Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی 1948 با طرح رژیم صهیونیستی برای برقراری پرواز مستقیم تل‌آویو-جده با هدف انتقال حجاج فلسطینی مخالفت کردند و آن را حربه انتخاباتی و پل عادی‌سازی روابط میان رژیم اسرائیل و سعودی دانستند.
به گزارش خبرگزاری آریا، هفته جاری «میکی زوهر» رئیس فراکسیون لیکود در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) از احتمال پرواز مستقیم از اراضی اشغالی به عربستان سعودی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زوهر اعلام کرد، تلاش می‌شود مسلمانان حاضر در اراضی اشغالی 1948 بتوانند با پروازهای مستقیم از فرودگاه «بن گوریون» عازم عربستان شوند، نه از طریق اردن.
بر اساس گزارش شبکه «الجزیره»، در همین زمینه قوای ملی و فعالان سیاسی در اراضی اشغالی 1948 اعلام کردند، در مقابل تلاش‌ها ی«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای برقراری پرازهای مستقیم از فرودگاه بن‌گوریون به فرودگاه جده عربستان می‌ایستند و این موضوع را پل عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و سعودی می‌دانند.
فلسطینی‌های اراضی 48 در ادامه تصریح کردند، اظهارات مقامات صهیونیست در چارچوب تبلیغات سیاسی و سیاسی آنهاست و تلاش دارند با این موضوعات، در میان فلسطینی‌های اراضی اشغالی 1948 برای خود رأی جمع کنند.
«کمال الخطیب» رئیس کمیته عالی پیگیری امور فلسطینیان و عربهای ساکن سرزمین‌های اشغالی 48 در همین زمینه اعلام کرد: نتانیاهو در بکارگیری هیچ ابزاری که ممکن است به نفع وی در بازگشت به نخست‌وزیری باشد، تردید نمی‌کند.
وی افزود، هدف این طرح مطرح شده برای انتقال مستقیم حجاج فلسطینی نیز در راستای بکارگیری احساسات دینی برای کسب نتایج انتخاباتی است تا اهرمی سیاسی برای به راه افتادن ماشین عادی‌سازی روابط با سعودی و کشورهای حاشیه خلیج فارس باشد.
سالانه هزاران فلسطینی از اراضی اشغالی 48 برای ادای فریضه حج از طریق گذرنامه‌های موقت اردنی به عربستان می‌روند. این اقدام به موجب توافقی که در سال 1978 میان دولت رژیم صهیونیستی و «حسین بن طلال» شاه پیشین اردن امضا شد، انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مخالفت فلسطینی پرواز مستقیم اراضی اشغالی 1948

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۵۸۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به شدت به دلیل شکست اطلاعاتی در حمله هفتم اکتبر حماس تحت فشار قرار دارد به هیچ عنوان تمایلی ندارد طی یک توافق که به آزادی اسرای صهیونیست منجر شود، اقدام به آزادی هزاران اسیر فلسطینی کند. با این حال، شهروندان صهیونیست به شدت به این تصمیم نتانیاهو معترض هستند. 

به گزارش الجزیره، هزاران تظاهرکننده صهیونیست امشب (سه شنبه) با تجمع در خیابان‌های تل آویو خواستار رسیدن به توافق با جنبش حماس به منظور آزادی اسرای صهیونیست شدند. 

این افراد با تجمع در برابر ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، خواستار توافق نهایی دولت نتانیاهو با حماس در این باره شدند. 

تظاهرکنندگان که برخی از آنها از خانواده اسرای صهیونیست بودند طی شعار‌ها و پلاکارد‌هایی که در دست داشتند، خواستار آزادی فوری اسرا شدند. برخی از معترضان پلاکارد‌هایی با شعار "ما فراموش شده ایم" در دست داشتند، که تاکید داشت به تصمیمات کابینه جنگ در فراموشی اسرا و در اولویت قرار دادن مسائل دیگر انتقاد دارند. 

ماه هاست که خانواده اسرا و شهروندان صهیونیست با بستن بزرگراه‌ها و خیابان ها، تجمع در برابر پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) و سایر مراکز دولتی از کابینه نتانیاهو می‌خواهند لج بازی را کنار گذاشته و تن به توافق با طرف فلسطینی بدهد. 

با این حال، کابینه راستگرای نتانیاهو تاکید دارد آزادی اسرا تنها از طریق نظامی میسر است؛ اقدامی که تاکنون جان شماری از اسرای صهیونیست در غزه را گرفته است. 

ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی؛ و بتسالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی تهدید کرده اند در صورتی که دولت نتانیاهو بخواهد در مذاکرات با حماس اقدام به آزادی شمار زیادی از اسرای فلسطینیان در ازای آزادی اسرای صهیونیست کند، از کابینه ائتلافی خارج خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • در هیچ کجای جهان فجیع‌تر از جنایات تل‌آویو در غزه سراغ نداریم
  • تظاهرات علیه سیاست‌های نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • بحران ناتمام تل‌آویو
  • نشست اضطراری در تل آویو درباره احتمال بازداشت نتانیاهو
  • نشست اضطراری در تل‌آویو درباره احتمال بازداشت نتانیاهو
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • نگرانی تل‌آویو از صدور احکام‌ بین‌المللی بازداشت برای مقامات ارشدش
  • احتمال صدور حکم بازداشت مقامات تل آویو در دادگاه کیفری بین‌المللی
  • نگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو
  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو