نفره است و امکان سنجش شیوه اجرایی ما با دیگر افراد وجود ندارد از این رو اجرا‌های من و همسرم بخش جداگانه را در بسیاری از برنامه‌های فرهنگی تشکیل می‌دهد.

بیرگانی که دختر خردسالش با نام گردآفرید را هم با شاهنامه انس داده و از او یک شاهنامه‌خوان کوچک تربیت کرده است، یادآور شد: آشنا کردن کودکان با میراثی همچون شاهنامه و دیگر آثار مهم ادبیات فارسی اثری انکارناپذیر در رشد هویتی آنان دارد و شاید اجرای ویژه‌برنامه بر خوان خرد که گردآفرید هم در آن نقشی دارد بتواند خانواده‌ها و کودکان دیگری را به این سمت و سو سوق دهد.

گفتنی است، بر اساس جدول اجرای ویژه برنامه بر خوان خرد، مرحله نخست این برنامه ۲۵ اردیبهشت هم‌زمان با روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در آرامگاه این شاعر نامدار به پایان می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آیا برنامه سلامت خانواده بهتر از پزشک خانواده است؟
  • آیا برنامه سلامت خانواده قوی تر از پزشک خانواده است
  • اجرای بیش از ۲۰ ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه در استان در هفته معلم
  • زوج شاهنامه‌خوان بام ایران در شهر‌های ایران خوان خرد می‌گسترانند
  • «کودک شو» : تلاش بودجه‌سوز برای استمرار یک تجربه‌ی تمام‌شده
  • اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه مسابقه تیم‌های مس رفسنجان و پیکان تهران
  • سه، دو ، یک «آشپز شو»
  • پاکسازی مناطق شمالی کرج از زباله ها
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها