Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشارکت سیاسی از طریق صندوق رای نتیجه انقلاب اسلامی، تمدید مهلت ثبت‌نام نمایندگان نامزدهای انتخابات برای حضور در شعب أخذ رأی، حل مشکلات کشور با وحدت و همکاری، برگزاری کارگاه تخصصی «تحول دیجیتال» برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، مشارکت سیاسی از طریق صندوق رای نتیجه انقلاب اسلامی، تمدید مهلت ثبت‌نام نمایندگان نامزدهای انتخابات برای حضور در شعب أخذ رأی، حل مشکلات کشور با وحدت و همکاری، برگزاری کارگاه تخصصی «تحول دیجیتال» از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای نگهبان مکلف به نظارت دقیق و موثر بر انتخابات است/ در کشور انتخاب زیر ۵۰ درصد نداریم

« عباسعلی کدخدایی» شب گذشته (سه شنبه 29 بهمن) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به ارائه توضیحاتی درباره وظایف شورای نگهبان در انتخابات پرداخت و با اشاره به اینکه پاسداری از حق الناس وظیفه ناظرین شورای نگهبان است، گفت: طبق اصل ۹۹ قانون اساسی وظیفه نظارت در انتخابات برعهده شورای نگهبان است. قوانینی که در ادوار مختلف در مجلس وضع شده است شورای نگهبان را مکلف به نظارت دقیق و موثر بر انتخابات می‌ کند.

 

سخنگوی شورای نگهبان در ارزیابی عملکرد این شورا در این دوره از انتخابات در کشور با اشاره به اینکه شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها که از آن می توان به عنوان دور اول انتخابات یاد کرد به درستی عبور کرد، گفت: شورای تکهبان در حال حاضر به دنبال آماده سازی ناظران است که تعداد ناظران به شلوغی یا خلوت بودن محل برپایی صندوق‌ها بستگی دارد.

 

وی در توضیح بیشتر درباره تعداد ناظران شورای نگهبان پای صندوق های رای با اشاره به اینکه این شورا ۳ تا ۷ نفر را برای صندوق‌ها در نظر می گیردف گفت: علاوه بر این افراد، ناظران سیاری هم هستند که به صندوق‌ها سرکشی می کنند و در صورت مشاهده تخلف با هماهنگی هیات نظارت اقدام به پیگیری‌های قانونی می کنند.

 

کدخدایی در بخش دیگری از این برنامه خبری درباره خبرهایی مبنی بر پیوستن کاندیدا‌های جدید به جمع نامزد‌ها در لحظات پایانی مهلت تبلیغات نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: معمولا پس از مهلت قانونی ثبت نام مراجعه کنندگان بسیاری به شورا رجوع می‌کنند اما شورای نگهبان پس از پایان مهلت قانونی ثبت نام نامزد‌ها اقدام به بررسی صلاحیت‌ها و اعلام نظر نهایی می‌ کند و در حال حاضر با توجه به پایان یافتن بررسی صلاحیت‌ها رسیدگی جدیدی نداریم و با صراحت می توان گفت که فهرست جدیدی برای کاندیداتوری وجود ندارد.

 

مشارکت سیاسی از طریق صندوق رای نتیجه انقلاب اسلامی است

« مصطفی خوش‌چشم » شب گذشته (سه شنبه 29 بهمن) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر به بررسی اهمیت انتخابات در کشورمان پرداخت و با اشاره به اینکه مشارکت سیاسی از طریق صندوق رای و مشارکت در حاکمیت، نتیجه انقلاب اسلامی و پدیده جدیدی برای مردم ایران است، گفت: مشارکت از طریق صندوق رای در ایران در چهل سال گذشته ایجاد شده است.

 

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه مشارکت مردم ایران در انتخابات نشان می‌دهد که این نهال نوپا نیاز به آبیاری دارد، گفت: این نهال با توجه بیشتر در طول سال‌های متمادی به رشد و نمو  می رسد.

 

وی در مقایسه میزان مشارکت مردم ایران در انتخابات با سایر کشورها گفت: پایین‌ترین میزان مشارکت در انتخابات مجلس حتی از میانگین مشارکت در ریاست جمهوری بسیاری از کشور‌های غربی حتی از میانگین جهانی نیز بیشتر است و این امر نشان دهنده این است که مردم مشتاقانه به دنبال تعیین حاکمان و حضور در تعیین سرنوشت خود هستند.

 

خوش چشم با اشاره به تلاش های دشمنان برای تخریب انتخابات و کمرنگ جلوه دادن حضور مردم در این عرصه سیاسی گفت: تمام سعی رقبا و دشمنان کشور از جمله امریکا این است که میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس را پایین بیاورند و به دنبال کمرنگ کردن مشارکت مردم در انتخابات و راهپیمایی ۲۲ بهمن هستند.

 

باید در حوزه انتخابات اقتدار نشان دهیم تا قدرت چانه زنی ایران بالاتر برود

« حسن عابدینی » شب گذشته (سه شنبه 29 بهمن) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر به بررسی اهمیت انتخابات در کشورمان پرداخت و در ابتدا به بررسی جایگاه استراتژیک کشورمان در منطقه اشاره کرد و گفت: ایران در منطقه‌ای قرار دارد که کشور‌هایی وجود دارد حاشیه خلیج فارس که یا انتخابات برگزار نمی‌کنند یا حداقل انتخابات آزاد ندارند.

 

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه جایگاه ایران در حوزه انتخابات آزاد و تاثیر انتخابات ایران در معادلات منطقه مهم است، گفت: ایران الهام بخش سایر کشورهاست.

 

وی درباره تاثیرپذیری کشورها از ایران و تحولات آن در توضیح بیشتر گفت: ایران در فراسوی منطقه حتی در امریکای لاتین نیز تاثیر گذار است به طوری که آمریکا ۵ سال پیش برای جلوگیری از نفوذ ایران در نیمکره غربی نیز قانون می‌گذارد.

 

مهلت ثبت‌نام نمایندگان نامزدهای انتخابات برای حضور در شعب أخذ رأی تمدید شد

شورای نگهبان اعلام کرد: ثبت‌نام نمایندگان نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری برای حضور در شعب اخذ رأی تا آخر وقت امروز چهارشنبه (۳۰ بهمن ۱۳۹۸) تمدید شد.

 

دفتر معاون اول رییس جمهوری شایعه جلسه با فعالان اقتصادی را تکذیب کرد

دفتر معاون اول رییس جمهوری شایعه منتشر شده در فضای مجازی درباره جلسه اسحاق جهانگیری با فعالان اقتصادی درباره انتخابات مجلس را تکذیب و تصریح کرد که کلیه اخبار و برنامه‌های معاون اول فقط از طریق دفتر وی اطلاع رسانی می‌شود.

متن کامل این اطلاعیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم              

در پی انتشار اطلاعیه ای در فضای مجازی مبنی بر برگزاری جلسه فعالان اقتصادی با حضور جناب آقای دکتر جهانگیری معاون اول محترم رئیس جمهور در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی در سالن تلاش در روز چهارشنبه ٣٠ بهمن، ضمن تکذیب موضوع به اطلاع می رساند در برنامه های روز چهارشنبه مورخ ٣٠ بهمن ماه معاون اول محترم رئیس جمهور هیچگونه برنامه ای تحت این عنوان وجود ندارد. یادآوری می شود کلیه اخبار و برنامه های معاون اول محترم رئیس جمهور فقط از طریق دفتر ایشان اطلاع رسانی می شود.

دفتر معاون اول رئیس جمهور

 

کارگاه تخصصی «تحول دیجیتال» و «رايانش ابری» برگزار شد

مرکز آموزش مدیریت دولتی با هدف توانمندسازی، ارتقای دانش‌، مهارت‌های تخصصی و حرفه‌ای مدیران و کارشناسان نظام اداری کشور، نخستین کارگاه تخصصی «آشنایی با تحول دیجیتال» ویژه معاونان، مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات را یکشنبه 27 بهمن ماه و کارگاه تخصصی «رايانش ابري» را سه شنبه 29 بهمن ماه در سالن اجتماعات ولایت به برگزار کرد.

 

گفتنی است که شماری از مدیران و کارشناسان وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی، استانداری‌های سراسر کشور و سازمان‌های عمومی و دولتی در این دو کارگاه تخصصی حضور داشتند.

 

دوم اسفند مردم با حضور در پای صندوق های رای دوباره افتخار بیافرینند/مشکلات کشور با وحدت، همدلی، انسجام و همکاری حل می شود

حجت الاسلام حسن روحانی در جلسه هیات دولت، مجلس شورای اسلامی را نهادی بسیار مهم و قدرتمند دانست و تاکید کرد: برای حل مشکلات مردم همه باید با هم و در کنارهم باشیم و در این راه دولت و مجلس می توانند با همکاری و همفکری خود مشکلات را برطرف کنند.

 

رییس جمهوری با بیان اینکه مردم ایران با حضور همیشگی خود در صحنه بارها حماسه آفرینی کرده و دشمنان را مایوس کرده اند، گفت: روز دوم اسفند مردم باید با حضور در پای صندوق های رای دوباره افتخار و حماسه جدیدی بیافرینند.

 

متن سخنان روحانی به این شرح است:

 

بسم الله الرحمن االرحیم

در ماه بهمن مبارک و در آستانه یک روز تاریخی مهم برای کشورمان هستیم. مردم عزیز و بزرگوار ما امسال در مقاطع مختلف با حضور و همکاریشان در صحنه در کنار یکدیگر حماسه‌های بسیار بزرگی را آفریدند.

از آغاز سال در روزهای اولیه ماه فروردین که برای بسیاری از استان‌های ما مشکل سیل پیش آمده بود، حضور همه جانبه مردم توانست کاری کند که در یک زمان کوتاه آسیب دیدگان بتوانند به مسکن و زندگی‌شان برگردند و دولت هم متعهد شد که همه ابنیه هایی که آسیب دیده بود را تا پایان امسال به سرانجام برساند.

در آبان‌ماه مردم در برابر حوادثی که دشمنان می‌خواستند از آن  سوء استفاده کنند، به صحنه آمدند و در همان روزهای ابتدایی حرکت از زنجان و تبریز آغاز شد و همه استان‌های کشور به صحنه آمدند و آن افتخارات بزرگ، یکپارچگی، وحدت و امنیت ملی را که مورد توجه همه بود و جلوه‌های زیبای ماندگار را ساختند.

البته وقتی از آذربایجان و تبریز نام می‌بریم باید به سالگرد 29 بهمن سال 56 هم اشاره کنیم که آن حادثه،  بسیار مهم بود والبته به عنوان چهلم، حادثه قم بود که در 19 دی اتفاق افتاده بود اما آنهایی که تاریخ انقلاب را به یاد دارند به خوبی می‌دانند که قیام مردم تبریز در 29 بهمن 56 کمر رژیم را شکست و یک امیدواری عظیم و بزرگی را در سراسر کشور بوجود آورد.

برای همه روشن بود  درحرکتی که مردم آذربایجان و تبریز به صحنه آمدند، پیروزی ما حتمی و قطعی است.  بعد از 29 بهمن سال 56 همه آنهایی که محاسبات سیاسی و اجتماعی در اختیار آنها بود و از رجال بزرگ بودند، می‌دانستند که این قیام مردم پایان کار رژیم است و شما دیدید در کمتر از یکسال شاه از کشور فرار کرد و در 22 بهمن سال بعد انقلاب شکوهمند ما به پیروزی رسید.

 

احمد خاتمی خطیب نماز جمعه این هفته تهران

نماز جمعه این هفته تهران به امامت آیت الله سید احمد خاتمی اقامه می‌شود. حجت الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور نیز پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه به مناسبت حلول ماه رجب و میلاد امام محمد باقر (ع) سخنرانی می‌کند./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار نتیجه انقلاب اسلامی مشکلات کشور با وحدت سه شنبه 29 بهمن انتخابات مجلس تحول دیجیتال کارگاه تخصصی شورای نگهبان مشارکت مردم رئیس جمهور مردم ایران معاون اول حل مشکلات بهمن ماه صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۸۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری صبح پنجشنبه در نشست هم اندیشی با ائمه جماعات شهرستان رشت اظهار کرد: مردم ائمه جمعه فردی امین و مطمئن جهت بیان مشکلات و درخواست‌های خود تلقی می‌کنند که این امر سبب اطلاع و آگاهی کامل ائمه از بخش بزرگی از معضلات، آسیب‌ها و نیازهای مردم می‌شود.

فرماندار رشت با بیان اینکه ائمه جمعه با استقرار خود در بخش‌ها و شناخت کامل مشکلات و معضلات مردم روستاها در حفظ اتحاد و همدلی بین آنها نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند، افزود: بنابراین ائمه جمع همواره در مقاطع سخت و حساس با حضور و درایت خود حلال مشکلات هستند.

وی با تاکید بر اینکه امروز تمام مسؤولان باید پیرو فرامین مقام معظم رهبری و بر حول محور ائمه جمعه حرکت کنند، اضافه کرد: نقش محوری ائمه جمعه که سبب ایجاد اتحاد و همدلی میان مردم و دلگرمی و پشتوانه‌ای برای مسؤولان به شمار می‌رود انکارناپذیر است.

عاشوری با تاکید بر اینکه ائمه جمعه منادیان وحدت و پرچمدار انسجام، همدلی، همراهی و حافظان دین به شمار می‌روند، تصریح کرد: تریبون نماز جمعه بالاترین قدرت روشنگری و کفر ستیزی را در جامعه اسلامی دارد که دشمنان نیز از همین جایگاه نماز جمعه هراس دارند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حفظ حجاب و عفت، حفظ خط اسلام و ایمان مردم است، ادامه داد: ائمه جمعه در تبیین عفاف و حجاب در سطح جامعه تلاش کرده و بر نهادینه شدن احکام آن تلاش می‌کنند که جای قدردانی دارد.

فرماندار رشت با بیان اینکه دولت سیزدهم اهتمام جدی برای رفع مشکلات مردم دارد، بیان کرد: مهم‌ترین رویکرد دولت وحدت، همگرایی و خدمت صادقانه به مردم است که باید همه ما به آن پایبند باشیم و در سرلوحه کارها قرار دهیم.

کد خبر 6088219

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • نمایش وحدت و همدلی با برگزاری جشنواره اقوام در بندرترکمن
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند
  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است
  • نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات بزودی اعلام می‌شود
  • تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم